| Naam |
Bericht |
easgan
|
kan iemand mij een volledige code lijst van C/C++ sturen met een beetje uitleg als het mogelijk is zovan for loop is :... ???
|
bprosman
|
De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
|
Uranium
|
int i
for(i=0;i<50;i++){
printf("De for loop heeft %d keer gelopen\n",i);
}
Dat is een for loop.
|
Sponcebert
|
// Dit is commentaar en wordt door de compiler genegeert.
|
stecj366
|
Dit berekent PI:
code:
#define _ -F<00||--F-OO--;
int F=00,OO=00;main(){F_OO();printf("%1.3f\n",4.*-F/OO/OO);}F_OO()
{
_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_
}
Wat ik wil zeggen: zoek eens één van de honderden cursussen die op het wijde internet staan op... Je kan moeilijk verwachten dat we hier de hele reutemeteut gaan neerpoten [Bericht gewijzigd door stecj366 op 5 september 2008 16:03:52]
|
VanDee
Golden Member
|
quote:
Weet je dat er toch wel een heleboel verschil is tussen C en C++
Weet je dat 'for' loop op enkele tienduizende site's beschreven staat.
Weet je dat je een heleboel functies in C/C++ zelf kan schrijven zodat het erg moeilijk wordt om een volledige lijst te publiceren.
Weet je dat de behoefte om zelf achter wetenswaardigheden die je heel gemakkelijk op het grote www kan vinden hier zeer op prijs gesteld wordt.
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
|
Sponcebert
|
En het boek dat je voor C moet bekijken is , natuurlijk :
The C Programming Language van Kernighan en Ritchie.
|
free_electron
|
quote: Op 5 september 2008 16:03:08 schreef stecj366:
Dit berekent PI:
code:
#define _ -F<00||--F-OO--;
int F=00,OO=00;main(){F_OO();printf("%1.3f\n",4.*-F/OO/OO);}F_OO()
{
_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_-_-_-_-_
_-_-_-_
}
Kijk, door dergelijke geintjes heb ik dus een gloeiende hekel aan C. Programmeetalen waarin dergelijke grapjes kunnen moesten verboden worden !. Dit is compleet onleesbaar, en slechts enkelen snappen hoe dat werkt. ( ik krijg er alvast kop nog staart aan ... alleen barstende hoofdpijn om uit te vlooien hoe het werkt)
Stel u voor dat je de opdracht krijgt om een stuk programma code over te nemen van je voorganger (die het bedrijf verlaten heeft) . Je moet een aantal bugs fixen en de code uitbreiden. en dan zit er in die 100.000 lijnen code zo een tiental van die constructies zoals hierboven. Omdat die grapjas dat 'leuk' vond zit jij nu met de gebakken peren....
Code moet simpel zijn en eenvoudig te begrijpen. De code hierbocen is inderdaad 'c' .... de 'c' van CRAP !
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
Frederick E. Terman
|
Er is een hardnekkige theorie dat C begonnen is als rotgeintje (het bovenstaande programma is een goed voorbeeld van hoe het gegaan zou kunnen zijn).
En dat het bij zoveel snobs aansloeg ("ha! lekker ingewikkeld!") dat de aanstichters hun grap daarna niet meer durfden toe te geven... 
|
Marcel
Golden Member
|
Daar gaan we weer, we weten het wel free. Je aversie tegen C. Je hoeft het niet telkens te herhalen. Ik ben zelf bijvoorbeeld niet erg gecharmeerd van basic, hoor je mij daar (behalve nu) steeds over?
Bovenstaande code kan ik niet anders zien dan als grapje. Als professionele programmeur ga je zoiets niet in serieuze software gebruiken.
Can you decode my avatar? | AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
|
free_electron
|
quote:
Mijn reactie komt omdat de TS de basis dingen vraagt van 'c' en hij krijgt direct zo een onding voorgeschoteld... niet grappig !!. stel u voor dat jij ene nieuwe taal wilt aanleren en een of andere flauwe plezante gooit je zopietes voor de voeten.. de goesting is direct over ...
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
6502
|
Volgens mij is dit precies wat de TS vroeg. Alle "codes" van C en een beetje uitleg.
En anders heb ik nog een waardevolle link, en dat bedoel ik absoluut niet vervelend.
|
critiacrof
|
|
Hugo Welther
Moderator
|
Move to Software & Interfacing.
zoek voortaan een betere titel, alleen "C"???
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
timmie
|
ook deze is zeker handig:
http://www.cplusplus.com/reference/clibrary/
voor de rest is het zoekt en gij zult vinden.
nog een stukje code om een and operatie uit te voeren en het resultaat naar buiten te brengen in C op ene µC
code:
pinb.1 << pina.1 & pina.2
doet een and operatie op in a 1 en 2 en zet het resultaat op pin b 0
[off topic]
elke taal kent zen voor en nadelen
of dat nou VB VC VC++ Ansi C lisp java of whatever is iedereen zijn eigen voorkeur.
[/offtopic]
DMX interface
|
JOK
Member
|
Zelf al op Google gezocht?
C leer je gewoon het best door een boek aan te schaffen die je ook wat basis dingetjes uitlegt. Je kan niet zomaar even wat codes opsommen en voila het werkt.
Veel succes met het leren van C!!
|
JoWi
|
quote:
Inderdaad niet grappig, iedereen weet toch dat dit:
code: main()
{
printf("hello, world");
}
Je eerste 'C' programma hoort te zijn [Bericht gewijzigd door JoWi op 5 september 2008 21:28:38]
|
timmie
|
hello world was mijn eerste inderdaad de 2e was hello world 2
code:
main()
{
FILE * pFile;
printf("hello world/n");
fopen("hello.txt","w");
fputs("hello world", pFile);
fclose(pfile);
}
en vervolgens staat er een bestand in dezelfde dir als je programma [Bericht gewijzigd door timmie op 5 september 2008 21:34:59]
DMX interface
|
Henry S.
Moderator
|
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|