ik kwam laatst op een site waarbij ze uitleg geven hoe je een flexibele druk sensor maakt. "How to make a flexible fabric pressure sensor from 3 layers of conductive fabric."de pagina is : http://www.instructables.com/id/Flexible-Fabric-Touch-Pad/ nu vraag ik me af wat voor materiaal dit is wat ze gebruiken voor de sensor.

ik zou namelijk zelf graag van deze censoren verwerken in een matje, dat als ik ergens druk op dit matje dat ik kan zien waar ik druk en hoe hard.

kan iemand mij helpen/vertellen wat voor materiaal dit is en hoe ik dit aan kan pakken.

alvast bedankt,

Jerry

Ik heb de link niet bekeken, maar worden die dingen niet gemaakt van twee koper plaatjes met een sponzig laagje koolstof erin?
Hoge weerstand door koolstof.
Bij het indrukken vermindert de weerstand.

pak een stukkie plakband, strooi daar grafietpoeder op, doe dat met nog een stukje plakband.
je hebt nu 2 stripjes plakband met grafietpoeder. leg die op elkaar, (met grafiet naar elkaar toe) en plak alles af, zodat er geen poeder uit kan komen. aan de linker en rechter kant van het stripje, duw je wat alluminium folie. zadat het zo uitziet:

|--|----------------|--|
|  |   grafiet      |  |
|--|----------------|--|
allu                allu

(bovenaanzicht)

------------------
---    grafiet     --- <- alluminiumfolie
  ------------------
       ^
     plakband

(zijaanzicht)