| Naam |
Bericht |
steenaap
|
Geniaal, voor de nachtmensen onder ons. Het werkt wonderwel. Wanneer komt er een CO parcours?
http://www.bpexplorer.com.au/
|
Lucky luke
|
mini-autotjes die via i-net te besturen zijn... wel geinig. Moet doenlijk zijn voor een paar CO ers die samenwerken. Alleen wie betaalt 't?
bij dat flip-bruggetje (bekijk de highlights), je zou kunnen samenwerken om een ander wagentje de lucht in te flippen  als dat wagentje dan filmt + een wagentje die dat wagentje filmt...
maar ik weet niet of die lui van BP dat leuk vinden... dat bruggetje nodigt er wel toe uit...
mijn homepage.
|
timmie
|
het internet deel is waarschijnlijk het moeilijkste niet
maar hoe ga je communiceren met je robot
draai je een server met software of draai je dedicated op je robot?
de website is in php of asp wel te schrijven.
robotjes zijn er genoeg te vinden bij onze robotic vrienden hier op het forum.
maar dan de interfacing tussen die 2
DMX interface
|
Babylon
|
Dat is echt super cool bedacht. Vet hoor, nog 2 uur wachten als ik het goed heb berekend en dan gaat ie online.
Interfacen met de robot zal kunnen via wireless aansturing. Ik ben ook van plan dit te doen met mijn robot. [Bericht gewijzigd door Babylon op 23 augustus 2008 23:05:35]
Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!
|
Uranium
|
De server zelf zou ik niet op de robot draaien, eerder op een losse pc die met de robots verbonden is via een bepaald protocol (de robots die bp gebruikt hebben een wifi verbinding, waar ook de camera overgaat). Het probleem lijkt me eerder de internetverbinding, je gaat een snelle uplink moeten hebben om video te streamen naar een paar clients in redelijke resolutie. (3MBit/s up is toch zowat het hoogste wat in belgie min of meer betaalbaar te krijgen is, dat is dan wel bij alternatieve providers en niet bij de geldwolven zoals telenet en belgacom, in NL is dit misschien beter)
|
buzzer
Golden Member
|
nog een half uurtje
verbeter me maar als ik het fout heb... || je mag me altijd toevoegen op msn;)
|
Uranium
|
Ik zit erin als 4de. Normaal was ik nu bezig, maar er kwam ineens 4 min bij
|
tolunay
|
nr 8 hier  nog 7 minuten
CO is vet
|
smoerijf
|
7
Je kunt additional playtime winnen, daarom waarschijnlijk dat je opeens langer moest wachten
EDIT: No.. 6 mins extra wachten, maar wel place 6 nu (is elke plaats 6 min wachten?) [Bericht gewijzigd door smoerijf op 24 augustus 2008 01:16:40]
http://smoerijf.be
|
tolunay
|
heej ik ben al 7 de
ohjee ben de 11 de. [Bericht gewijzigd door tolunay op 24 augustus 2008 01:14:08]
CO is vet
|
steenaap
|
hm, wanneer mijn tijd gekomen is blijft het hangen. Misschien ligt het aan firefox. Even in IE proberen.
Gisteren ging het vrij vlot, gemiddeld dertig seconden wachten op een plek. Het was wel vroeger op de morgen, dus misschien minder druk. [Bericht gewijzigd door steenaap op 24 augustus 2008 01:24:03]
|
Uranium
|
GVD dat lijkt niet in firefox te werken, of het is gewoon stuk. Morgen eens in IE testen...
Als je rechts klikt op de flash app en dan play aanklikt komt het bedieningspaneel maar het werkt niet.
|
smoerijf
|
*Yey* weer plaatsje vooruit, + extra tijd. we zullen zien...
