voorgeschiedenis:
ik en mijn broer(ook hier op het forum zwervend) ben ik bezig met een usb apparaat
usb is nu niet iets waarvan je denk dat doe ik even dit topic is ook meer informatief bedoeld en het project is nog in ontwikkeling echter wil ik de informatie met jullie delen vandaar dit topic.
overzicht van wat we gebruiken:
hardware:
Device: 18F2550
clock: voor als nog 4Mhz xtal
Compiler: MikroC
Protocol: HID
Doel: led spots aandrijven bestuurbaar via usb
Waarom: vanwege mijn broer zijn eindstuk(ondernemingsplan)
de compiler heeft een hid terminal die het usb deel afvangt voor ons.
software:
Talen: Visual Basic 2008, Visual C# 2008, C
ide: Visual Studio en Codeblocks
usb layer:LibUsbDotNet voor C#, LibUsb0
/einde voor geschiedenis.
hoe gaan we te werk:
download op http://sourceforge.net/projects/libusbdotnet/ de installeble package en installeer deze.
er zit een duidelijke handleiding bij voor het gebruik van de liberary's maar niet hoe je ze implementeer in VC# of VB daarom schrijf ik dit:
werkwijze VB:
Creeër een nieuw project zoals je dat normaal doet.
ga nu naar je solution explorer en dan rechtermuisknop op je project en kies voor properties.( je kan ook project--> add reference-->browse gebruiken maar dan zie je niet of hij wordt opgenomen in de lijst)
kies links in de tabbladen voor references en druk op de "add" knop en dan tabblad browse.
zoek LibUsbDotNet.dll op deze bevind zich in de map: root/program files/LibUsbDotNet selecteer de dll en druk op "ok"
er is nu een assembly toegevoegd aan de lijst
je kan nu de namespace aanroepen zoals je dat met elk ander zou doen in je programma.
werkwijze VC#
Creeër een nieuw project zoals je dat normaal doet.
ga naar je solution explorer rechtermuisknop op "references" dan kiezen voor "add reference" tabblad "browse" zoeken naar "LibUsbDotNet.dll" de staat in Root\program files\LibUsbDotNet.dll\ klikken op "ok" en de assembly wordt opgenomen in je referentie's
in je code moet je nog wel even het volgende toevoegen:
code:
using LibUsbDotNet.DeviceNotify; using LibUsbDotNet.Usb; using LibUsbDotNet.Usb.Main;
hopelijk maakt dit het een stukje toegankelijker om met usb te gaan beginnen.
mits mijn broer hiermee instemt komt de pc source vrij(echter is het zijn programma dus hij beslist)
zodra er meer dingen zijn die jullie moeten weten schrijf ik ze bij.
disclaimer
dit topic is geopend na overleg met een admin omdat het op het randje van CO ligt.

) overgegaan tot programeren..