Shock Media

Navigatie

platenspeler aristonaset gaat scheef over de plaat

Forum > Audio > platenspeler aristonaset gaat scheef over de plaat
Naam Bericht
ivar92

hallo, ik heb laatst getracht de platenspeler te gebruiken nu ik weer singeltjes heb.. merk aristona, is eenstereotoren, alleen werkt deze niet goed. normaal moet de plaat zegmaar 100 rondjes maken( ik weet niethoeveel) om aan het einde te komen, bij mij gaat de arm veel te snel naar het midden zegmaar met 2 x ronddraaien, weet iemand wat het probleem is?

gr ivar
Gister had ik brand in mijn koelkast. vandaag heb ik er weer Grolsch ingezet.
erbicom

Oei! Dat zal een herrie geven. Heb je al gekeken of het tegengewicht aanwezig is en niet te ver naar achter staat? En al gekeken naar de dwarsdrukcompensatie (skating)?
[Bericht gewijzigd door erbicom op 27 augustus 2008 22:03:32]
Pietdepiet

En 't zal ook niet heel goed zijn voor de platen
Als het tegengewicht goed zit /e en skating inderdaad, denk ik dat de naald niet goed meer is. Onze platenspeler doet exact hetzelfde als de naald op is...
[Bericht gewijzigd door Pietdepiet op 27 augustus 2008 22:05:38]
Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?
ivar92

hallo bedankt voor de reacties!
nu weet ik niet zoveel van platenspelers af en waar kan ik het tegengewicht en dwarsdrukcompensatie veranderen?
Arco

Misschien wel handig om eerst te vertellen wat voor PU het is?
Arco
erbicom

Voel eerst eens heel voorzichtig met je vinger of de naald nog scherp is. Als deze niet blijft "haken" aan je vinger is de naald of helemaal op (gesleten) of afgebroken. Kijk anders eens op http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/geluid_platenspeler05.htm
(Z)weetvoetje

Mogelijkheden:
Er zit een enorme stofklont aan de naald
Er is geen naald
Naalddruk te laag
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
ivar92

bedankt voor de antwoorden zal er eens een onderzoek aan werpen

gr ivar
nijhuisr

Met 2 keer rond draaien kan de naald alleen maar skippen, je hebt het niet over het geluid.

Naalddruk is het belangrijkst, deze moet de specs van de naald hebben.

Weet je wel hoe het moet worden afgesteld?
ivar92

geluid komt er genoeg uit alleen niet wat er uit moet komen..ruis heel veel ruis.. nee ik zou dat niet weten gr ivar
Zoeken in topic