Op 8 mei 2009 09:35:31 schreef Zonnepaneeltje:
Daarom zette ik 'stil' tussen aanhalingstekens.
Dat langzaam doordraaien is m.i. veel minder interessant dan het feit dat de meter 2x zoveel aangeeft als hij zou moeten aangeven.
1 rondje in 6 minuten is maar ongeveer 25 Watt.
Er is nog altijd een kans dat er een verbruiker foutief is aangesloten (voor de groepschakelaars) en dit verbruik veroorzaakt.
Zoals ik al eerder zei, ik zou nog een '1 minuut- test' doen en als die ook het resultaat geeft dat de meter ongeveer 2x zoveel aangeeft is het kat in 't bakkie, energiebedrijf erbij halen, klaar is kees.
1 minuut getest met 100watt.
Meter net geen twee keer rond. zou zeggen ongeveer 1 3/4.
1 rondgang is dan 40 seconden.
(3600/40)/375 * 1000 = 240 watt
(Dit is even een snelle meting had weinig tijd meer ik zal vanavond weer even opnieuw een meting starten, maar toch vindt ik dit al een grrot verschil)
Ik heb nogmaals alle kabels langsgelopen en kan geen verbruikers vinden die voor de groepen zijn ingeschakeld.
Vandaag contact opgenomen met Eneco.
- Situatie uitgelegd, ondernomen acties uitgelegd.
tot mijn verbazing was er geen enige twijfel bij de persoon die ik aan de lijn had en hij gaf mij groot gelijk.
Dat deze meter vermoedelij een defect had.
- Vervolgsituatie:
1. De procudure wordt in gang gezet op basis van ongelijk.
Deze wordt eerst aangevraagd en als goedgekeurd krijg ik een formulier toegestuurd om officieel akkoord te geven.
2. Zodra deze binnen is kan het tot 4 WEKEN duren voordat de KEMA langs komt voor vervangen meter.
3. Binnen 6 tot 8 WEKEN moet er dan door de KEMA een onafhankelijk onderzoek op de meter zijn gepleegd.
Kost op basis van ongelijk 606 euro. (Best een hoop)
4. Herberekening vindt plaats na eiking meter door KEMA.
Mocht het zijn dat de meter defect is dan wordt de meterstand op basis van de afwijking opnieuw berekend en de kosten voor de eiking zijn dan voor Eneco. Mocht het zo zijn dat de meter defect is geraakt door derden, dus bijvoorbeeld gesjoemel met de meter dan worden de eiking kosten wel in rekening gebracht. Dit vindt ik echter een beetje vreemd omdat dit 1 niet door mij komt en 2 ik dit van te voren niet kan zien bij aanschaf. Hier moet ik denk ik andere stappen voor ondernemen als dit zo blijkt te zijn.