Philips Matchline Plasma FTR9965

Beste forum leden,
Ik heb ook een Philips Matchline Plasma FTR9965 met losse ebox
Het aanzetten van de TV lukt niet, rode led v/d TV gaat knipperen en wil niet aan gaan. Maar doe ik de E-Box FTR9965 uit dan gaat de rood knipperend led wel over in groen. Maar zodra ik E-Box weer aan zet dan gaat de rood led knipperen v/d TV! Ik heb al een paar TV reparatie zaken gebeld die wilden er niet aan beginnen om te repareren of een uitleg te geven van waarom niet…schandalig. Weet iemand wat het probleem kan zijn en wat de reparatie ongeveer zal kosten. En wie weet waar ik het kan laten maken. Ik woon in Oosterhout, Noord Brabant
Alvast bedankt,
George59 uit Oosterhout,

Ik weet niet of de 9964 erg veel afwijkt van de 9965.
Bij de 64 waren het 2 elco's in de E box en/of de printzekering op het tuner board. (MP140)

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Hallo Hans,
Bedank voor je belangstelling.
Ja, ik weet ook niet of die veel afwijk van jouw type, op dat gebied van elektronica ben ik gewoon een leek. Maar heb wel een vraagje! Was het een duren grap met 2 elco reparatiewerk voor jouw type TV.
Groetjes George.

Met de juiste apparatuur en gereedschappen een fluitje van een cent. Wat heet duur, ik ga geen toestel weg brengen naar een ander als ik zelf alle mogelijkheden en kennis heb.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Vaak bekende klachten in deze toestellen maar onderschat ze niet want ze kunnen heel gemeen zijn.
Even wat tips en vragen.
Probeer eerst alleen de monitor uit dwz zet de tuner box uit en de monitor aan met de schakelaar en dan met de stand by toets op de AB aanzetten.
Krijg je geen VGA1 in beeld links boven dan is je monitor oorzaak en dan zal de voeding en of y board of zelfs je logic board defect kunnen zijn met name in de FM33 .
Ok dat was de monitor.
De tuner box eerst controleren wat Hans zegt de zekering gebeurt zo vaak dat wanneer er zo,n box binnen komt daar eerst naar gekeken wordt.
Plaats dan gewoon een weerstand van 1 ohm en de klacht komt niet terug.
Gaat de tuner dan nog niet aan zet hem dan in SAM modes aangesloten op een computer monitor middels VGA
Zet hem bij de div opties op stand alone en de box werkt dan ook op je monitor waarna je de div functies en het foutbuffer kan uitlezen
Onlangs had ik er nog eentje die in protectie ging wanneer warm met error 8 wat in dat geval dus de high end input ic betekent.
Ook de SSB Pixell plus module KAN oorzaak zijn van error meldingen in welk geval je geen beeld zal krijgen dus ook niet op een monitor
Vaak spoeltje in voedingslijn defect in dat geval
Je ziet je moet eerst hea uitsluiten voordat er verder gesproken kan worden
Wanneer beide goed dan kan de kabel oorzaak zijn dikwijls meegemaakt tgv hakkse buigingen enz