Koelkast wordt warm

Soldeerboutje

aka musti

Wij hebben al 17-20 jaar een Philips koel/vries-combi, nu wordt de buitenkant heel warm. de binnenkant is goed koud.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, dus vraag ik op dit forum wat er mis kan zijn.

katten en elektronica: i love it!

Wat vind je warm? En wat wordt er precies warm?

Normaal wordt een koelkast ook warm. Hij verplaats de warmte binnen in de koelkast naar buiten. Op een warme dag als vandaag moet ie harder werken dus zal de boel ook een beetje warmer worden.

Maar nogmaals. Zonder te weten wat er precies warm wordt en hoe warm het wordt, kunnen we niets.

Website -- Slopen is ook een kunst...
Soldeerboutje

aka musti

ik denk dat het zo een 40-50 graden wordt aan de witte buitenkant.

katten en elektronica: i love it!
Soldeerboutje

aka musti

UPDATE 20u24: De koelkast begint een raar luchtje te krijgen.

katten en elektronica: i love it!

Slaat ie nog wel af?
kan zijn dat de thermostaat defect is... Dan wordt ie binnen kouder en buiten warmer. Ik heb wel vaker warme koelkasten gehad, bepaalde plekken op onze koelkast werden circa 50 graden (o.a. op de afdichting van het vriesvak, bij de deur)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Soldeerboutje

aka musti

Op 13 juni 2009 21:26:55 schreef Ledlover:
Slaat ie nog wel af?
kan zijn dat de thermostaat defect is... Dan wordt ie binnen kouder en buiten warmer. Ik heb wel vaker warme koelkasten gehad, bepaalde plekken op onze koelkast werden circa 50 graden (o.a. op de afdichting van het vriesvak, bij de deur)

Aan de afdichtingsrubbers en naast de deur wordt het vreselijk warm

katten en elektronica: i love it!

Als hij vreselijk warm wordt en raar gaat ruiken zou ik 'm toch maar af zetten, zeker voor de nacht. Veiligheid voor alles.

Warm bij de rubbers???? heh? Hebben we het nog wel over een koelkast?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

In een dubbeldeurskoelkast zit een ringleiding rond de vriezerdeur.
Deze dient ervoor om condensafzetting rond de vriezerdeur te voorkomen.