| Naam |
Bericht |
Jochem_S
Golden Member
|
quote:
Ehm, in die link van sparkfun haal je toch onderbordjes met prachtig simpele connector erbij?
|
patrick valk
|
hey ben ik weer
ik heb nu een scherm uit een oude laptop gedemonteerd
een hyundai ht12s11
ik heb al de aansluitingen gevonden zie http://www.pdfsea.com/down/2008/0711/11279.html
maar kan iemand mij zeggen of ik die op mijn pic 16f877 kan aansluiten
en als het kan hoe dat dan moet in picbasic
en oja ik kon niks over de backlight vinden
nu zit er wel een omvormer bij maar ik weet niet hoe ik die moet aansluiten als iemand dat weet hoor ik het graag
met vriendelijke groet
alvast bedankt voor alle hulp
FPGA RULE'S !!!
|
Henry S.
Moderator
|
Daar gaan we weer...
Zeg patrick... Kan je ook een keer zelf wat meer doen? Er is al 10000000000 keer gezegd dat een dergelijk scherm niet met een pic aan is te sturen.
En toch blijf je maar doorzagen en zeuren, hou daar eens mee op, het is niet leuk meer. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 6 september 2008 16:53:01]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
patrick valk
|
sorry ik wist niet dat deze ook zo een ... aansturing had
mijn excuses ; dan dump ik hem onder in de bak
en ik wacht hier verder nog wel een poos me want ik heb gezien dat met dat nokia lcd'tje ook behoorlijk ingewikkeld is
mvg [Bericht gewijzigd door patrick valk op 6 september 2008 18:42:30]
FPGA RULE'S !!!
|
Jochem_S
Golden Member
|
Goed idee.
Als je dat met het Nokia-lcd'tje zelfs nog ingewikkeld vindt dan zou ik eerst maar eens een blink-a-led gaan maken, dan rustig naar de HD44780 LCD'tjes, en vervolgens nog maar eens zo'n Nokia proberen.
Succes.
|
patrick valk
|
dat soort dingen kan ik wel
heb hier ook een aantal glcd'tjes liggen
ik ben nu bezig het bekende spel Symon says te maken
maar van die nokia lcd kon ik niet veel vinden ik had een code gevonden maar daar was geen wijs uit te maken
als iemand mij een code kan mailen voor zo een nokia lcd'tje zou ik dat erg fijn vinden en eens goed gaan kijken hoe dat nou moet
mvg
FPGA RULE'S !!!
|
Jochem_S
Golden Member
|
quote:
Hoe vaak moet ik mezelf nog quoten dan? quote: Nog diepere link...
Allerdiepste link... (maar weet niet of dat forum toestaat dat attachments met direct-link opgehaald worden)
Of ben ik nou gek?
|
patrick valk
|
ja die had ik gezien maar ik vind het er wel heel ingewikkeld uitzien kan de logica niet egt terug vinden ?_?
FPGA RULE'S !!!
|
Babylon
|
Heej patrick,
Het probleem is dat er niet voor alles een kant en klare code bestaat in Picbasic die je makkelijk even kunt gebruiken. Soms moet je zelf iets maken.
Pak eens een datasheet van een HD44780 LCD en een PIC en probeer het aan de praat te krijgen, zonder voorgebakken code (of ontcijfer die code). Daarvan leer je een hoop en dan is de stap naar een nokia scherm al een stuk kleiner.
Dat zou ik doen in ieder geval. [Bericht gewijzigd door Babylon op 8 september 2008 09:23:08]
Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!
|
Henry S.
Moderator
|
Leren programmeren is niet copieren en in een uC prakken.
En ik heb ook al eens gepost dat een ander z'n code te doorgronden veel moeilijker is dan echt programmeren.
Eerst leren, dan pas kan je copieren en aanpassen.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
patrick valk
|
ik weet niet of ik dit nog mag vragen zo nee sluit dan dit topic maar meteen
ik kwam deze nog tegen tijdens het zoeken http://www.goldmine-elec-products.com/prodinfo.asp?number=G16239
kan ik deze wel in picbasic besturen ???
mvg
en de afbeelding die ik nu bij mijn naam heb is die wel goed ???
oje als die niet kan zou deze dan wel kunnen http://www.goldmine-elec-products.com/prodinfo.asp?number=G14876
ziet er wel leuk uit met lcdstudio
ik kwam er een afbeelding van tegen [Bericht gewijzigd door patrick valk op 20 september 2008 19:41:15]
FPGA RULE'S !!!
|
Arco
|
Nee, dat gaat niet. Begin eens met een simpel display. (Of gebruik een krachtigere processor)
Arco
|
maartenbakker
|
640*200 dus ik vrees een beetje dat je tegen dezelfde aansturingsproblemen gaat aanlopen, dat zou je kunnen bedenken aan de hand van de eerdere discussie.
Wat is er mis met het al vaak gesuggereerde Nokia displaytje of een gewone 1- of 2-regelige LCD?
|
patrick valk
|
nou de alfa ... heb ik er twee van liggen 4*40
en weer een stap verder een ks0108 128*64
en mijn laatste t6963c 160*128
en dat nokia displaytje vind ik eigenlijk wel klein zo als velen all hebben opgemerkt ik hou van groten lcd's
maar ik wou graag een groteren display en ik vond die met die gele pixel's wel erg mooi
ik hoor het graag als iemand weet hoe je hem aan lcdstudio kan hangen en dan bedoel ik die tweede
deze van dat plaatje hangt ook aan lcdstudio
en als iemand een datasheet van hem kan vinden hoor ik het graag want ik kon niks vinden ben een paar uur bezig geweest [Bericht gewijzigd door patrick valk op 20 september 2008 21:00:28]
FPGA RULE'S !!!
|
Lithium
|
quote:
ik hoor het graag als iemand weet hoe je hem aan lcdstudio kan hangen en dan bedoel ik die tweede
deze van dat plaatje hangt ook aan lcdstudio
en als iemand een datasheet van hem kan vinden hoor ik het graag want ik kon niks vinden ben een paar uur bezig geweest
Wellicht moet je het programma zelf even downloaden als je dat nog niet gedaan hebt.
Ik denk toch wel dat ze het in hun help file hebben gezet niet? [Bericht gewijzigd door Lithium op 20 september 2008 21:08:34]
Wat is groot wat is klein? Wat is duur en wat is goedkoop? Alles is relatief!
|
patrick valk
|
o ik bedoel het niet zo ik heb mijn t6963c ook aan lcdstudio hangen ik bedoelde de aansluitingen en als welke chip 'staat vast in de niet te vinden datasheet [Bericht gewijzigd door patrick valk op 20 september 2008 21:12:13]
FPGA RULE'S !!!
|
patrick valk
|
en is deze wat
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130230587111 / http://www.wide.hk/product.asp?id=522
ik vond hem wel mooi 320*240 pixel's in een woord perfect
ik denk het antwoordt al te weten NEE !
maar heeft iemand een datasheet van die 640*200 met die lele pixel's vind die wel erg mooi
mvg [Bericht gewijzigd door patrick valk op 22 september 2008 20:35:05]
FPGA RULE'S !!!
|