Shock Media

Navigatie

Overbodige Ziggo digitale ontvanger

Forum > Video & TV > Overbodige Ziggo digitale ontvanger
Naam Bericht
VirtueelRobot

Hallo allemaal,

Door het veranderen van digitale Totaal pakket bij Ziggo heb ik nu twee digitale ontvangers,vroeg me af als je zo'n ontvanger ook ergens anders voor kunt gebruiken.

mvg
VR
free_electron

presse-papier , of als je ergens een wankele kast of tafel hebt hebt kan je die onder de poten schuiven ...
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
Sponcebert

Als je ook twee chipkaarten hebt...
maartenbakker

Of een kopietje van de ene kaart kan/mag maken...
Fantomaz
Golden Member

Joh, drop dat ding op marktplaats.
Dat scheelt de potentiele nieuwe klanten de aanschaf van een nieuwe.

Welk merk heb je?

En waarom zou je hem niet op je slaapkamer plaatsen?
Dan hoef je niet steeds de complete decoder los te koppelen en mee te slepen als je een gezellig avondje film kijken wilt afsluiten met een spannende slaapkamer film...
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
VirtueelRobot

Hallo Fantomaz

Het is een Humax decoder kompleet met chipkaart

Vr
Fantomaz
Golden Member

Humax...
Dat zijn de beteren.
Ik vraag me alleen af hoe jij aan een werkende kaart komt.
Of is het eentje met alleen het standaard pakket?
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
flipflop

Moet ie niet terug naar de provider? Het wordt toch niet je eigendom dacht ik?
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
daandc

Hoi Het blijft volgens mij een eigendom van de provider net als de kabel modem. DUS kijk!!!! uit voor dat m weg doet. Lees eerst maar eens de voorwaarden heb je bij je pakket gekregen destijds . grt daan
on board diagnose !! geen storing?! ik creeer er wel een !!!!
marcob

De Digitale ontvanger is gewoon jouw eigendom. Je kunt hem kopen of je krijgt hem gratis bij een contract(actie). Niks geen bruikleen bij. Wat meestal wel de voorwaarde is, is dat je de contract duur moet uitdienen. Dit geldt voor Ziggo (Casema, @Home), wat betreft Digitene van KPN weet ik het niet.
Het kabel modem of DSL modem is wel eigendom van de provider.
[Bericht gewijzigd door marcob op 4 september 2008 09:52:02]
Een WOK is ook maar een vergiet zonder gaatjes
Sponcebert

Indien compleet met kaart kun je er iemand eem plezier mee doen. In ieder geval tijdelijk.
marcob

Niet tijdelijk, het ligt aan het abonnement wat je hebt. Het standaard abonnement (Z1 bij ziggo) is gelijk aan je normale TV abonnement. Kost dus niks extra. Alleen wanneer je extra pakketten hebt betaal je ervoor.
Je kunt op de ene ontvanger het uitgebreide pakket hebben en op de twee het standaard pakket, dat werkt gewoon.
Wanneer je op beide ontvangers de uitgebreide pakketten wil, moet je nu twee keer betalen. Ze zijn hier mee aan het werk hoe ze dit kunnen oplossen. het probleem is natuurlijk dat ze niet zien waar die tweede ontvanger staat, bij jouw of bij de buren.
Een WOK is ook maar een vergiet zonder gaatjes
maartenbakker

quote:
Op 4 september 2008 09:51:06 schreef marcob:
Wat meestal wel de voorwaarde is, is dat je de contract duur moet uitdienen.
Hoe een spatie teveel al niet kan zorgen dat een willekeurige zin een leuke woordspeling wordt
Sponcebert

Zit er ook geen verloopdatum op de chipkaart ?
Fantomaz
Golden Member

Zoals MarcoB al aangeeft, zijn de decoders eigendom van de klant.
Het is zelfs zo dat wanneer een decoder niet goed werkt, en de signalen natuurlijk goed zijn, de decoder onder garantie geruild kan worden bij de levarancier.
Dat kan de Expert, Scheer en Foppen, Mediamarkt of weetikveel zijn. En ja, ook bij Ziggo.

Dat maakt het soms wel zuur dat wanneer ik constateer dat het signaal inkomend goed is, en ik concludeer dat de (door Ziggo geleverde) decoder defect is, ik deze niet mag ruilen en de klant moet verwijzen naar de Ziggo helpdesk...
Henry S.
Moderator

quote:
Op 4 september 2008 09:51:06 schreef marcob:
wat betreft Digitene van KPN weet ik het niet.

Digitenne heeft ondertussen 3 smaken:
-koop
-huur
-gratis (was tijdelijk)

Alleen de huurdecoder is dus eigendom KPN.
quote:

Het kabel modem of DSL modem is wel eigendom van de provider.

Het ADSL modem wat hier staat is toch echt van mij! De meeste ADSL modems worden gekocht (icm met geld terug acties).
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
maartenbakker

Kabelmodems daarentegen zijn wel heel vaak (altijd?) bruikleen.
Fantomaz
Golden Member

Bij UPC en Ziggo in bruikleen.
Ik denk meer dat het te maken heeft met de mogelijkheid een signaal de kabel op te blazen.
Het blijft wel een zender in een "Foute" band.
Ze gaan tot ca 118 dBuV

Hoe vaak een modem geupgrade wordt voor een nieuwe waarbij de andere nooit retour komt...
Je wilt het niet weten. Het is een verschrotingsartikel.
De kosten van het retourneren, reviseren en mogelijk zelfs inspecteren wegen niet op tegen de nieuwere modems die met pallets tegelijk uit China komen.
bprosman

@Virtueelrobot

Mocht je m echt wegsmijten dan houd ik me als Ziggo (@home) abonnee aanbevolen.

