Shock Media

Navigatie

Logo verlichten d.m.v LEDS

Forum > Ontwikkeling > Logo verlichten d.m.v LEDS
Naam Bericht
Feesttrio

http://img50.imageshack.us/img50/8731/cocacolael8.jpg

Kan iemand mij op weg helpen met het ontwerpen van de achterliggende schakeling?
Of heeft iemand schakelingen liggen?

Ik wil het gaan gebruiken voor een eigen gemaakt logo.
Ik heb hier en daar al even op internet rond gekeken maar kan niet echt iets specifieks vinden.
ThinkPad

Daar is toch niks moeilijks aan?

Een voeding, en voorschakelweerstanden voor de LED's ?
Feesttrio

Hoe groot moeten die voorschakel weerstanden dan zijn?
Kun je die op een gemakkelijk manier berekenen?
En hoe zwaar moet die voeding zijn?
Zonnepaneeltje
Golden Member

http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/32/2
Mijn mini-voeding levert 12,2W/dm3 op de subsonic-scale
bvbart

Het lastige is denk ik gewoon dat je zoveel ledje moet vastmaken, voor de rest kwa schema is het heeeel eenvoudig.
Tenzouij je ze zou laten flikkeren in een bepaalde volgorde of dimt of...
SCHOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tijd om de uitdaging voor µC aan te gaan, als er iemand tips heeft, altijd welkom
Feesttrio

Zonnepaneeltje bedankt voor de reactie!
Denk dat ik daar idd wel wat aan zal hebben.

Nee, het is gewoon de bedoeling om ze constant te laten branden. Het zal inderdaad wel lastig worden ja om zoveel ledjes vast te maken. Maar hoeveel ledjes kun je max. in serie zetten op een voeding van 12V?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 7 september 2008 19:04:46]
ivar92

dat ligt eraan wat voor leds jij wilt, elke soort led heeft een andere spanningsval.
Gister had ik brand in mijn koelkast. vandaag heb ik er weer Grolsch ingezet.
big bang

De doorlaatspanning is afhankelijk van de kleur: zie hier
Kies een stroom op de grafiek, bvb 20mA en je kan direct aflezen welke doorlaatspanning er ongeveer bij hoort.

Ik heb vroeger ook wel zo eens een tweetal logo's gemaakt voor iemand. Het was voor vrachtwagenchauffeurs toen die ledlogo's voor achter de voorruit begonnen in zwang te raken. Het begon met een statisch logo (naam die bleef branden) maar een tweede was met een stuk dat bleef branden, een knipper en een lange ledrij heen en weer looplicht. Je moet een nauwkeurig patroon hebben om te beginnen, ik plaatste ze volgens dat partroon op een zelfgemaakte print. Wil je ze in bvb. een kunststoffen zwarte behuizing, dan moet je met een boorpatroon aan de slag. Je kan leds nemen met een kraagje (ze hebben dit meestal standaard) en ze erin lijmen. Zwarte kunststoffen ledhoudertjes zijn er ook, maar als de leds dicht op elkaar komen te zitten zoals hier het geval is, lukt dat niet.

- - big bang - -
[Bericht gewijzigd door big bang op 7 september 2008 23:42:15]
Een voordeel van dementie is dat je je eigen paaseieren kan verstoppen... ;-)
Zoeken in topic