Shock Media

Navigatie

oversturingsindicatie voor telefoonimitator

Forum > Schoolvragen > oversturingsindicatie voor telefoonimitator << Vorige | 1 | 2
Naam Bericht
BoudewijnEctor
Honourable member

Een BMP (waarom? ...) posten van 2 meg die na 5 minuten nog niet meer dan 3cm geladen is.. dat schiet echt niet op.
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
raymond 27

Het plaatje kan op zich best wel snel opgevraagt worden 5 tot 10 seconden.

mooi overzichtelijk.

Maar de nieuwe versie komt eraan. Ben nog even flink aan het rekenen.

heb alleen nog een vraag.
Als je de microfoon symmetrisch aansluit krijg je dan op de plus en de min de helft van de oorspronkelijke signaalspanning en hoe wordt de 180 graden fasedraaiing gemaakt???

groeten Raymond
raymond 27

kan iemand me een beetje in de goede richten helpen??
Loop een beetje vast.

Ik wil op me uitgang van me telefoonimitator een oversturingsindicator met 2 ledjes. De uitgang is een wisselspanning van 0-1,55 VoltAC

Ik wil graag dat een geel ledje gaat branden bij 1,0 Volt en een rood ledje gaat brand bij 1,5 Volt.

Alvast bedankt.
[Bericht gewijzigd door raymond 27 op 30 augustus 2008 14:51:18]
Zonnepaneeltje
Golden Member

Wisselspanning gelijkrichten met een ....-diode (diode met kleine spanningsval).
Neem voor elke led een comparator.
Zelf schema tekenen..
Mijn mini-voeding levert 12,2W/dm3 op de subsonic-scale
raymond 27

dankjewel ik ga morgen weer verder met me schema en dan is het hopelijk helemaal uitgewerkt. en zet ik het weer op het net.
alvast bedankt
raymond 27

Hallo daar ben ik weer.

Ik wil graag een potmeter gebruiken als volumeknop.

Ik heb alleen geen idee welke waarden ik moet gebruiken.
waar hangt dit vanaf?

groet Raymond
Frederick E. Terman

Van de ingangsweerstand van de schakeling die na de potmeter komt. Als de potmeter een veel hogere waarde heeft, doet hij alleen op het laatste stukje wat.

En van de uitgangsweerstand van de schakeling die vóór de potmeter komt. Als de potmeter een veel lagere waarde heeft, zal het volume teveel inzakken alleen al door het aansluiten van die potmeter.

Geen idee? Probeer 50k en 1k. Eén van de twee zal redelijk werken. Misschien wel allebei.
Henry S.
Moderator

Of beide niet optimaal, meten is weten.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2