Shock Media

Navigatie

1 kanaals besturing

Forum > Algemene elektronica > 1 kanaals besturing
Naam Bericht
maakthetuit

weet iemand hoe je een 1 kanaals besturing maakt?, voor een elektrische onsteking (ik hoef alleen een gloeidraadje van een broodrooster te laten gloeien )
stekkerjack2

Je kunt er gewoon stroom op zetten (hoeveel hangt af van de weerstand van de draad), maar ik vermoed dat je wat meer van plan bent.

Dus leg even uit waarvoor het is en wat je wil, dan kunnen we je beter helpen.
Mail maar als je een originele uitspraak hebt die ik hier neer kan zetten.
SparkyGSX

De gloeidraad van een broodrooster heeft, denk ik, erg veel stroom nodig voordat deze goed warm wordt.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat dit een heeeeel kort topic gaat worden.
shiptronic
Golden Member

quote:

Topic met een kort lonje

gewoon een stukje van die draad afknippen van +/- 5 cm en met een paar batterijen , een schakelaar en een heeeel lang snoer met het lukken
[Bericht gewijzigd door shiptronic op 1 september 2008 09:36:31]
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
maakthetuit

quote:
Op 1 september 2008 09:17:33 schreef stekkerjack2:
Je kunt er gewoon stroom op zetten (hoeveel hangt af van de weerstand van de draad), maar ik vermoed dat je wat meer van plan bent.

Dus leg even uit waarvoor het is en wat je wil, dan kunnen we je beter helpen.

ik wil een radiografisch kanaal (met een bediening) dat ik van een afstand kan ontsteken, zoiets als een bestuurbare auto, maar dan 1 kanaals.
maakthetuit

quote:
Op 1 september 2008 09:30:08 schreef SparkyGSX:
De gloeidraad van een broodrooster heeft, denk ik, erg veel stroom nodig voordat deze goed warm wordt.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat dit een heeeeel kort topic gaat worden.

het gloeidraad heeft voor 5 cm 9-12 volt en ongeveer 300 milliampere nodig, je kan het met een 12v adapter eigenlijk altijd doen, een boormachineaccu of een oud racerpack doen het ook goed
Hugo Welther
Moderator

Heb je ook de FAQ gelezen?

quote:
Illegale praktijken
Illegale praktijken (cracks, warez, torrents en dergelijke) zijn niet toegestaan. Het bouwen of aanwijzingen geven tot bouwen van explosieven, ontstekers, spudguns, tazers, coilguns of andere schietwerktuigen is verboden op het forum.

Dit valt onder het hoofdstuk ontstekers.

Maar wat maakthetuit. Slotje.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
Zoeken in topic