Hoeveel mAh levert een 9 volt batterij?

Dit topic is gesloten

Een Duracell plus? Ik kan het niet echt vinden.

Ik heb een signature dus ik ben

een AAtje levert meestal nog wel iets tussen de 900mA en 1800mA

een 9V vindt 300mA tot 400mA al niet heel leuk net gister geprobeerd..

iets zonder duidelijke functie is vaak meer waard als iets nuttigs...

9V blok 300mhA ongeveer, maar je kan hem niet zo hoog belasten.

Henry S.

Moderator

Op 3 juni 2009 22:24:07 schreef HBontekoe:
een AAtje levert meestal nog wel iets tussen de 900mA en 1800mA

een 9V vindt 300mA tot 400mA al niet heel leuk net gister geprobeerd..

Capaciteit (waar de TS om vraagt) is wat anders dan de stroom die een batterij zonder al te veel spanningsval kan leveren.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Bijna 5Wh uit zo'n ding? Lijkt me veel. Misschien aan 10E-3 C ontlading :)

Suffering from wiseass oneliner blackout

Tja het is ook maar een verkoopsite. Die waardes zul je in de praktijk niet halen. Dat lijkt mij een kwestie van gewoon uitproberen.

ff op inhaken ; weetje wat leuk is ?? een 9volt duracell die nog niet leeg is uitelkaar slopen ; tis net vuurwerk [ rotjes ] pets knal pats ;)

bjokal

Golden Member

Dan weet ik niet hoe je hem uit elkaar haalt, maar bij mij komen er alleen maar 6 hele kleine potlood celletjes uit.
Ik haalde ze wel eens uit elkaar voor een Dirty cheap 9V batterij clipje (wel een lege natuurlijk ;-) )

Beetje overdreven duracell reclame:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/duracellbateryvq9.jpg
Dus dat zit er in die kasten :+

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
joopv

Golden Member

Zo te zien worden kortsluitstroom, belastingsstroom en capaciteit in dit topic door elkaar gehaald.

Afgezien daarvan - de capaciteit (in mAh of Wh) van 'normale' zink koolstof cellen is aanzienlijk hoger dan die van oplaadbare NiMH / NiCd cellen die de meesten wel kennen.

Henry S.

Moderator

150-200mAh voor NiMH versies, dus de genoemde 550mAh zal wel kloppen.

Edit: Iets te optimistisch.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 3 juni 2009 23:51:12 (22%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb hier 2 oplaadbare 9-volt batterijen. De ene is 200 mAh, de ander 180 mAh, volgens de opschriften.

Eigenlijk, als je 2Ah uit een NiMH AA cel kan halen is 5Wh uit een 9V blokje eigenlijk wel redelijk.

Toch lijkt het me veel, 5 watt gedurende een uur uit zo'n klein ding.

Bert

Suffering from wiseass oneliner blackout

ik denk dat dat echt niet gaat lukken, de inwendige weerstand is ook hoger dan een enkele penlite.

als je gedurende uur de baterij met 5watt wilt belasten dan zal na een minuut al de batterij warm worden waardoor Ri stijgt en daardoor de spanning daalt, vervolgens moet er meer stroom lopen en word de baterij nog warmer. Je zit dan al zowat tegen de kortsluitstroom aan.

op langere termijn, dat Ri weinig invloed heeft, is het misschien mogelijk.

Dat soort capaciteiten wordt toch altijd opgeven bij ontlading in 10 (of 20) uur?

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

"Delivered capacity is dependent on the applied load, operating temperature and cut-off voltage. Please refer to the charts and discharge data shown for examples of the energy / service life that the battery will provide for various load conditions."

Zie:
http://www.duracell.com/Procell/pdf/1604_US_Ultra.pdf
http://www.duracell.com/oem/Pdf/new/1604_US_CT.pdf

(Duracell "plus" versie niet gevonden)

OK bedankt voor de antwoorden. Mijn apparaat gebruikt 35 mA. Als ik dan (naar beneden afgerond) uitga van 450 mAh dan zou hij dus 450/35 = 12,8 uur werken op 1 batterij. En in het echt waarschijnlijk dus iets langer.

Gek trouwens, ik dacht dat oplaadbare batterijen meer capaciteit hadden dan gewone. Of geldt dat alleen voor 9V batterijen? Ik had ooit een fototoestel die na 15 foto's leeg was als je gewone Duracells gebruikte (AA), maar als je oplaadbare batterijen gebruikte deed hij het heel erg lang.

Ik heb een signature dus ik ben
Henry S.

Moderator

Op 4 juni 2009 15:28:47 schreef flagada:
OK bedankt voor de antwoorden. Mijn apparaat gebruikt 35 mA. Als ik dan (naar beneden afgerond) uitga van 450 mAh dan zou hij dus 450/35 = 12,8 uur werken op 1 batterij. En in het echt waarschijnlijk dus iets langer.

Korter, inwendige weerstand loopt op waardoor de klemspanning sneller lager wordt.

Levensduur hangt ook erg af van de minimaal benodigde spanning.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

(Bijna) alle antwoorden staan op:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Batterij_%28elektrisch%29

In de lijst onderaan kan je zien dat een 9V blokje ongeveer 1000 mAh heeft aan energie.
Dat is dus beduidend meer dan een oplaadbaar exemplaar.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Een oud koetje omhoogtrappen met een kennelijk onjuist antwoord, is nooit zo'n goed idee.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

@fomivali: welkom op circuits online. zulke oude topics omhooghalen is niet gewenst. Lees de FAQ even door aub.

Dit topic is gesloten