meten van de tijd tijdens een jumping

Wie kan mij helpen met informatie over het bouwen van een electronisch tijdwaarnemingssysteem. Het systeem wil ik gebruiken bij het meten de tijd tijdens een jumping wedstrijd. Het systeem moet twee lichtsluizen hebben. het liefst radiografisch in verband met de grotere afstanden. de afstanden varieren van 3 tot 8m. liefst zou ik graag dat de lichtsluizen een timestamp mee door sturen, dit om correcte tijdsregistratie te hebben en geen invloed te hebben van de overdrachtsnelheid. De tijdsduur van start tot finish moeten vervolgens op een display komen te staan. Het liefst op de 0,1 seconde nauwkeurig. Het liefst zou ik ook de mogelijkheid hebben om de tijd te kunnen laten zien op een groter LED- display.liefst moet alles mobiel en draadloos zijn. de bediening zou via een computer moeten gebeuren.
Ik ben een absolute leek op het gebied van electronica,programmeren zou geen probleem mogen zijn voor mij, dus ik zou het zeer op prijs stellen als je de informatie zo gedetailleerd mogelijk zou kunnen aanleveren:
- wat voor onderdelen heb ik nodig
- waar kan ik dergelijke onderdelen krijgen
- zijn er bouwtekeningen van dergelijke apparatuur?
Hopelijk kan iemand mij helpen

Verwacht je echt een compleet schema en zo? Ik denk dat je dat niet gaat krijgen hier.
Paar opmerkingen:
- Draadloos zou ik niet doen gezien de afstanden. Wat is nou 8mtr voor een dun kabeltje. Voordeel is ook dat je delays verwaarloosbaar zijn met de nauwkeurigheid die je zoekt. Nog een voordeel: je hebt geen aparte voeding nodig bij de verschillende sensoren.
- 0.1s nauwkeurigheid lijkt me nogal grof. Meeste tijwaarnemingen werken met .01s
- Het klinkt mij als een veel te hoog gegrepen project als je geen HW ervaring hebt. Is iets kant-en-klaar kopen niet verstandiger?
- Altijd nieuwsgierig: wat is in hemelsnaam een "jumping"? Nieuwe sport? Of iets met kikkers? Of wacht, het kan ook vertikaal, WK hoogspringen (hmm, 8mtr...)?