Ik wil graag mijn deurintercom aansluiten op mijn telefooncentrale nou ben ik een enige nOOb wat elektrische schakelingen betreft, maar toch wil ik een poging wagen. Ik ben begonnen met mijn huidige deurtelefoon te onderzoeken en die ziet er als volgt uit
http://schema.home.deleur.org/deurtelefoon_small.jpg
Hieronder een legenda aangezien ik waarschijnlijk overal de verkeerde tekens voor heb gebruikt.
Legenda:
CONN1: Aansluit draden naar deur beneden
Aansluiting 1 blauw
Aansluiting 2 bruin
Aansluiting 3 zwart
Aansluiting 4 groen
Aansluiting 5 rood
Aansluiting 6 geel
S1: Deurbel beneden
U1: Zoemer in telefoon
S2: Deuropener in telefoon
LED1: Deurrelease in deur beneden
S3: Schakelaar die wordt geactiveerd als
de telefoon wordt opgenomen
L1: Weerstand
SPK1: Speaker in telefoon
MIC1: Microfoon in telefoon
Kijkend naar dit schema heb ik de volgende problemen:
- Als er op de deurbel gedrukt wordt, dan moet simpel gezegd de telefoon worden opgepakt, en vervolgens een nummer worden gedraaid (een bepaalde to(o)n(en) verstuurd worden.
- Om degene voor de deur te woord te staan heb ik 2 draden nodig om te communiceren met5 de telefooncentrale, vanaf de deur zijn het er 3. Hoe maak ik van 3 communicatie draden 2 communicatie draden zonder aan de andere kant het een en ander op te blazen(lees microfoon)
- Vervolgens als ik besluit de deur te openen moet het apparaatje reageren op een ingedrukte toets(toon). Bijvoorbeeld het hekje(#)
- Mijn laatste probleem op dit moment is dat als er geen gehoor is de telefoon weer opgehangen moet worden.(een andere oplossing kan zijn bij het indrukken van de bel eerst de hoorn neerleggen en vervolgens weer opnemen om het gekozen nummer te draaien)
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik was nog even verder aan het kijken, maar kan ik deze schakeling niet gebruiken voor het intoetsen van een toon?
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/40
Dan moet daarvoor alleen de verbinding naar de telefooncentrale verbroken worden en weer geopend.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 6 september 2008 13:02:08]