Mijn monitor is defect. Bij het opstarten van mijn pc krijg ik een overbelicht en wazig beeld. Op de achtergrond kan ik het opstartscherm gedeeltelijk nog zien. Na een paar maal opnieuw opstarten gaat het weg. Dit krijg ik zowel met het analoog als met het digitaal signaal.
Heb een andere monitor aangesloten en deze werkte perfect.
Wat zou er defect kunnen zijn? Heeft er iemand schema's van dit toestel?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Wat voor soort monitor is het (LCD, CRT etc) en staat er achterop nog meer dan MD30919? Bijvoorbeeld een regeltje met "made in" of "FCC ID"? M'n glazen bol is ook overbelicht en wazig namelijk
Het is een LCD scherm. Made in China.
Op de rug :MSN 30004016 horizontaal geschreven
MSN 40013669 Vertikaal geschreven
Ook nog vermeld : C12
PLU : 785
YC : W47/05
Die heb ik al eens gerepareerd, zie:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/964615#964615
Ik heb dit gedaan:
Op 28 mei 2009 15:00:20 schreef ThinkPad:
Heb vandaag de onderdelen ontvangen, en de monitor werkt weerHeb dit gedaan:
de 470µF 25V condensators (6 stuks) vervangen door 680µF 25V
En de 2 elco's van 100µF verhogen naar 220µF
En een defecte elco van 220uF vervangen door 220uFDit was een MD30919PO dus.
quote]
Nog vlug eventjes de monitor opengemaakt. Valt tegen : de aansluitingen van het scherm zitten vastgegoten met warme lijm. Alle draden zijn afgeschermd met aluminiumfolie. De printen zitten dan in een metalen kast. Doordat het scherm niet los kan gemaakt worden, kan ik niet bij de voeding. Werkelijk alles zal moeten losgemaakt en losgevezen worden. Denk niet dat dit nog voor mij is.
Win2k
Golden Member
ja als je daar al tegen op ziet dan denk ik niet dat je hem gerepareerd krijgt.
lijm kun je verwijderen en aluminiumfolie verkoopt de boumarkt ,gewoon aan beginnen.
Het is een kwestie van alle elco's in de voeding vervangen, kost je een uurtje en 15 euro onderdelen maar daarna is hij weer goed. Koop je volgens mij geen nieuwe voor.
De aluminium plakfolie kun je loshalen en hergebruiken, dan 4 schroeven van de metalen kap loshalen en de kap loshaken. Met een schroevendraaier breek je zo de hotmelt weg. Voeding zit ondersteboven gemonteerd en haal je los met 5 schroeven. Even opletten dat de connectors los zijn en je kan beginnen.
Heb mijn monitor hersteld. 6 condensatoren van 470mf 25V vervangen in voeding. Werkt terug perfect. Dank voor de hulp.