Shock Media

Navigatie

Geen beeld Philips 33PT910B/01

Forum > Video & TV > Geen beeld Philips 33PT910B/01
Naam Bericht
Ice-B

Mijn philips tv doet ineens helemaal niks meer. Hij reageert wel op de aan/uit knop. Dan begint de led ook wel te branden. Het beeld blijft zwart. Als ik vervolgens de afstandsbediening gebruik, reageert de led ook en je hoort de tv ook wel aangaan. Maar nog steeds geen beeld en geluid. Heeft iemand enig idee wat het probleem is en of het zelf te verhelpen valt?
hobby-ist

Is de beeldbuis statisch geladen?
Voel eens aan de beeldbuis. Blijft er een vel papier aan kleven?
Dit is een indicatie dat er hoogspanning is.

Is er geluid?
Doet de tv het wel via de SCART (even een DVD afspelen)?

Verder interresant om te weten, welk chasis heeft deze tv, dit staat op de sticker achter op de tv, bv GR2.2 of MD2 of iets dergelijks.
financiele bubbles zijn gevaarlijker dan elektriciteit
johansson99
Golden Member

Is een FL2.26
Ice-B

Ik heb alles geprobeerd, enkel zonder succes. Ik heb geen geluid. Er blijft niks aan de beeldbuis plakken en de dvd afspelen levert ook niks op. Het chassis is inderdaad de FL 2.26
Wardje

quote:
Op 23 augustus 2008 11:03:22 schreef hobby-ist:
Is de beeldbuis statisch geladen?
Voel eens aan de beeldbuis. Blijft er een vel papier aan kleven?
Dit is een indicatie dat er hoogspanning is.

Of even WAS !!!! dit is geen betrouwbare indicatie
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
hobby-ist

toestel dus aanzetten en direct kijken of er statische elektriciteit is op de beeldbuis? Hoe snel valt zo'n toestel in protectie?
financiele bubbles zijn gevaarlijker dan elektriciteit
Danielvg

Geblokkeerd in standby?
Vervang transistor 7384 (BC847C/SMD) en 7380 (BC848C/SMD) aan onderkant van PCB bij chopper trafo.
[Bericht gewijzigd door Danielvg op 24 augustus 2008 11:07:21]
Wardje

quote:
Op 23 augustus 2008 17:51:00 schreef hobby-ist:
toestel dus aanzetten en direct kijken of er statische elektriciteit is op de beeldbuis? Hoe snel valt zo'n toestel in protectie?

Als de beeldbuis blijft gloeien is de hoogspanning er ook
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
Ice-B

Ik heb het dus geprobeerd met dat papiertje. Maar hij blijft niet hangen. Ook niet als ik hem tegen de beeldbuis aan houd en de tv dan aan zet.
Bart_meeuwis151

je kan ook proberen met je hand tegen de beeldbuis te houden als je hem aanzet dan voel je normaal de statische elektriciteit wel(als die er is)
Ice-B

Volgens mij is er helemaal geen statische electriciteit. Ik voel nml ook helemaal niks
Zoeken in topic