| Naam |
Bericht |
High met Henk
Honourable Member
|
bij onze beveiligingystemen KAN PAC, maar hoeft niet.
Afhankelijk van de klant. Wij hebben er nog een track en trace functie bij ook namelijk...
{OFF TOPIC}
over Bovag kan ik kort zijn:
quote:
13. Deze garantie geldt uitsluitend indien BOVAG garantie is afgegeven door een bij BOVAG
aangesloten autobedrijf voor een auto, waarvan de koopprijs tenminste bedraagt: € 4500 of
indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan € 4500 maar wél meer is dan 35%
van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.
hier staat feitelijk zoiets van: als je auto minder dan 4500 kost, betaal je 35% extra voor deze garantie
quote:
6. De koper dient zich voor de uitvoering van de garantie altijd tot de verkoper te wenden,
tenzij de noodzaak tot onmiddellijk herstel zich elders heeft voorgedaan en dit door de koper
kan worden aangetoond aan de hand van de door de reparateur verstrekte gegevens en/of
aan de hand van de kapotte onderdelen. Indien herstel in Nederland plaatsvindt, dient de
reparateur eveneens lid van BOVAG te zijn. De kosten van elders uitgevoerde reparatie
worden vergoed tegen het in het bedrijf van de verkoper geldende prijspeil.
[...]
8. De garantie strekt zich evenmin uit tot toebehoren (accessoires), banden, radio en ruiten,
alsmede veranderingen aan de auto die na aflevering zijn aangebracht en daaruit
voortvloeiende defecten.
leuk als je in the middle of nowhere staat en je defecte deel vervangt / provisorisch maakt ben je de sjaak...
quote:
3. Reparaties of vervanging van onderdelen ter gelegenheid van normale gebruikelijke
onderhoudsbeurten, voor zover niet voortvloeiend uit de gebrekkige uitvoering van de voor de
aflevering door de verkoper verrichte onderhoudsbeurt, vallen niet onder de garantie.
lekker vaag alles slijt of het is al gebrekkig: anders ging het niet kapot.
quote:
.1 De garantie wordt door de verkoper verleend voor een periode van zes maanden na afgifte
van dit bewijs. De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.
ofwel maar voor 6 maanden
een niet bovag bedrijf kan net zo goed of zo slecht zijn als een wel-bovag berijf. Ik wil nog wel aannemen dat bij de bovag het percentage echte klungelaars lager ligt, maar om daarvoor nu een PEPERDUUR bovag abonnement te nemen.. Uit de garage wereld ken ik veel jongens die het feitelijk alleen hebben omdat de klant het ingepeperd krijgt en "bovag is garantie = goede garantie" kent.
Feitelijk slaat het nergens op. Je bent gewoon aan de goedheid van je garage overgeleverd... zoals hierboven staat komt LETTERLIJK uit de bovag garantie..
ik kan je 1 ding vertellen: al mijn auto's die ik tot nu toe bij elkaar kocht waren nog neit dat bedrag wat minimaal als bovag garantie telt
@alle mods: sorry mijn frustratie wegens Bovag en komt op zelfde neer als de certificeringen enzo..
{END OFF TOPIC} [Bericht gewijzigd door High met Henk op 4 september 2008 14:54:42]
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
GJ_
Moderator
|
quote:
Kennelijk niet dus 
Eigenlijk lijken de zaken nu dus omgekeerd en zijn de certicaten de boosdoeners die de prijzen onnodig opdrijven. Bovendien kunnen we concluderen dat die niet erg veel garanties bieden en niet echt heel veel zeggen over de vakkundigheid van de houder.
www.xj3.nl
|
SparkyGSX
|
Certificaten zouden zinnig zijn, als het werk van de houders ervan regelmatig, willekeurig gecontroleerd wordt, en het certificaat wordt ingetrokken als het werk niet in orde is.
Een andere oplossing zou zijn, om de houders van het certificaat persoonlijk aansprakelijk te stellen als blijkt dat ze de regels grof hebben overtreden.
In beide gevallen heeft de houder van het certificaat een sterk economisch motief om goed werk af te leveren.
|
GJ_
Moderator
|
Helaas is het nu wel zo dat de certificaatverstrekker er baat bij heeft zoveel mogelijk leden aan zich te binden:
1) die betalen namelijk goed
2) meer leden lijkt betrouwbaarheid uit te stralen.
De meeste van die clubs zijn gewoon commerciele organisaties. En als een commerciele organisatie veroordelingen gaat uitspreken gaatn ze op de stoel van een rechter zitten, en daar horen ze dus niet thuis.
www.xj3.nl
|
diode
|
Hier ook een hoop gezeik gehad met hoofdbedrijfschap detail handel. Op mijn KVK stond verkoop met name via internet. Dat betekende volgens hun dat ik aan particulieren verkocht wat niet het geval is.
Een hoop gebel, geschrijf en ergernis later laten ze me nu eindelijk met rust. Die hoofdbedrijfschappen zijn ook een stel klaplopers die niks voor je doen en wel (veel) geld rekenen.