EDIT:
Het werkt dus wel degelijk.
http://www.uploadarchief.net/files/download/bpexplorer16005.jpg
Beeld is heel schokkig en 1 druk op de knop vooruit+draaien en je weet totaal niet meer weer je zit... maar wel geweldig om die andere te zien rijden. Ik heb trouwen Firefow 3.xxx [Bericht gewijzigd door smoerijf op 24 augustus 2008 01:31:55]
http://smoerijf.be
|
steenaap
|
Ik zit erop, zowel op IE als op firefox. Wel veel lag op de camera deze keer.
|
Babylon
|
Ik had nog 5 minuten wachttijd over maar ineens begon het. Met firefox, dus daar ligt het niet aan.
Het is best wel laggy. Je moet een halve seconde wachten voordat je ziet wat je hebt gedaan. Daardoor kun je niet echt snel rijden. Maar 't was wel grappig, alleen heb ik dat wagentje ergens vast gereden en kon ik de laatste minuut niet meer los komen.
|
steenaap
|
Je kan geen toetsen tegelijkertijd indrukken. Het is links, rechts of vooruit en geen combinaties.
|
picsels
Golden Member
|
Volgend project: 'iets' met 18F2550 en USB...
|
Babylon
|
lol er liep iemand op de baan
Bij wat voor cool bedrijf werk je trouwens als je zoiets mag ontwerpen? Die wagentjes komen van http://www.surveyor.com/.
Misschien is 't wel zelf te maken. Mij lijkt 't lastigst de link te leggen tussen inkomende requests op de server en de uitgaande signalen naar de wagentjes. [Bericht gewijzigd door Babylon op 24 augustus 2008 02:10:36]
|
Twabi2
|
@Picsels: inderdaad, het leek meer op botsauto's dan op iets anders.
Dolle pret, dat wel
The Space Shuttle Simulator
|
timmie
|
@babylon als je wireless protocol aanbind aan je robot is het moeislijkste deel al voorbij.
je pakt namelijk een bestaand communicatie middel, bluetooth, wireless rs232, zigbee module's, wifi, of whatever.
het enige wat dan nog lastig is, is de cam streamen vanaf de robot.
DMX interface
|
Babylon
|
Ik bedoelde die stap niet. Ik bedoelde de stap van user input, wat je dus via internet ontvangt, naar zo'n protocol.
Dat streamen is juist simpel, daarvoor bestaan draadloze webcams.
|
steenaap
|
Wanneer je er een industrieel moederbordje insteekt met een wifi antenne, kan je gewoon communiceren met een draadloze router. Het bordje draait bijvoorbeeld windows of linux. Het kan je webcam interfacen. Via een TCP stream kunnen de botjes communiceren met een server computer die de controls en beeld streams doorlinkt naar de remote users, dmv een TCP verbinding.
Dit truucje wil ik uithalen met een RC vliegtuigje dat uitgerust wordt met GPS en inertie sensoren. De bedoeling is dat je vanaf een computer waypoints kan aanklikken en het vliegtuigje het parcours afvliegt. Aangezien het op autopilot vliegt, zou je ook over het internet waypoints kunnen opgeven. En als visualisatie natuurlijk enkele instrumenten en een camera stream. [Bericht gewijzigd door steenaap op 24 augustus 2008 12:30:31]
|
Stijn S
|
quote: Op 24 augustus 2008 12:03:34 schreef Babylon:
Ik bedoelde die stap niet. Ik bedoelde de stap van user input, wat je dus via internet ontvangt, naar zo'n protocol.
Dat streamen is juist simpel, daarvoor bestaan draadloze webcams.
Peace of cake, je kunt Flash applicaties een socket laten opzetten naar een pc. Gewoon servertje maken dat luistert naar wat de flash applicatie zegt (b.v. flash zegt vooruit, server stuurt dat commando draadloos door naar het wagentje, wagentje voert uit.)
|
Babylon
|
Nou zo te zien snapt iedereen een deel, ik zie mogelijkheden voor een CO uitvoering
|
ken536
|
Het kan ook dat de wagentjes geen wifi hebben. Die antenne zou dan alleen de videosignalen sturen en er zit dan gewoon bv. een 433mHz ontvangertje in het botje (hebben toch geen terugkoppeling).
En de arena is ook maar een paar bij een paar meter.
(bij de CO uitvoering moet hier ook iemand ruimte voor hebben  )
|