| Naam |
Bericht |
Techno Turk
|
ik heb laatst een defecte cam recorder gekregen en daar zit een reparatie bon in, de monteur heeft daar opgezet wat er defect is maar ik kan die hand schrift niet lezen
dus mss dat iemand hier deze bon kan lezen ? bij werkzaamheden onderaan daar boven staat de klacht op
ik lees hier iets met
"rep camrecorder
elektroliet in
crona ocularu vervangen"
DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca
|
Turbokeu
Golden Member
|
rep camrecorder
elektrolieten OK
croma oculair vervangen
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
|
Henry S.
Moderator
|
Nope:
Rep camrecorder
Electrolieten in croma oculair vervangen.
Dus elco's vervangen, en croma moet chroma zijn. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 31 augustus 2008 18:20:16]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Turbokeu
Golden Member
|
Correct!
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
|
Techno Turk
|
ok tanx, wat is croma oculair eigelijk presies ? ik heb dat nog nooit gehoort
DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca
|
Twabi2
|
Een oculair is een oogstuk, dus het dingetje waar je door kijkt.
Chroma wijst volgens mij op monochromatisch, dus zwart/wit...
Dus: chroma oculair = zwart/witte zoeker als ik me niet vergis
The Space Shuttle Simulator
|
Ibanez
|
Jazeker
Beeld is wel goed via AV kabel maar via het oculair heb je slecht beeld soms na +/- 15minuten is het goed [Bericht gewijzigd door Ibanez op 31 augustus 2008 21:27:03]
http://www.kwartjevankokterug.nu/
|
Frederick E. Terman
|
Chroma slaat op kleur (mono-chromatisch is dus éénkleurig).
In dit geval denk ik dat ze het chroma-kanaal van het oculair bedoelen. Het kleurkanaal dus.
Is het inderdaad een kleurenzoeker, zoals ik denk?
|
Techno Turk
|
quote:
oja naar mijn test is de beeld via a/v kabel ook niet goed, ik zie bij donkere plekken z/w beeld met S vormige strepen en bij lichte plekken komt de kleur weer trug maar weer met die strepen. de zoeker is ook wazig en misvormt
dus die klacht op de bon klopt niet egt
en het is een z/w zoeker geen kleuren. [Bericht gewijzigd door Techno Turk op 31 augustus 2008 21:49:33]
|
Twabi2
|
@FET, zou ook kunnen, vind chroma maar vreemd gebruikt hier...
|
Frederick E. Terman
|
Nee, dat is juist heel normaal.
Je hebt het luma kanaal (het Y-kanaal) en het chroma kanaal (C-kanaal). Ik ben geen TV-man, maar dat heb ik zo vaak gezien. Zo heb je ook de luma vertragingslijn, de chromadecoder, etc.
/e: oeps, zie net dat het dus wel een zwartwit zoeker is.. dan snap ik niets van dat chroma-kanaal in het oculair.
Ik geef het (in dit geval  ) op...
Of moeten zowel de elektrolyten in het chromakanaal, ALS de zoeker worden vervangen? [Bericht gewijzigd door Frederick E. Terman op 31 augustus 2008 22:35:01]
|
Twabi2
|
De reden dat ik het vreemd vind is omdat je bij bijvoorbeeld videobewerking spreekt over chroma-key, waarbij je dan 1 kleur weglaat...
Ik ging er dus van uit dat met chroma monochromatisch bedoeld werd, wat blijkbaar klopt.
Maargoed, weeral iets bijgeleerd
|
Frederick E. Terman
|
Ook in dat woord betekent "chroma" kleur, toch? In plaats van te schakelen op een puur zwarte achtergrond, wat men eerst deed.
|
Peter112
Member
|
Als het een sony is uit de periode 90-99 kun je hem wel weg donderen, hier zitten tientallen elko's in welke vooral als de camera lang in de kast ligt verotten.
Ik heb al meerdere van deze dingen gehad van familie, aangezien de printen half opgerold in de camera zitten is reparatie een een ramp
teken de petitie voor een vrije NEN1010 http://www.knooble.com/petitie/
|
Techno Turk
|
het is een philips M820 met 16x digitale zoom.
en er zitten idd een hoop van deze elcos in deze camera
|
maartenbakker
|
Philips camcorder was volgens mij Panasonic. Minder erg dan Sony, maar ik weet van andere draagbare apparatuur van ze dat de SMD elco's inderdaad ook bij Panasonic verdacht kunnen zijn.
|
Marco69
Golden Member
|
quote: Op 31 augustus 2008 21:48:24 schreef Techno Turk:
[...]
oja naar mijn test is de beeld via a/v kabel ook niet goed, ik zie bij donkere plekken z/w beeld met S vormige strepen en bij lichte plekken komt de kleur weer trug maar weer met die strepen. de zoeker is ook wazig en misvorm td
Heb je al eens een scoop op de diverse voedingen gehangen? Je hebt een redelijke kans dat er ergens wat staat te stuiteren. quote:
dus die klacht op de bon klopt niet egcht
Van jouw Nederlands klopt ook niet veel...
Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
|
Henry S.
Moderator
|
En nu weer ontopic?
Edit: Het moest blijkbaar nog even doorgaan, incluis topickick, dan maar wat posts verwijderd.
Laatste waarschuwing! [Bericht gewijzigd door Henry S. op 1 september 2008 20:24:57]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|