Shock Media

Navigatie

cuc2032

Forum > Video & TV > cuc2032
Naam Bericht
weetal

fet stuk(buz90),ic stuk(tda4605) in voeding.
beide vervangen en ook cond van 100uf,toestel komt op en
gelijk fet weer stuk.
na meting heb ik nog een weerstand vervangen,deze was oneindig((r6001).
zet nu toestel aan met lamp op plaats van zekering,ik zou nu
verwachten dat toestel in st/by aangaat.niet dus.
ook oscileerd het ic niet,of wil dit zo niet,maak ik dus nu een denkfout?
overigens pulst het ic wel,voeding op punt 6 en de uitgang.

gr, weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
Zoef de Haas.

Lamp inplaats van zekering dat gaat niet, de spanningval zal veel te groot zijn en daarmee de halve sinus om het op te starten. Belangrijk zijn die hoog ohmige weerstanden die de pulsbreedte bepalen. Als er daar eentje van verlopen of onderbroken is, dat gaat het BOEM! Alle weerstanden nameten, IC en fet en mogelijk ook de dioden vervangen en het gaat weer. Te voorzichtig is niet goed, met de variac kan het ook fout gaan, terwijl het direct inschakelen meestal gelijk weer goed werkt.

Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
weetal

ja,de lamp staat in serie met voeding naar de trafo,ik meet voor en achter de lamp vrijwel de zelfde spanning(ca 310volt),dan zou het ic toch moeten oscileren?
in standbij word er zo weinig stroom gebruikt dat hierdoor voeding op zou moeten komen.(ca 5 watt)
heb tijdens dit bedrijf op punt 6 via diode een spanning van 15 volt gezet,dan stopt het pulsen,maar geen oscilaties van ic.
wat doe ik nu fout?

gr, weetal
[Bericht gewijzigd door weetal op 27 augustus 2008 21:23:59]
maartenbakker

Let ook op de gelijkrichters aan de secundaire kant. Ik ken diverse TDA4605 voedingen waarbij een kortgesloten gelijkrichter de FET binnen een seconde opblaast.
Zoef de Haas.

Vergeet ook niet die sense weerstanden aan de source van de fet te controleren. Nog beter, gewoon vervangen omdat deze een behoorlijke tik hebben gehad. Als ik mij goed herinner zijn het 0.47 en 0.56R parallel.

Groetjes Hans.
[Bericht gewijzigd door Zoef de Haas. op 28 augustus 2008 01:36:50]
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
citroen 2cv

controleer ook of de mkt condensatoren bij de fet niet loszitten,en de 3 hoogohmige weerstanden bij de tda controleren deze hangen aan de 300 volt.
zorg dat je nooit maar dan echt nooit wat met ziggo internet en /of telefonie te maken krijgt !!
weetal

hoogohmige weerstanden,dioden vervangen en toestel werkt weer als een grote. dank voor het meedenken.

gr, weetal.
Zoeken in topic