| Naam |
Bericht |
Beroepsprutser
|
Beste co'ers,
Ik heb misschien de mogelijkheid om aan een oude barcodescanner te komen, en nu wilde ik vragen of het de moeite waard is. Zijn dit powerful lasers? hoeveel mW? Of zijn die dingen gewoon opgevoerde leds?
Jim
Experimenteren met USB&AVR's
|
Sine
Moderator
|
de goedkope krengen zijn gewoon leds, de scanners die echt een scherpe lijn projecteren zijn laser, maar geen gruwelijke vermogens ze zullen iets in de buurt van 1mW zijn gok ik.
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
Beroepsprutser
|
Niet de moeite waard dus?
En als het lasers zijn is het dan de gewone 3 pins versie? [Bericht gewijzigd door Beroepsprutser op 24 augustus 2008 12:31:35]
|
Sine
Moderator
|
Dat moet je mij niet vragen ... ik kan alles gebruiken
Als je het hele ding kunt krijgen heb je de driver er al bij zitten, dan boeit het aantal pennetjes van die diode niet.
Als het een *hele* oude scanner is van een kassa systeem ( zo'n ding wat ingebouwd zit in de tafel ) kan er zelfs een HeNe buisje in zitten. [Bericht gewijzigd door Sine op 24 augustus 2008 12:33:48]
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
ThinkPad
|
Heb je geen grote DVD/Muziek collectie?
Dan kun je de barcodescanner gebruiken om een database te maken van alle DVD's / muziek die je hebt.
Voorbeeld:
http://www.collectorz.com/movie/dvd_profiler.php
|
Aart
|
Als er gescand wordt is het wel een echte laser, tegenwoordig altijd een gewone diodelaser op 670 nm oid, vroeger ook wel HeNe.
Het vermogen is zo klein mogelijk, naar verwachting binnen class 2 ( < 1 mW voor zichtbaar licht)
Of zo een laser bruikbaar is of niet hangt van je toepassing af.
Er zal in een dure barcode scanner wel een wat degelijkere module zitten als in een laserpointer van nog geen euro.. [Bericht gewijzigd door Aart op 24 augustus 2008 12:36:35]
AartSite
|
Beroepsprutser
|
Het is zo'n geval van ik schat 10 jaar oud, het ligt in het magazijn, en ik zaggum liggen ik denk mss heb ik er wat aan. Zitten daar trouwens al collimatoren op?
|
Aart
|
Er zal iets op zitten.
Maar als je niet precies weet wat je er mee wilt; een vergelijkbaar lasertje haal je ook voor een paar euro bij de bouwmarkt in een waterpas of een niet al te slechte laserpointer.
Een barcode scanner slopen alleen voor de laser lijkt me zonde, of het zou een niet-standaard scanner met meer vermogen moeten zijn of je moet b.v. de betrouwbaarheid van de module echt nodig hebben of wat ook. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen [Bericht gewijzigd door Aart op 24 augustus 2008 12:43:00]
AartSite
|
Beroepsprutser
|
Anders ligt ie er toch maar...
Hey, nu valt me iets in, hoe werkt het barcode protocol eigenlijk? Kan ik hier iets aan sleutelen en dan de data aan een avr voeren?
|
Aart
|
Uit de scanners die ik ken kwam gewoon RS232.
AartSite
|
Twabi2
|
De scanners die in mn moeder haar winkel gebruikt worden voeren gewoon de barcode via PS/2 uit.
Ze werken gewoon als een toetsenbordje eigenlijk, kan je makkelijk testen door kladblok te openen en een barcode te scannen.
-Toine
PS: Je moet ook eens kijken of ze met 2D codes overweg kunnen, daar ben ik al een tijdje mee aan het spelen.
Geweldig interessant, gebruik het nu om mijn DVD's te beheren.
The Space Shuttle Simulator
|
jovak
|
Ik heb een handbarcodescanner. Die kan je instellen op serieel, keyboard of een mode die de streepjes doorgeeft vn de barcode.
Ik heb ook een tafelscanner gehad, maar niet aan het werk gekregen, Daar zat een laser in, maar echt maar iets van 1mW. Deze kon je op serieel, USB of keyboard instellen. Dit stel je in door een set speciale barcodes om de scanner te programeren. Je zal wel de juiste verloopkabels moeten hebben voor de mode die je gebruikt.
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
|
bertusvz
|
Hallo,
Als je meer wilt weten over barcodes zelf, kijk dan eens op deze pagina.
http://www.educypedia.be/electronics/databarcode.htm
Over laser technologie kun je deze pagina raadplegen.
http://www.educypedia.be/education/lasers.htm
Groeten,
Bertus
Bertus geeft antwoord. PE1BLY. ook bekend van Schakelingen Online Forum en All About Circuits Forum
|
muddy
|
Ik zit zelf wel eens aan de kassa, maar je kan gewoon in de laser kijken. Het is niet eens super fel ofzo.
Is nog steeds (onderhand 1,5 jaar) bezig met de laser: alle fouten zijn nu opgespoord
|
GJ_
Moderator
|
quote:
ook niet superslim ofzo
www.xj3.nl
|
muddy
|
Ik neem aan dat de fabrikanten er wel rekening mee houden dat je er in kan kijken. Die willen nu eenmaal geen schadeclaims aan de broek. Verder kan je de projectie op 30 cm al niet meer zien (als je er bijv. een blaadje bij houdt).
Is nog steeds (onderhand 1,5 jaar) bezig met de laser: alle fouten zijn nu opgespoord
|
jovak
|
quote:
Je kan het in iedergeval 2 keer proberen
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
|