Groeten, Bram
[Bericht gewijzigd door bprosman op 4 september 2008 23:50:56]
De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Ben_

quote:

Ik denk meer dat het te maken heeft met de mogelijkheid een signaal de kabel op te blazen.

Wellicht komt het ook omdat ze specifieker zijn dan adsl modems? Een adsl modem van provider A werkt ook op B, maar ik durf niet te zeggen dat het een of andere bijgeleverde kabelmodem in een andere plaats (met andere kabelaar) ook gaat werken.
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
Fantomaz
Golden Member

Volgens mij wel Ben_
Alleen de firmware zal anders zijn.
Maar ik ben bepaalde series modems bij zowel UPC als Ziggo tegen gekomen.

Om mijn theorie te onderbouwen voor wat retourblazende apparatuur betreft:
Bij UPC blijft de decoder eigendom van UPC. Maar hun decoder is interactief en maakt gebruik van een retourverbinding.
Sterker nog. Er zit een Eurodocsys modem ingebouwd .
Umit

Iedereen goedemorgen...

Ik heb bijna 5 jaar op de helpdesk van @home gewerkt. Humax decoders zijn (geloof mij) de beste decoders (in vergelijking met samsung). Decoder is/blijft je eigendom. Je betaalt niks extra's voor. Basis pakket betaal je al als je gewone kabel. Alleen als je extra zender paketten neemt betaal je ervoor. Die kaarten kun je wel gewoon kopieren maar ze zullen niet gaan werken. Dit omdat wanneer je de kaart gebruikt hij 2weg data heeft. En dat kan maar 1x. Dus niet met meerdere kaarten tegelijk waar de zelfde data op staat.

De modems van @home (ziggo) hebben allemaal een mac nummer. Die mac nummer is verbonden met de adres gegevens. Normaal gesproken werkt die modem niet op een ander adres tenzij het op de zelfde wijkkast is aangesloten. Dus bijv. de modem aangesloten bij je buurman/buurvrouw zal hij gewoon werken.(mits hij wel een abonnement heeft).
[Bericht gewijzigd door Umit op 5 september 2008 09:56:50]
Fantomaz
Golden Member

quote:
Op 5 september 2008 09:55:31 schreef Umit:
Dit omdat wanneer je de kaart gebruikt hij 2weg data heeft. En dat kan maar 1x. Dus niet met meerdere kaarten tegelijk waar de zelfde data op staat.

Ik heb geen copieer intenties, maar vraag me wel af wat je bedoeld met 2 weg data.
Zelfs al zal de decoder een code genereren en een specifiek antwoord terug verwachten. (omdat deze antwoorden op vragen in de Chipgegevens staan). Dan nog zal de decoder geen confirmatie terug kunnen zenden naar ziggo om te controleren of er 2 dezelfde smartcarts in omloop zijn.

quote:

De modems van @home (ziggo) hebben allemaal een mac nummer. dit mac nummer is verbonden met Wordt gekoppeld aan de adres gegevens. Normaal gesproken werkt die modem niet op een ander adres tenzij het op de zelfde wijkkast UBR is aangesloten. Dus bijv. de modem aangesloten bij je buurman/buurvrouw zal hij gewoon werken.(mits hij wel een abonnement heeft).

Wat bedoel je met "Hij" Umit?
De modem die aan een specifieke klant is gekoppeld, is overal te plaatsen waar er retour is (en zolang dat maar achter dezelfde UBR is natuurlijk)
Uranium

quote:
Op 5 september 2008 00:57:30 schreef Ben_:
[...]

Wellicht komt het ook omdat ze specifieker zijn dan adsl modems? Een adsl modem van provider A werkt ook op B, maar ik durf niet te zeggen dat het een of andere bijgeleverde kabelmodem in een andere plaats (met andere kabelaar) ook gaat werken.

Zolang de kabelmodems euroDOCSIS compatiebel zijn kunnen ze in principe bij een andere provider werken, mits het aanpassen van de software.
De modem zal bij het booten een HFC ip vragen, meestal in de range 10.x.x.x, en vervolgens bij de server van de kabelaanbieder via TFTP een configuratiebestand waar in staat hoe snel je internet gaat enz.

Bij een nieuwe provider zou de modem dus fysiek op het netwerk kunnen als ze bereid zouden zijn om het MAC adres toe te laten, maar hij zou de config file op de verkeerde plek zoeken, en dus niet werken.

Met een firmware modificatie (eg. sigma) kan je zelf het mac adres en de tftp parameters instellen en zou je in principe een modem kunnen klonen, en je kabelmodem dus opniew gebruiken op het andere netwerk. Dan moet je er wel erg aan gehecht zijn daar je bij je nieuwe provider toch een nieuwe modem krijgt, en om dan al die moeite te gaan doen .

De provider zou dit ook niet zo leuk vinden, want je zou dan ook gewoon je eigen config file kunnen aanleveren waar een veel hogere snelheid instaat. (dit werkt tegenwoordig niet meer altijd, veel providers cappen nu aan het head-end).

EDIT: over je ontvanger, ik ken ziggo niet(belg) is die een ontvanger die kan opnemen, zo ja zit er een harde schijf in die je in je computer kunt gebruiken, misschien leuk
[Bericht gewijzigd door Uranium op 5 september 2008 13:48:18]
Fantomaz
Golden Member

quote:
Op 5 september 2008 13:42:04 schreef Uranium:
EDIT: over je ontvanger, ik ken ziggo niet(belg) is die een ontvanger die kan opnemen, zo ja zit er een harde schijf in die je in je computer kunt gebruiken, misschien leuk

Ze zijn er wel. Maar ik mag aannemen dat dat hier niet op gaat.
Zoeken in topic