Shock Media

Navigatie

Eagle clearance errors

Forum > Ontwikkeling > Eagle clearance errors
Naam Bericht
Fuzzbass

Ik heb een 0,8 mm pitch SMD connector (40 pens FH-male header) op m'n print zitten. 0,8 mm is 31,5 mil, pads zijn 20 mil breed, clearance tussen de pads is dus iets meer dan 10 mil. Alle clearances in de DRC staan op 8 mil. Toch krijg ik clearance errors in de DRC bij deze connector!

Wat zie ik over het hoofd?
| Elektronica: Fuzzcraft | Fotografie: Fuzzphoto |
kluyze
Golden Member

doorgang van 31.5mil, pad is 20 mil dus heb je nog 11.5mil over, maar aan 2 kanten, dus je hebt 5.75mil aan elke kant. Of versta ik je verkeerd?
Ik zie het al...

Andere mogelijkheid: Ergens iets dat slecht afgerond wordt? Zet de clearance in de drc eens lager stap per stap.
[Bericht gewijzigd door kluyze op 3 september 2008 09:43:02]
'The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot.' - 'shakespear was a mathematic : root(4*b^2) = 2b or -2b'
Fuzzbass

Hm, heb het al gevonden. Eagle blijkt een clearance te verwachten van 15 mil als ik heel ver inzoom op de pads en het nameet met een grid van 1 mil. De clearance voor elke net class wordt apart gegeven, en is standaard 15 mil. Ik heb nog geen enkel spoortje liggen, maar kennelijk zorgt de clearance van een niet-bestaand spoortje wel voor een clearance error. Slordig van Cadsoft, maar ja, wat wil je, voor een budget-pakket.
| Elektronica: Fuzzcraft | Fotografie: Fuzzphoto |
Jordi

quote:

Soldeermasker? Is normaal groter dan de pads, dus valt misschien binnen de 8mil.
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
roedie

net classes is voor niet standaard nets zoals bijvoorbeeld high voltage en 230 en laagvoltage door elkaar op 1 print, je kunt dan daar toch andere rules voor opstellen per net. Standaard staan alle wires op netclass 0 default en deze heeft een clearence van 0 mil, dus zou het toch op je DRC aan moeten komen.

kortom blijf van netclass af tenzij je 230 of high voltage in je print stopt en wilt dat daar DRC errors op komen als het niet klopt, of voor bijvoorbeeld plogygons met planes. IS voor eagle toch al redelijk gevorderde functionaliteit, niet voor de hobbyiest die zijn 1e of 2e printje maakt, zit dan ook al redelijk verstopt .

geen fout van cadsoft dus.
Zoeken in topic