rbeckers
Overleden
Op 2 mei 2009 14:22:14 schreef fred101:
...
Weet iemand hoeveel vermogen bij 50 ohm een bnc plug aankan.
Over BNC. Bij Amphenol wordt voor BNC een maximale spanning van 500V rms aangegeven.
Over inwendige weerstand. Er zijn hele volkstammen technici die dat nog steeds niet begrijpen.
Over Fred. Gisteren, 1 mei 2009, heeft hij een vraag gesteld over meten waar ik het antwoord niet meteen op wist. 
Pietdepiet
Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?
Goede middag, Frithjof.
Verder, ik ben nu het FM-zendertje af aan het maken. Eindelijk iets wat succesvol af komt. Fijn. Volgens mij ben ik al meer dan een jaar met die DC-ontvanger bezig. Triest. Ik ga echter wel door tot hij goed werkt. Dat zou toch eens leuk zijn. Ik wil dat hij eens goed werkt, ik besteed er ook te weinig tijd aan en doe te veel tussendoor.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Ach, vanaf de eerste plannen tot het uiteindelijke resultaat van mijn zender zit ook zo'n 5 jaar tussen. En ik ben nu nog steeds bezig met de bijbehorende ontvanger.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Voor het eerst bnc pluggen aan kabels gekrompen. Dat gaat lekker snel
Stuk makkelijker dan solderen.
IPV aan mijn antenne patch panel te werken toch eerst mijn semi-automatische analyse meetplaats afgemaakt. Voor de VNA allemaal kabels gemaakt van een goede rg58/U met radial pluggen. Alles van rode hoesjes voorzien om ze bij elkaar te houden. De kabels ook allemaal gematched zodat het signaal via het test en referentie signaal uiteindelijk een even lange kabel zien. Omdat ik gestoord werd van al die losse kabels die je steeds moet ompluggen (en dan natuurlijk de verkeerde pakt) heb ik vier UHF bnc relais tegen de plank onder de vna geschroeft. Daar zit alles op aangesloten. Daarnaast een paneeltje met 3 schakelaars. Nu kan ik zo kiezen tussen reflectie of doorgangsmeting zonder kabels ompluggen en per meting tussen een calibratie verbinding en een verbinding met het DUT. Dat maakt controle gemakkelijk en de meting betrouwbaarder.
Nu binnenkort nog wat hulpmiddelen maken zoals een paar QRO in-line verzwakkers, impedantie meetbrug, regelbare uitkoppelaar (ringkern en potmeter) en Q-meter.
Grote hellehond: ik heb nog een triumph speedtwin uit 1954. Die heeft een kickstarter en er zit geen chrome op. Ik heb ook een liberator gehad met kickstarter, een HD sportster XLCH, een XT500 en een XR600, allemaal met kickstarter
Door de kickstarter van die XLCH heb ik nu een rotte knie.
@Fred: dan is er nog hoop met een Speedtwin. Je weet wat ik in het verleden onder mijn billen heb gehad...
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
FAS: Zo intiem hoeft nu ook weer niet maar hielp spertie daar niet tegen dan

Ik vergat nog een paar urals en Jawa's die hadden ook kickstarters. Die XT heeft me een keer te pakken gehad. Hij sloeg terug en ik ging met mijn knie vol tegen het stuur. Die HD was gestroked en de compressie was zo hoog dat ik met twee voeten op de starter moest staan en dan "springen" Toen schoot ie door vanwege een versleten lagerbus in het carterdeksel en ik door mijn knie heen. Daarna had ik het wel gehad met kickstarters.