| Naam |
Bericht |
gtasa123
|
Ik heb een MT-Logic Portofoon (walkie talkie) met 8 kanalen en 32 subkanalen.
Op deze heb ik een andere antenne geplaatst, zodat ik een groter bereik heb.
Voordat ik dat heb gedaan, heb ik ook eerst hier gezocht, en volgens die instructies een coax kabel van 16,3 cm afgeknipt, de isolatie bewaard en de rest eruit gehaald.
Vervolgens een stuk isolatie draad (van die koper kabel die in vorm blijft met bruine isolatie erom heen)
van 16,3 cm erin gestopt en daarna de oude antenne uit de walkie talkie gehaald en de zelfgemaakte erop gesoldeerd.
Toen ik hiermee klaar was, heb ik de walkie talkie getest, en ik kreeg op kanaal 4 een ruis, waar ik ook ben.
Ligt dit aan de antenne of is er iets anders fout (misschien een andere sterke zender) ?
|
(Z)weetvoetje
|
een betere antenne geeft meer signaal af. Wordt er op een bepaalde frequentie alleen ruis uitgezonden (door storende apparatuur bijvoorbeeld), dan zal deze ruis ook harder worden.
Het is niet zeker of de zelfgemaakte antenne beter werkt. Wat zat er eerst voor antenne aan?
Je kunt niet altijd zomaar ieder soort antenne eraan hangen. ookal levere ze meer signaal, ze hoeven toch niet altijd beter te werken.
Werkt de walktie talkie op andere kanalen nog wel goed/(beter)?
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
|
bertusvz
|
Hallo,
Voor welke frequentie is de antenne gemaakt?
Heb je een tekening of website van je beschereven antenne?
Groeten,
Bertus
Bertus geeft antwoord. PE1BLY. ook bekend van Schakelingen Online Forum en All About Circuits Forum
|
Hugo Welther
Moderator
|
Dat is deze mod zo te zien

Ik denk dat je nu inderdaad een beter signaalniveau hebt. Je zal de squelch van die porto wat hoger moeten zetten.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
gtasa123
|
ja, inderdaad, dat is die walkie talkie en die antenne, maar waar zit die pot meter dan precies, en welke kant moet ik die dan op draaien?
|
fred101
Golden Member
|
Die dingen ken ik, heb ik een 2 keer geleend voor een motortocht voor de organisatie.(samen met nog een nest andere) Wat een #$%%-dingen waren dat zeg, het 27MC speelgoedtelefoontje van mijn zoontje heeft nog een beter bereik. We hebben alle porto's gebruikt behalve deze.
Fred
Mijn Homepage: http://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=48 Opper-tafelzitter in de Orde Der Snijbonen en koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla
|
gtasa123
|
Sorry Fred, maar ik zie niet echt wat het voor nut heeft dat te posten, ik vroeg alleen waar die ruis vandaan kwam
|
Hugo Welther
Moderator
|
Is de squelch niet een menu optie. Ik heb hier een ander merk PMR/LPD setje en daar kan je de squelch in 3 stappen in stellen via een menu.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
gtasa123
|
nee, dit is bij mij geen menu optie, maar ik heb het met
de andere portofoon (met normale antenne) van dezelfde set geprobeerd, en deze geeft ook ruis, natuurlijk wel minder, maar het ligt dus aan de squelch, bedankt voor jullie reacties.
ik heb hem opengeschroefd een een pot meter gevonden, deze beetje verder opengedraaid, en weg was de ruis.
(((topic mag op slot)))
|
fred101
Golden Member
|
Ik bedoelde daar mee te zeggen dat ik denk dat het niet veel zin heeft er veel tijd te stoppen maar dat had ik misschien wat taktischer kunnen vertellen. Sorry.
Fred [Bericht gewijzigd door fred101 op 29 augustus 2008 22:18:04]
Mijn Homepage: http://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=48 Opper-tafelzitter in de Orde Der Snijbonen en koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla
|
Fantomaz
Golden Member
|
Jemig...
Een dopje van een Flessenlikker??
Was dat al niet pasé toen die porto's Überhaubt nog niet bestonden?
In de CAI wereld worden van die rubber dopjes gebruikt op kabels wanneer die vochtdicht in de grond gelegd worden.
Binnendiameter ca 7mm buitenwerks ca 10mm. ca 2cm hoog.
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|
Henry S.
Moderator
|
Die doppen zijn er in alle soorten en maten.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|