Shock Media

Navigatie

Eagle hoe componenten verbinden

Forum > Ontwikkeling > Eagle hoe componenten verbinden
Naam Bericht
foxie

Als ik in Eagle 2 componenten teken op mijn schema een pic en een condensator, hoe kan ik deze dan met elkaar verbinding zodat als ik naar het board overschakel ze daar ook verbonden zijn ?

Ik dacht dat ik dit moest doen met NET tool maar als ik hiermee een lij teken tussen de 2 componenten dan wordt deze niet mee overgenomen naar het board.

Wat doe ik fout?
weerstandje

wire in type of het knop wire aan klikken.
BenZ
Special Member

Je moet het WIRE-commando nemen (de schuine lijn in het linkse menu).

6 sec te laat
[Bericht gewijzigd door BenZ op 6 september 2008 18:05:31]
Fuzzbass

quote:

Je hebt de handleiding niet gelezen
| Elektronica: Fuzzcraft | Fotografie: Fuzzphoto |
kluyze
Golden Member

Eagle gaat ook niet automagisch in je board de componenten verbinden, hij geeft je wel hulplijntje zodat je weet wat waar aan kan. Maar de verbindingen op het printje ga je best nog met de hand tekenen.
'The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot.' - 'shakespear was a mathematic : root(4*b^2) = 2b or -2b'
6502

@foxie: het is inderdaad gewoon het NET commando. Als je met NET je componenten in de schema-editor verbindt, dan zijn ze na overschakelen naar de board-editor verbonden met een hulplijntje.

Na plaatsen van de componenten kun je met ROUTE deze lijntjes met de hand gaan leggen, of je klikt op de autorouter. Die laatste geeft vaak wel resultaat maar echt geweldig is het zeker niet, met de hand kun je het beter en uiteindelijk in minder tijd.

Als je de tutorial doorloopt die bij Eagle zit (PDF-bestandje) dan weet je alles.
_
[Bericht gewijzigd door 6502 op 7 september 2008 09:43:31]
Zoeken in topic