| Naam |
Bericht |
pianist
|
Hallo allemaal,
Ik heb heel wat berichtjes en vragen doorgelezen over print en ets problemen maar geen oplossing voor het mijne.
Het volgende:
Ik heb vele jaren print-layouts gemaakt met afdruksymbolen (nu niet meer te krijgen)
maar heb nu een computerprogramma waar je je ontwerp mee kan uitprinten op----
en nu komt het ---. waarop???????
Het materiaal wat ik vroeger gebruikte voor die afdruksymbolen, polyester ontwerpfolie, dubbelzijdig gematteerd, 0,07 mm. (ook niet meer te krijgen trouwens),
werkt niet goed, inkt hecht niet voldoende en de printsporen zijn vele malen onderbroken.
Folie voor overheadprojectie, zelfde probleem, ook na vele dagen drogen veeg je alles er zo weer af.
Het is geen tekortkoming van het programma (ik gebruik "sprintlayout" van Abacom)
Elk programma, duur of goedkoop, produceert een volmaakte print op het scherm, maar hoe krijg je die op een stukje betrouwbaar folie zodat je kan gaan belichten?
Kent iemand dit probleem en wat meer is de oplossing????
|
flipflop
|
Kalkpapier? Te koop in elke boekhandel.
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
|
pros
|
Zou het probleem bij de inkt kunnen liggen? Zelf gebruik ik een laserprinter, maar aardig wat mensen halen mooie resultaten met een inktjet. Alleen, de ene inkt is blijkbaar de andere niet...
Een stijgtijd van 1V/nS komt overeen met 3600000000000V/h. Pros Robaer (1995)
|
BernardV
Golden Member
|
Wat voor printer heb je?
Ik gebruik hier een inktjet van Canon met 3M inkjet transparanten en dat werkt perfect. Inkt is ook in een paar minuten volledig droog. Neem aan dat je wel transparanten hebt gekocht voor inkjet, als je laser transparanten hebt klopt het dat de inkt gewoon afveegbaar is.
|
Gerwinh
|
Inkjet transparant kopen en instellingen op donker zetten en papier soort op high resolution paper. Dit gebruik ik al tijden en werkt perfect (kijk wel uit met vet vingers)
icm Canon IP4500
http://www.gerwinhummel.nl
|
Stynus
|
Bij transparanten voor inktjet moet je ook oppassen dat je niet aan de verkeerde kant print. Op de "ruwe" zeide droogt de inkt. Aan de andere kant kan je uren wachten en het droogt maar niet.
http://www.elektronicastynus.be ||| http://www.schematheek.net ||| Goedkope kwaliteits webhosting
|
BernardV
Golden Member
|
Die onderbrekingen kunnen trouwens ook liggen aan de printkop uitlijning.
Veel printers hebben de mogelijkheid deze uit te lijnen om zo de beste instelling te bepalen.
|
free_electron
|
inkjet printer op inkjet transparanten.
enne : trek de kleurencartridge uit als je gaat printen. zo forceer je de printer om alleen black te gebruiken.
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
pianist
|
Bedankt voor alle reakties,
Even aanvullende info:
Mijn printer is een HP 5150, niet echt bijzonder maar bleek wel héél nauwkeurige printjes af te drukken.
Resumerend:
Kalkpapier ga ik proberen, was me vaker aangeraden maar ik dacht: zal wel niets zijn, te goedkoop.
Transparanten van 3M, type CG3460 ?
( had ik van gehoord maar was nogal prijzig en ik dacht als dat ook niet goed gaat zit ik met een pak duur spul.)
heb ik na de reaktie van BernardV en Stynus meer vertouwen in gekregen.
De transparanten waar ik tot nog toe mee geexperimenteerd heb waren van onbekende herkomst, dus tja----
De goede kant van het papier, uitkijken voor vette vingers en
de kleurencartridge er uit halen lijken me ook wel bruikbaren tips.
Mijn volgende experiment zal wel even op zich laten wachten maar ik houd jullie op hoogte van het resultaat.
|
vdbeke
|
Vooraleer ik een sheet bedruk, lijn ik de koppen uit en maak ik ze ook zuiver (reinigen koppen). Daarna zet ik de instellingen op transparant en daarna druk ik mijn layout af op een sheet van het merk Canson. Aangezien deze per 10 stuks verkocht werden en de rest (3M) per 100 (€25).
Als ik het op bovenstaande methode doe heb ik uitstekende resultaten.
EPR, producent van didactisch materiaal, aluminium reclame frames http://www.epr-online.be/
|
BernardV
Golden Member
|
CG3460 is inderdaad voor HP printers (lees ik achterop mijn sheets) Ik heb zelf de CG3420 (for other printers)
|
Henry S.
Moderator
|
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
BenZ
Special Member
|
quote:
Conrad levert nog SENO-symboolvellen, al zijn ze duur (2,55 euro per vel).
|
infrarood
|
Of je fiets naar multicopy en krijgt daar voor €0.30 een perfecte afdruk op een transparant waarmee je een superstrakke print krijgt.
|
pianist
|
hé hoh, ha ha, nooit aan gedacht, die multicopy
Is dat zo? Kan ik daar met een memorystick met mijn printje er op het geval laten uitprinten?
Ga het zo gauw mogelijk proberen. Bedankt.
Ook BenZ bedankt.
Ik ben blij dat die seno dingen er nog zijn. Gebruik ze misschien nooit meer, maar toch, ik héb er iets mee.
|