Shock Media

Navigatie

Usb-stick aansluiten op radio.

Forum > Audio > Usb-stick aansluiten op radio. 1 | 2 | Volgende >>
Naam Bericht
imer

Hallo allemaal,

Ik ben al een poosje aan het zoeken naar een mogelijkheid om mijn usb-stick op de radio aan te sluiten. Het is de bedoeling dat ik dan de muziek die op de usb-stick staat via de radio kan afspelen en beluisteren.
Ik heb 1 mogelijkheid gevonden: conceptronic grab'n go media adapter. Dit is mij eigenlijk te duur. Ook kun je hier meer dingen mee dan eigenlijk nodig zijn. Er moeten toch meerdere/goedkopere oplossingen zijn.

Alvast bedankt,
Remi.
alex278

quote:

Dit is mij eigenlijk te duur.

En het moet wel goed wese!
Henry S.
Moderator

quote:
Op 30 augustus 2008 20:23:47 schreef imer:
Er moeten toch meerdere/goedkopere oplossingen zijn.

Een autoradio met USB aansluiting.

Zo'n grab 'n go ding is een van de goedkoopste oplossingen.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
WilToyo
Golden Member

Als je line-in of een koptelefoon aansluiting op je radio hebt. Gewoon een mp3-spelertje erop aansluiten.
alex278

Yup. En die kun je voor weinig bij 'n mediamarkt of PC-dumpzaak op de kop tikken.
imer

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik heb achterop mijn radio een aux en een phono aansluiting. Hier zou ik dus met een snoertje/stekkertje een mp3 op kunnen aansluiten. Zou ik niet op 1 van deze aansluitingen op de een of andere manier een usb-stick kunnen aansluiten?
Maar zijn er geen andere/simpelere oplossingen? Ik denk dat er wel een simpelere optie is waar je minder mee kan, maar in mijn opzicht genoeg.
WilToyo
Golden Member

Die aux kun je gebruiken om een mp3-spelertje aan te sluiten.
Een mps-speler is niets anders dan een usb-stick met een audio uitgang. Ideaal voor wat je wil. Simpeler kan echt niet.
[Bericht gewijzigd door WilToyo op 30 augustus 2008 21:43:08]
shiptronic
Golden Member

zo'n ding en je bent klaar , USB stik en MP3-player in een, en voor dat geld kun je zelf niks maken.

link : http://www.pixmania.nl/nl/nl/552991/art/clip-sonic/mp3-spele...-zwar.html

en dan dit kabeltje er tussen :

[Bericht gewijzigd door shiptronic op 30 augustus 2008 22:00:53]
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
imer

Heb ik voor het aansluiten van een mp3 speler genoeg aan een kabeltje? Is er dan niet is dat van een usb naar 2 tulp stekkertjes gaat?
shiptronic
Golden Member

jawel, maar je hebt niks aan een zooi digitaal geratel.

verdiep je eens een beetje in de matterie , en je zult als snel snappen dat wat je wil niet kan, mist je over een flinke kennes van decoders up ram geheugens en er een boel geld voor over hebt.

je kunt een CD toch ook niet afspelen op ee platenspeler ?
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
shogun

je kan ook zo'n 12v fm-transmitter ombouwen. kost 15 euro beetje ombouwen en je kan hem aansluiten op je radio.
smsmonster

Hoe ga je dan de zender aan de USB hangen?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 31 augustus 2008 23:27:25]
shogun

sommige transmitters hebben een usb ingang. je plukt je signaal(voor naar de versterker)voor het zendgedeelte weg en voila.

er is laatst nog iemand geweest die dit heeft gemaakt voor zijn "boombox" in een rioolpijp:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/62601/3
[Bericht gewijzigd door shogun op 31 augustus 2008 22:12:06]
High met Henk
Honourable Member

quote:
Op 30 augustus 2008 21:37:28 schreef imer:
[...]