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
|
GJ_
Moderator
|
Dan heeft de KvK je in een verkeerde branche gestopt. Van daaruit word iedere onderneming in de detailhandel automatisch bij het HBD aangemeld en geregistreerd. Die registratie is verplicht en kost idd ook weer geld  Waarvoor is niet altijd even duidelijk. Dit is gedaan om de irritatie door zgn "freeriders" te voorkomen. Helaas heeft het er nu alle schijn van dat we nu dus één grote freerider hebben: het HBD.
Ze doen namelijk helemaal niks en wel het volgende:
quote: Als sectorinstituut ondersteunt het HBD de gehele detailhandel. Het HBD maakt maatschappelijke ontwikkelingen en overheidsbeleid helder en hanteerbaar en stimuleert de professionaliteit in de sector. Het HBD is het kenniscentrum van en voor de detailhandel.
Vaag dus. Hierbij horen de gebruikelijke nietszeggende diagrammetjes: 
Ik denk dat de hele branche zich afvraagt waar hun geld naartoe gaat. Ik ben bang dat het voor de volgend doeleinden word gebruikt:
1) hun eigen lonen en onkosten
2) hun eigen huisvesting inclusief inrichting en kantoorspullen
3) hun eigen website
4) de registratiekosten
en dan zal het geld wel zo'n beetje op zijn toch? Net als bij de KvK. [Bericht gewijzigd door GJ_ op 4 september 2008 16:54:03]
www.xj3.nl
|
chuckie
Honourable Member
|
quote:
Dat tikte ik dus al eerder in, die zijn er dus en worden audits genoemd.
Afhankelijk van het aantal opgeleverde alarmsystemen in een jaar wordt er een aantal gecontroleerd en dat mag je zelf betalen.
En daar pas ik dus voor!!!
Geldklopperij...
Schreeuwen versterkt de stem, maar niet de argumenten.
|
diode
|
De ellende van al die uitzuigers is dat je er zoveel tijd aan kwijt bent. Een telfonisch bericht is niet genoeg, nee ze willen via de post je reactie. En dan willen ze ook nog dat de kvk inschrijving wordt aangepast.
Op de vraag of ik mijn gemaakt uren bij hun in rekening kon brengen antwoorde ze dat dat niet werd gehonoreerd.
Volgens een foldertje wat ik van ze kreeg helpen ze mee aan de beveiliging van winkelstraten en dergelijke. Tja het zal vast.
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
|
erik1234
|
quote:
Ben je wel eens binnen geweest bij de KvK Haaglanden? Je zakt tot je enkels in het hoogpolige tapijt, de rest is natuursteen. En dan ook nog de dure radio- en t.v.-spots. Als bij de K.v.K. naar binnen loopt zijn er nergens wachttijden o.i.d.. Komt op mij over als een organisatie die teveel geld heeft te besteden en eigenlijk op zoek is naar wat extra werkzaamheden om z'n personeel bezig te houden. Nog vergeten; je bedrijfsgegevens verkopen aan reclamebedrijven is ook zo'n fijne bezigheid van de K.v.K. Nu heb ik tenminste elke dag reclamepost waar ik geen behoefte aan heb.
Gr.
Erik [Bericht gewijzigd door erik1234 op 4 september 2008 19:53:43]
|
GJ_
Moderator
|
quote:
..criminelen die je vervolgens spookfakturen gaan sturen.
www.xj3.nl
|
chuckie
Honourable Member
|
Of faxterreur, ik had er al aan zitten denken om hier een topic over te starten of er een electronische oplossing is om dat soort lieden een koekje van eigen deeg te geven...
|
Sine
Moderator
|
Jahoor .. met een kniptang is dat zo opgelost de terreur dan ..
Dat koekje van eigen deeg is bij een "Echte" fax ook wel te doen als je het retour nummer hebt ..
Blaadje zwart er in en de uiteinden aan elkaar plakken, dat terug faxen naar meneer de spammert.
Eens kijken wat eerder op is, zijn papier of de toner. [Bericht gewijzigd door Sine op 4 september 2008 22:34:31]
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
alex278
|
D'r is een urban legend (die ik graag wel eens bewezen zou willen zien in mythbusters) dat faxmachines die gebaseerd zijn op thermisch papier in de hens kunnen vliegen als ze teveel zwart af moeten drukken.
|
Fantomaz
Golden Member
|
De KvK is toch een overheidsinstelling?
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|
Jan klaasen
|
ja hoezo?
Bachelor of Social Work
|
Stefaan Van Slycken
|
Charlatans zal je altijd hebben, maar er is wel een groot verschil tussen iemand die iets kan en iemand die een papiertje in z'n handen heeft...
Om je een voorbeeld te geven: ik ben graduaat elektronica, dus heb ik dat papier in mijn handen. Maar ik durf eerlijk toegeven dat ik van vermogens-elektronica geen kaas gegeten heb. Toch zou ik daar in principe moeten in thuis zijn.
Langs de andere kant heb ik geen diploma i.v.m. elektrische installatie, maar door ervaring ben ik daar wel goed in thuis.
