Dit topic is gesloten
Moderator
Moderator
[Bericht gewijzigd door Dom figuur op 11 januari 2009 13:34:45 (86%)]
Moderator
Op 11 januari 2009 13:29:45 schreef Sine:..Dus laat de kast eens een uurtje staan, werkt het daarna nog niet zou er eventueel iets met dat thermostaatje kunnen zijn.De koelkast werkt wel, het lampje niet.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op 11 januari 2009 13:35:24 (23%)]
Op 11 januari 2009 13:33:33 schreef GJ_:
Je heb:
1) geconstateerd dat het lampje stuk was
2) in de winkel een nieuwe lamp gekocht (die had je nl niet toevallig liggen)
3) geconstateerd dat het niet was opgelost.
4) hier een account aangemaakt en gepost.
Op 11 januari 2009 13:33:33 schreef GJ_:
De eerste lamp ging dus in ieder geval minimaal een goede 24 uur geleden stuk, waarschijnlijk veel langer.
Je koelkast is nog steeds koel. Toch? Dat moet een indicatie zijn voor de juiste werking lijkt mij zo.
Moderator
Op 11 januari 2009 13:29:46 schreef Dom figuur: Ik ben bang dat er anderen zijn die denken dat ik geen serieuze vraag stel.
..
(heerlijk om te zeggen) Dan zal ik verder wat serieuzer op je vraag ingaan als dat nog nodig mocht blijken.Op 11 januari 2009 13:40:07 schreef Dom figuur:...en voorzichtigheidshalve allerlei diepgevroren koelelementen uit een andere vriezer aan het overladen is geweest om de koelkast koel te houden....
heerlijk. [Bericht gewijzigd door GJ_ op 11 januari 2009 13:45:34 (23%)]
ja ik, en dan was ik nog voorzichtig om eerlijk te zijn.
Golden Member
Moderator
Op 11 januari 2009 13:55:46 schreef Jochem:...Hoor je de compressor van de koelkast nog wel af en toe aan slaan? Stel dat de stekker of WCD een los contact heeft, dan brandt je lampje niet meer, maar doet ook de rest van je koelkast het niet. Zo gek is de vraag dus niet...
Op 11 januari 2009 13:55:46 schreef Jochem:
Probeer je lampje ook eens in een gewoon armatuur, buiten de koelkast.
Golden Member

[Bericht gewijzigd door Riktw op 11 januari 2009 14:34:07 (25%)]
Op 11 januari 2009 13:48:37 schreef Bart-d:
Wie zegt dat de lamp uit gaat als je de deur dicht maakt?
om daar achter te komen moet je de koelkast slopen
. Al zou je eventueel nog de spanning op de lampfitting kunnen meten of kunnen kijken of er door de hele koelkast stroom loopt. Maar luisteren naar een compressor en het lampje even buiten de koelkast testen is zinniger. En gewoon even goed kijken of de fitting niet gecorrodeerd is of dat misschien het deurschakelaartje vastzit.Op 11 januari 2009 13:42:41 schreef GJ_:
[...]Zeker in kombinatie met je nick leek je mij een authentieke troll.
Op 11 januari 2009 13:29:45 schreef Sine:
Wat wel voorkomt is dat er een thermostaat bij het lampje zit die in het geval dat de deur niet helemaal dicht is na een tijd het lampje zal uitschakelen. ( de warmte van het lampje kan de koelkast opwarmen )
Dus laat de kast eens een uurtje staan, werkt het daarna nog niet zou er eventueel iets met dat thermostaatje kunnen zijn.
Op 11 januari 2009 14:24:40 schreef Jochem:
Okee, now we're talking
Het kan nog steeds zo zijn dat de fitting in je koelkast niet helemaal goed meer is, geen man over boord. Kan wat oxidatie zijn, of bijvoorbeeld de achterste lip die te ver is terug gebogen.
Hoor je de compressor af en toe aan slaan?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 11 januari 2009 16:11:40 (36%)]
Op 11 januari 2009 15:05:15 schreef Frederick E. Terman:En dan twijfelen, gaat het nu normaal uit of gaat het uit door slecht contact bij de voeding (=niet de voeding die in de koelkast ligt)
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij mijn koelkast kun je het lampje zien doven nčt voordat de deur helemaal dicht is. Als zuinige Nederlander kijk ik dus iedere keer of-tie wel uit gaat!

- Wat is de functie van een lamp in de koelkast?
Op 11 januari 2009 14:32:19 schreef (Z)weetvoetje:
Probeer de schakelaar eens te vinden die de lamp aanzet. Meestal kan je daar vrij makkelijk bij. Misschien zit die vastgeplakt met een laagje ingedroogd schraal bier ofzo. Dan gaat ie ook niet branden. (Meestal komt de deur gewoon tegen die schakelaar aan; en als die schakelaar ingedrukt wordt dan gaat de lamp uit)
Het zal wel ergens een contactprobleem zijn.
Op 11 januari 2009 14:44:27 schreef Lucky luke:
Ach gelukkig bestaat er zoiets als nickchange mocht de TS hier langer blijven dan 1 kapotte koelkastlamp.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 11 januari 2009 16:12:10 (27%)]
Op 11 januari 2009 15:23:12 schreef Dom figuur:
[...]
Heeft iemand nog tips bij het vinden van de schakelaar? "Vroeger" (toen ik nog thuis woonde) hadden we zo'n koelkast waar een stukje plastic (een plastic "pieleke") naar buiten stak en tegen de deur aan kwam. Drukte ik het pieleke in, ging het lampje uit....
Nu op zoek geweest, maar kan geen bewegend onderdeel vinden wat met een deur in contact kan komen.
Misschien zijn die "pielekes" wat moderner geworden.
Heeft iemand tips voor een Miele?
Dit topic is gesloten