Ik heb achterop mijn radio een aux en een phono aansluiting. [...]

we hadden het toch over een AUTO radio???

'k wil niet vervelend doen, maar anders kun je beter wellicht een compleet PC'tje ipv je stereosetje wegzetten....

barebone met ingbouwde TFT ofzo...
[Bericht gewijzigd door High met Henk op 31 augustus 2008 22:20:10]
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
Sponcebert

USB stick is min of meer alleen een geheugenchipje. Via de USB moet je ook nog de de stick besturen, eenvoudig gezegt, je zult de nummers moeten selecteren.

Bovendien is wat er uit komt digitaal, dus je zult er een analoog signaal van moeten maken.
( Ik weet het, het is wat simpel weergegeven )

Dus je hebt een heel computertje nodig met knopjes > MP3 speler. Er is geen verloop kabel mogelijk van USB naar aux in.
WilToyo
Golden Member

quote:
Op 31 augustus 2008 21:21:13 schreef imer:
Heb ik voor het aansluiten van een mp3 speler genoeg aan een kabeltje? Is er dan niet is dat van een usb naar 2 tulp stekkertjes gaat?

MP3-speler IS een usb-stick plus een klein beetje extra. Als je het zo bekijkt heb je genoeg aan een kabeltje.
Fuzzbass

Je moet het zo zien: een usb-stick is vergelijkbaar met een cassettebandje. Een MP3-speler is dan een walkman met een ingebouwd cassettebandje met een flinke speelduur. Uit een cassettebandje komt geen geluid, je hebt er een complete speler omheen voor nodig.
[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op 1 september 2008 00:37:34]
| Elektronica: Fuzzcraft | Fotografie: Fuzzphoto |
free_electron

vinculum bordje ? usb stikke er in langs de ene kant. audio eruit langs andere kant.
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
imer

Bedankt voor de reacties, ik moet toch nog even nadenken hoe ik het op ga lossen, maar dat komt wel.

Het gaat overigens niet om een autoradio.
WilToyo
Golden Member

Wat doe je moeilijk dan?
High met Henk
Honourable Member

zucht, een hoop geklooi voor jan *PIEP*

flikker een oude PC met USB aan die radio: klaar is jantje..

goedkoopste oplossing.

duurdere oplossing: Bouw een barebone met TFT'tje erin en ampje ingebouwd, klaar is henki: kost iets meer, maar ziet er SUPER uit.....
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
xbake

als je kennis van programmeren oké is, kijk dan ook even naar de VDIP modules van FTDI.
Dit zijn usb HOST modules, die BOM (Bulk Only Mass Storage, beter gekend als usb sticks) ondersteunen. Ik heb er samen met een medestudent ééntje gebruikt voor mn thesis, met succes. op die module zit een krachtige 32bits microcontroller die het FAT protocol ondersteunt (lees: een hele pak last minder). Gewoon liedjes afhalen, doorsturen naar een mp3-decoder (VS1011E, MAS3507D of STA013 zijn de meest gebruikte), en klaar is kees
Meten is weten!
6502

Zeg, xbake, de TS vind de ultra-low-budget oplossingen al te duur, dan ga jij 'm wijsmaken dat het met die modules kan?
alex278

TS moet z'n verhaal maar eens gaan houden bij de mediamarkt ofzo. Inclusief het 'het moet wel goedkoop wese'.
xbake

quote:
Op 1 september 2008 15:09:25 schreef 6502:
Zeg, xbake, de TS vind de ultra-low-budget oplossingen al te duur, dan ga jij 'm wijsmaken dat het met die modules kan?

kost module: 18€
kost microcontroller: samplen
kost mp3 decoder: 12€
= 30€ (mss wat optimistisch, neem nu nog 40€, das nog altijd 20€ goedkoper dan zo'n conceptronic ding )
Meten is weten!
Zoeken in topic 1 | 2 | Volgende >>