Shock Media

Navigatie

Usb-stick aansluiten op radio.

Forum > Audio > Usb-stick aansluiten op radio. << Vorige | 1 | 2
Naam Bericht
6502

Plus een kastje, printje, en een voedinkje, en misschien een schakelaartje ergens. Dan nog een programmer voor de microcontroller (die heeft TS vast niet). Wat draad, schroefjes enzovoorts.

Zou me zeer verbazen als je het onder 100 euro kan houden, als je het een beetje netjes wilt afwerken.

Begrijp me niet verkeerd: ik weet dat het kan, en dat het relatief goedkoop kan als je wat concessies doet. Maar voor de topic-starter is dit waarschijnlijk wel een station te ver...

Overigens, als je thesis openbaar is, dan ben ik best nieuwsgierig. Linkje?
alex278

Die 'conceptronic grab'n go media adapter' is TS te duur, en die wordt aangeboden voor 60 euro. De eerste de beste fatsoenlijke MP3-stick is twee tientjes. Go figure.
Frederick E. Terman

Het is toch wel uitgelegd dat TS dan eerst zijn mp3-tjes naar die el cheapo MP3-speler moet kopiëren, hè? Anders schiet het niet op, natuurlijk.
xbake

quote:
Op 1 september 2008 15:38:10 schreef 6502:
Overigens, als je thesis openbaar is, dan ben ik best nieuwsgierig. Linkje?

ik heb hem niet online beschikbaar voor je..

de VDIP module was wel helaas niet geschikt voor ons doel. De bedoeling was om MP3 files (op een sd kaart met zelf geïmplementeerd FAT protocol) te decoderen en uit te sturen via USB als PCM samples. de VDIP ondersteunde alleen geen "Audio Class Devices". Maar op een usb stick konden we wel txt bestandjes aanmaken en daar PCM samples naar schrijven. Decoder was een VS1011, achteraf een hele omweg omdat die enkel een analoge uitgang heeft, terug digitaliseren dus.. ipv een microcontroller te nemen met een I²S input ofzow..
[Bericht gewijzigd door xbake op 1 september 2008 17:13:12]
Meten is weten!
6502

Zo kan het ook: Minty MP3. Er zijn veel van dit soort zelfgebouwde mp3 spelers te vinden met Google.

@xbake: Ik vroeg het, omdat ik ook 's bezig ben geweest met mp3-chipjes en wel benieuwd was hoe je het gedaan had.
xbake

de mp3 speler op zich werkte perfect, het uitsturen via USB nét iets minder . Maar het geheel is wel met 2man geïmplementeerd
ik kan je wel een bron code en schema geven mocht je daar in geïnteresseerd zijn (via mail).
Meten is weten!
6502

@xbake: Ik was vooral nieuwsgierig naar de opzet en motivering om het zo te doen. Ondertussen heb je eigenlijk alles al verteld! Het schema zou ik graag 's zien, uit interesse. Ik ga 'm niet nabouwen, dus de broncode hoeft niet. Bedankt alvast.
bobo1on1

Is dit niet wat? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11217
Daar lijkt ook een line-out op te zitten.
Er staan er nog veel meer: http://www.dealextreme.com/products.dx/category.710

Wel goed de reviews lezen want sommige van die dingen zijn troep.
[Bericht gewijzigd door bobo1on1 op 2 september 2008 17:56:43]
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2