Wat erkenning door bedrijven betreft: als je bepaalde cursussen volgt sta je bij een firma in de lijst van erkende installateurs. Maar sluit dit uit dat je je werk kan doen zonder die cursus? Ik werk bijvoorbeeld erg vaak aan Miele-toestellen, maar je vindt mij niet terug op hun site. Waarom niet? Omdat je als "erkend verdeler" een bepaald gamma in je winkel moet hebben, en dat heb ik niet.
De ellende is dat je de competenties van de mensen niet zomaar kan beoordelen. Zelfs de erkenning als aannemer in België is gebaseerd op je papperassen...
Terug van weggeweest wegens andere hobby: foto.stefaanvanslycken.be
|
citroen 2cv
|
Dat bedoelde ik ook te zeggen neem nou het reparatievak van bruingoed daar zijn de meesten in het verleden toch Echt door de hobby en interesse in terecht gekomen.Een vroegere buurman van mij heeft HTS elektronica maar zijn tv kon hij niet zelf repareren.Dus in bepaalde opzichten zeggen diploma,s niet alles. [Bericht gewijzigd door citroen 2cv op 4 september 2008 23:53:43]
zorg dat je nooit maar dan echt nooit wat met ziggo internet en /of telefonie te maken krijgt !!
|
Eagle666
|
Ligt het aan mij of wordt certificering gezien als hetzelfde als een diploma van school of de uni?? Ik mis daar nog een kennisslag...
|
SparkyGSX
|
@Citroen 2cv: ik heb ooit, als IT'er zijnde, de kleppen moeten stellen van de motorfiets van een vriend, die 2 weken daarvoor zijn diploma had gekregen van de HTS autotechniek...
Ervaring is vaak veel belangrijker dan de theorie uit een leerboekje, maar dat is nu eenmaal veel moeilijker te meten.
Daarbij zou ik iemand, die door eigen ervaring weet welke constructies wel of niet in brand vliegen, niet aan mijn huis installatie laten klussen...
|
High met Henk
Honourable Member
|
sparky: wij hebben volgens mij redelijk dezelfde hobby's en interesses: maaremm, ik weet EXACT wat jij bedoeld met je voorbeeld van je collega met zijn papiertje voertuigtechniek...
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
chuckie
Honourable Member
|
quote:
Je mag pas een certificaat uitschrijven als je voldoende papieren (lees diploma's) hebt.
Maar ja,...een papier blijft maar een indicatie.
|
erik1234
|
quote:
Laten we het erop houden dat zowel theoretische kennis als praktijkervaring belangrijk zijn. Ligt er natuurlijk een beetje aan op welke trede je werkzaam bent binnen een bedrijf. Hoe hoger de trede, hoe hoger de theoretische kennis moet zijn. Een standaardsituatie kun je af op ervaring. Als het iets ingewikkelder word dan zal er ook theorie aan te pas moeten komen.
Gr.
Erik [Bericht gewijzigd door erik1234 op 5 september 2008 15:49:12]
|
SparkyGSX
|
Dat is absoluut waar, maar met de papierwinkel wordt meestal alleen naar het theoretische deel gekeken, omdat dat zo gemakkelijk getoetst kan worden met veel mensen in een grote zaal. Als je zou moeten beoordelen wat mensen nu echt weten en kunnen, zou dat veel meer tijd gaan kosten.
Zonder een beetje theorie kom je nergens, maar ik zie op de HTS erg veel mensen die alles op kunnen dreunen wat de docenten ze in 4 jaar voorgelezen hebben, hun diploma krijgen, en vervolgens gigantisch op hun bek gaan omdat de praktijk toch iets anders was dan docent had verteld.
Persoonlijk kan het grootste deel van de theorie op school me gestolen worden; ik weiger om trivia te onthouden die ik binnen 30 seconden op kan zoeken. Inzicht in techniek en natuurkunde vindt ik veel belangrijker. Niet klakkeloos gaan rekenen (ja, dat moet ook wel eens natuurlijk), maar eerst proberen te begrijpen wat er gebeurd en waarom.
Ik heb nog maar heel weinig studenten gezien die kunnen reverse engineeren; kijk nou eens hoe ze dat gemaakt hebben, en probeer eens te bedenken waarom.
|
erik1234
|
quote:
Omgekeerd hetzelfde; Ik ken mensen (bedrijfjes) die prachtige huisinstallaties kunnen maken. Als er een hoofdzekering of voedingskabel uitgerekend moet worden klopppen ze bij mij aan.
Gr.
Erik [Bericht gewijzigd door erik1234 op 5 september 2008 19:59:11]
|
Fantomaz
Golden Member
|
quote:
quote:
Nou, vanwege de opmerking van erik1234 over de aankleding van de KvK.
Ik vind het niet raar dat de KvK zich zo profileerd.
Het mag toch wel aanlokkelijk zijn om naar binnen te stappen, jezelf goed (belangeloos) te laten informeren over het starten van een bedrijf, en zo je over de streep te trekken.
Meer inkomsten voor de staat.
Nogmaals; ik vind het niet raar...
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|