| Naam |
Bericht |
Falcon
|
Mijn weliswaar oude maar tot nu toe trouwe, loodzware, CD speler laadt sinds kort wel een CD, maar speelt hem niet af. Hij geeft aan dat hij het eerste nummer zal spelen (1, groene LED boven > aan)) maar springt dan terug (0, groene LED uit). Ook de open functie (uitwerpen CD) doet het dan niet, evenals Pause en Stop en overige functies. De CD draait dan wel in de houder (kap verwijderd ter controle). Pas als hij ca. 30 min. aanstaat speelt hij soms normaal af. Wie helpt mij?
|
Henry S.
Moderator
|
-elco's
-solderingen
-spanningsregelaars
-contactjes [Bericht gewijzigd door Henry S. op 1 september 2008 20:20:50]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Falcon
|
Op het oog is alles normaal. Zoveel mogelijk contacten gecontroleerd. Wel waargenomen dat als relais gaan schakelen de hoge draaisnelheid afneemt en het afspelen werkt. De laser heb ik gereinigd, was een beetje vuil, maar dit is blijkbaar niet de oorzaak.
|
Falcon
|
Ik heb op Internet naspeuring gedaan. Het lijkt erop dat een zwakke laser de oorzaak van het probleem is. Kan iemand mij daar verder mee helpen? De laserunit die in de speler zit is een KSS-272A en is niet (meer) via Sony Nederland verkrijgbaar. Als vervanging de oplossing zou zijn, hoe kom ik dan aan zo'n laserunit?
|
Jordi
|
Nedis en Aswo geven ook niks helaas
Misschien marktplaats?
Anders vrees ik 'go recycle' [Bericht gewijzigd door Jordi op 5 september 2008 11:30:42]
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
|
Knustelsmurf
|
Als ik jou was zou ik even kontakt opnemen met Moderator KT88 ( http://www.circuitsonline.net/forum/user/7889 )
Hij repareert veel audio apperatuur en heeft veel ervaring met sony ES cd spelers.
ik moet er wel bij zeggen dat voor sommige typen Sony's ES spelers de lasers inderdaad vrijwel niet meer te vinden zijn.
Ik zal even zoekn naar een service manual. is het een CDP of SCD ?
Edit : ik ziet al het is een CDP. zie : http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyes/CDPX707ES/CDPX707ES.html
prachtige machine. [Bericht gewijzigd door Knustelsmurf op 5 september 2008 16:21:44]
+++Sucker for Brown Sound +++ Waarom kopen als je het ook kunt zelfbouwen ?+++
|
Zoef de Haas.
|
Een ander euvel bij dit apparaat was die lin. inductiemotor. Daarbij hadden de geleiders na verloop van tijd last van plakken. Schuif de unit aan de kant van de spoel eens naar voren en naar achteren, dan zal het stroef gaan of blokkeren. De geleiders en de asjes goed schoon en vetvrij maken en niet smeren. Droog in elkaar liep dit het beste.
Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
|
Henry S.
Moderator
|
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
maartenbakker
|
Pff.. lineaire inductiemotor.. Ze moeten ook geen goed concept proberen na te apen, zet er dan meteen een Philips loopwerk in
Niet dat je daar nu beter mee af zou zijn, want die zijn ook niet meer te krijgen.
Wat betreft de laser: Ik heb bij goedkopere Sony lasers wel eens succes gehad door ook de binnenkant van het lensje te reinigen. Ik ken dit model absoluut niet maar als het toch al stuk is kan je er niet echt mee op achteruit gaan. [Bericht gewijzigd door maartenbakker op 5 september 2008 23:03:41]
|
TV Don
|
Dat van die lasers is bekend al denk ik dat die van de 707 nog wel ergens te krijgen is.
Zelf heb ik een nog oudere cdp557 es en daar is de laser dus echt niet meer van te krijgen .
Gelukkig is deze nog wel goed maar toch zal ik de hier getoonde adressen onthouden want van deze speler wil ik dus niet af
|