Shock Media

Navigatie

Embedded functioneel programmeren

Forum > Software & Interfacing > Embedded functioneel programmeren
Naam Bericht
BoudewijnEctor
Honourable member

Hoi,

Omdat ik embedded progjes bouwen wel mooi vind, maar ook helemaal gek ben van Functioneel programmeren (haskell, lisp, dat soort gein) vroeg ik me af of iemand een mooie toolkit \ hardware-set kent die functionele talen accepteert.

Het hoeft niet per definitie haskell-based (alhoewel haskell gewoon superieur is.... ). te zijn, maar FP ondersteunend zou wel cool zijn in een embedded omgeving.

Dit is uiteraard bijna een contradictio in terminis (FP en embedded), en daarom is er volgens mij heel weinig te vinden op dit gebied.
Weet iemand iets ?
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
Sponcebert

Het lijkt inderdaad iets wat in een embedded systeem niet de eerste keus zou zijn. De uitvoeringstijd is minder voorspelbaar, en vermoedelijk het geheugengebruik ook.
Zo te zien kun je vanuit C naar Haskell, dus in principe zou je dat met een compiler voor je platform kunnen doen.

Ik ben echter bang dat voor een klein systeem de C compiler onvoldoende bied. Een embedded Linux systeem light voor de hand maar je bedoelt vast veel kleinere systemen.
BoudewijnEctor
Honourable member

Uiteraard bedoel ik kleiner.
Geheugengebruik: dat is juist vrij efficient.... alleen s IO niet echt een functioneel principe.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 31 augustus 2008 18:55:25]
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
Zoeken in topic