Shock Media

Navigatie

Hoe weren we de charlatans uit ons vak?

Forum > High Voltage > Hoe weren we de charlatans uit ons vak? << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5
Naam Bericht
GJ_
Moderator

Jij,
maar wel een goeie
www.xj3.nl
shiptronic
Golden Member

quote:

char·la·tan (dem; charlatans; charlatannetje)
1 iem. die anderen van zijn deskundigheid op enig gebied probeert te overtuigen door allerlei niet ter zake doende handelingen of woorden

GJ, waarom is HmH dan een charlatan ?
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
GJ_
Moderator

Niet dus. Maar een officiele dealer ook niet.
En charlatans weren uit "ons vakgebied" is knap onmogelijk. Er zullen altijd onkundigen, op ieder gebied, terugkomen om mensen geld uit de zakken te kloppen.

Vandaar dat ik eerder vond dat het een beetje een zinloos topic leek te worden. Niemand hoeft voor mij hier met allerlei argumenten zn eigen kundigheid aan te tonen. En dat diploma's ook niet altijd even doeltreffend zijn weten we nu ook wel.
www.xj3.nl
Peter112
Member

Ok ook een duit in het zakje

Ik mag bij thuis (eigen woning)
- aan de elektra installatie werken
- aan de gas installatie werken
- aan de CV installtie werken
- aan de water installatie werken
- het huis schilderen
- de tuin doen
- aan mijn auto prutsen
teken de petitie voor een vrije NEN1010 http://www.knooble.com/petitie/
SparkyGSX

quote:
Op 7 september 2008 19:41:46 schreef benleentje:
Van dat dode Cv water zal wel meevallen aangezien de druk op leiding hoger is dan in de CV leiding. Maar wat te denken van de kosten van de enorme hoeveelheid water.
...

Dat vind ik er erg gevaarlijke stelling; omdat het water uit de CV relatief langzaam weglekt, zal en bijna geen stroming plaatsvinden, en zal de druk in die twee systemen dus nagenoeg gelijk zijn. Op dat moment kan er wel stroming plaatsvinden, onder andere vanwege convectie. Het is natuurlijk onzin zal het schone water netjes aan de ene kant van de kraan zal blijven, en het vuile aan de andere kant. Bij het "contactvlak" zal er altijd vermenging plaatsvinden.

Daarbij staat het water in de CV de hele zomer stil, en lekker lauw/warm te worden. Een betere kweekbodem voor allerlei nare beestjes is bijna niet denkbaar.

Maar goed, een charlatan is dus een ondeskundig persoon, die liegt en bedriegt over zijn deskundigheid. Dit zou dan op zowel professionals als op hobbyisten van toepassing zijn.
High met Henk
Honourable Member

quote:
Op 7 september 2008 21:19:18 schreef GJ_:
Niet dus. Maar een officiele dealer ook niet.
[...]

PS. ik heb niets gerekend voor dit meet spul. Beetje logisch ook, 30 minuutjes met een multimeter klooien leverde oplossing...
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5