hallo,
ik heb totaal geen ervaring met sensoren zelf maken etc.
daarom wil ik jullie vragen hoe ik een druksensor kan maken die ik kan aansluiten op een led lampje.
alvast bedankt!
Ehm, bedoel je echt een druk sensor (zoals in xx Pa, Bar, Psi, ...), of gewoon een drukknop?
En wat moet het LEDje dan doen?
Wat meer info zou welkom zijn
okee komtie,
ik heb een druksensor nodig die een variabele spanning kan meten (dus niet bijv 0V of 5V) en die dan bij een bepaalde druk rood wordt en bij een andere druk blauw.
Dus heb ik waarschijnlijk comperator ook nog nodig?
hoop dat je het hierdoor begrijpt?
Je geeft het antwoord bijna volledig zelf 
Zoek een sensor die de druk kan meten die je wilt hebben (vind je oa bij Farnell, misschien zelfs C*), bepaal de spanning die overeenkomt met de druk die je wilt aangeven (adhv datasheet of zelf meten) en voer dat aan een comperator.
okee dankjewel! kan je eventueel ook nog gemakkelijk zelf een sensor maken?
bespaart namelijk 30 euro zie ik net op C*.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Sommige druksensoren kan je idd. zelf maken, bv. een druksensor die meet of er iemand met z'n volle gewicht op de toiletbril zit. Andere druksensoren zijn dan weer moeilijker zelf te maken.
Dus, wil je een duidelijk antwoord krijgen, geef dan eerst aan, wat je precies wil meten.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
in wat voor spul wil je de druk meten? Water? Pijp naar boven, en hoe hoger de druk hoe hoger het water komt. Contactjes er in en meten of het water in de buurt komt. Problem solved!
(Volgens mij kan je ook dit soort niveau meters voor water met een paar schakelpunten uit een oude wasmachine slopen)
Of wilde je wat anders? Kortom, wat wil je precies meten. (ik sluit me aan bij pros. ;0)