Hallo,
Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een keyboardje gemaakt met een R netwerkje
(http://www.avr-asm-utorial.net/avr_en/keypad/keyboard.html)
Deze aangelsloten aan adc0 en daar een klein assembly progje voor gebruikt met een interrupt als de ADC klaar is met samplen. Werkt mooi, geen probleem.
Echter ik heb aan de uC 2 stappen motor aansturingen en een LCD gekoppeld(De steppers gebruiken tesamen ongeveer 1 ampere deze stroom wordt geleverd aan de primaire kant van de lm7805=9,6 volt, moet later aan een battery packje).
Als ik de beide stappen motortjes afschakel, dan werkt het keyboard zo als het moet.
Echter zodra ik de steppers aansluit, gaat het op PDA0 gemeten voltage (steppers zijn dan bekrachtigd, en zonder ergens op te drukken) van 0,03Vt naar 0,23Vt.
Hierdoor komt de uitlezing van het 3x4 keyboardje in gedrang.
De steppers zijn een Uni- en een bi-polair.
Ik heb een gestabiliseerde voeding op 9,6 volt te staan en daarachter een 7805 voeding gemaakt voor de uC, LCD en dergelijke.
Ook hierop meet ik een kleine verhoging op de 5vt lijn. (ik heb wel een elco en een Ctje van 100n aan beide kanten van de 7805 te staan)
Ik gebruik de AVCC maar niet de AREF. (weet niet goed wat ik daar mee aan moet)
Alles werkt dus wel maar als ik geprogrammeerd heb dat de stappen moter naar boven moet draaien met het cijfer 2, dan is dat nu de ene keer de toets 2 en dan weer es de toets 3.
Enig idee,
merci...
)