Shock Media

Navigatie

[Bob's ESR meter] Hoe werkt het ?

Forum > Meten & meetapparatuur > [Bob's ESR meter] Hoe werkt het ?
Naam Bericht
oxurane

Ik wil graag de ESR-meter van Bob Parker (PDF-file) nabouwen. Echter, deze is opgebouwd rond een Zilog uC. Voor mij is dat ding abracadabra en ik wil het liever naar een -voor mij- bekende microcontroller omzetten.

Met andere woorden, kan iemand me toelichten wat er in de Zilog gebeurd ?
[Bericht gewijzigd door oxurane op 7 september 2008 17:24:07]
Electronica is nieuw voor me, maar van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
MMSoft

Vraag: Zou het niet beter zijn om voor Q3...Q6 een FET te gebruiken ?
Geregistreerd mikroC gebruiker
oxurane

Hmm, om de spanningsval te voorkomen... Maar dat is denk ik niet nodig.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 10 september 2008 21:33:26]
Arco

Als je de sourcecode voor de Z86E04 nog kunt bemachtigen, kun je die omzetten naar PIC...
(Heb ze trouwens nog nieuw liggen, de Z86E04... )
[Bericht gewijzigd door Arco op 7 september 2008 14:41:09]
Arco
oxurane

Bedankt voor je toezegging. Maar ik kan de sourceocde niet achterhalen.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 10 september 2008 21:33:34]
maartenbakker

Dan moet je Bob Parker mailen. Vroeger was hij ook wel actief in deze of gene usenet nieuwsgroep, dus wellicht kan je daar wat mee. In elk geval slingert zijn e-mail adres wel rond op het web.

Voor zover ik weet geeft hij geen sourcecode vrij (had ik zelf al eens naar gevraagd in een discussie over de sustainability van zijn ontwerp (weet even niet hoe ik de discussie beter kan omschrijven dan zo)). Maar misschien vind hij het wel leuk om over de werking te vertellen.

Houd er bij het ontrafelen van het meetsysteem aan de hand van laad- en ontlaadtijden trouwens ook rekening mee dat het bij een normale weerstand (capaciteit 0) ook nog goed moet werken (ik ben even te lui om jouw redenatie daarop na te lopen maar jij zit beter in de materie).
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 7 september 2008 15:35:25]
hardware

ik kan er aantoevoegen dat er een PIC versie is gemaakt welke met kleine aanpassingen op de bestaande print geplaatst kan worden. Is geen source code van, wel te koop en werkt goed (zitten zelfs verbeteringen en toevoegingen in).
fred101
Golden Member

Deze werkt ook erg goed en heeft alleen een scoop nodig.
http://octopus.freeyellow.com/99.html
Fred
Mijn Homepage: http://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=48 Opper-tafelzitter in de Orde Der Snijbonen en koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla
Zoeken in topic