boxen doorgefikt

vorige zaterdag hadden we een feestje en toen zijn er een aantal boksen doorgefikt nu bewere ze da da komt dr overbelasting van de boksen maar da kan volgens ons ni er was pro dj aan het draaien nu zegge dat uit deze opname duidelijk is dat er overbelastig is http://www.mediafire.com/?vmnz4ihqpzi kan iemand bevesitigen of er een probleem daarmee is want bij mij klinkt die ruig goed
Het lijkt er ook op dat er chips tussen je toetsenbord zit, hij slaat sommige letters over.
electro_freakz

Special Member

leer eens Nederlands man

aan de dj hoeft het niet te liggen, als het geluid te hard staat, en je hebt een te zware versterker. is het gedaan met de pret.

verbaast me niets met die muziek
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Auw, das wel heel dikke clip.

EDIT: sommige stukken zijn nog erger:

[Bericht gewijzigd door Uranium op 1 juli 2009 22:31:00 (36%)]

Het zijn JUIST de pro DJ's die alles aan gort beuken....! Waarom denk je dat die meer verstand zouden hebben van audio-apparatuur dan andere niet-technici?

Die opname klinkt zwaar overstuurd.

Limiter d'rop, goed afregelen, en alles achter slot en grendel, is de enige remedie. Zo deden we het in een tent waar ik gewerkt heb. En nog draaiden ze veel te hard (mixer aan het clippen). Maar de apparatuur bleef wel heel.

Maar ja, uw speakers zijn nu al doorgebrand.
Elektronica: Fuzzcraft.com | Concertfoto's: Fuzzphoto.eu
Benieuwd na hoeveel minuten er nu iemand komt schrijven dat je met zo'n limiter juist de boxen kapot maakt.
ik snap de plaatjes van uranium niet goed die -1.0 0 1.0 wat is dat is dat de kilowat of iets anders want de instalatie is 7 kilowat gehuurd dus dan zou er nog 6 over zijn ook wet k nog dat de constant van die krakende geluiden hoorte is dat die storing op de bovenste tekening die er bij de onderste ni is
(Z)weetvoetje

Golden Member

@Uranium: Ja, dat ziet er ERG slecht uit voor de luidsprekers
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Op 1 juli 2009 22:49:08 schreef Bass Mechanic:
ik snap de plaatjes van uranium niet goed die -1.0 0 1.0 wat is dat is dat de kilowat of iets anders want de instalatie is 7 kilowat gehuurd dus dan zou er nog 6 over zijn ook wet k nog dat de constant van die krakende geluiden hoorte is dat die storing op de bovenste tekening die er bij de onderste ni is

nee, die 1 is het maximum.
Een geluidsignaal bestaat uit een mooie golfachtige vorm (een sinus genaamd) dit begint al meer op een blokgolf te lijken waar je speaker 100% door kapot gaan.

Je hoort toch ook dat het niet zuiver mere klinkt...
noemen ze oversturen of clippen
Don't fight for peace, peace for peace . There's no path to peace, peace IS the path >==Meten is weten maar teveel meten is tijd verscheten==<
Nee, die +1 en -1 wil zeggen dat op de digitale opname de maximale waarde dat die kan opnemen bereikt is, het analoge signaal op de input kan eventueel nog groter zijn, maar dat kan hij niet opslaan. Een 'normaal' muzieksignaal ziet er ongeveer zo uit:
komt toch op het zelfde neer ...
Don't fight for peace, peace for peace . There's no path to peace, peace IS the path >==Meten is weten maar teveel meten is tijd verscheten==<
@watchout, ja mijn reactie was bedoeld op Bass Mechanic, uw bericht had ik niet zien staan. (ik was aan het typen, en heb dan het screenshot van het signaal gemaakt)
Even om te zeggen dat die muziek normaal niet zo moet klinken.
Ik noem microsoft m$ ben ik nu cool.
Op 1 juli 2009 23:11:04 schreef chrome:
Even om te zeggen dat die muziek normaal niet zo moet klinken.

Dat kan volgens mij iedereen wel horen :S Goeie dag :S
En dat waren Pro DJ's ? My ass ! Die hebben echt totaal geen idee waar ze mee bezig zijn.

Die Samples van Uranium zeggen alles, hij clipt constant in het negatieve en positieve deel daar krijgen je speakers elke keer een oplazer. Mag je zelf gaan bedenken wat er naar een half uurtje spelen gebeurt.

[Bericht gewijzigd door Dominic op 1 juli 2009 23:17:26 (26%)]

Those who can do, those who can't teach. The ones left become manager ...
oei dus de bokse zijn echt kapot gegaan door ons shit weg waarborg hoe kunnen we int vervolg da voorkome zo die plaatjes van uranium kunde die make opt moment zelf ik heb opgezocht clipping en dus die rechte stukke boven en onder zijn ni goe dus as we die dan zien dan kunne we stiller zette
electro_freakz

Special Member

simpel:

geluid niet zo hard zetten.
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
(Z)weetvoetje

Golden Member

leren hoe het klinkt als de muziek clipt. Dan weet je de volgende keer wanneer ie te hard staat.
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Waarom je hang je ook boxen aan dit signaal? Waarom geen DC brushless motor? Dat signaal is daar beter voor geschikt.

Ik heb je net een mail met hoofdletters, punten en komma's gestuurd. Je mag ze gratis hebben.

[Bericht gewijzigd door Evarist op 1 juli 2009 23:37:21 (29%)]

It's as easy to mary a rich woman as a poor woman.
Zit Bass Mechanic ons nou in de maling te nemen?

Bij hem klinkt die "ruig goed" ???
Dit signaal kan je gewoon afspelen op een grote geluidsset zonder enig probleem!

Clippen in het bron-signaal resuteerd niet tot clippen in de speakers, je kan PRIMA een blokgolf afspelen zonder problemen zolang je het maar niet overbelast.

De audio clip is volgens mij een grap, hoe kom je eraan??
Hier kan het gehoor helemaal niets mee en klinkt zeker niet ruig goed, hoe dronken of a-muziekaal je ook bent.
Er zijn nog (te) veel mensen die niet weten hoe schadelijk een puur geclipt signaal kan zijn voor luidsprekers.
En altijd maar over audio watts praten, dat zegt niks.

Sterker nog: met een versterkertje van 40W (als we dan toch over watts gaan praten), die dik geclipt is, krijg je een 200W luidspreker ook kapot, en met een 100W leverende versterker met een niet geclipt uitgangssignaal niet.
(voor de audio freaks: het is wat karig uitgedrukt maar ik wil wat duidelijk maken)

Clipping is pure DC, gelijkspanning, gelijkstroom, en daar houdt een spreekspoel van een luidspreker echt niet van. Het is geen elektromagneet, waar je DC op zwiert om wat aan te trekken. Het moet in bewiging blijven, wiebelen en muziek produceren.

- - big bang - -
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Een grote misvatting is dat een lichte versterker met zware boxen de speakers niet kan opblazen.
Stel we hebben een versterker van 50 watt en boxen van 100 watt. In theorie kan er nooit meer dan 50 watt door de speaker gaan, maar nu komt de adder onder het gras.
Clipping ontstaat door overbelasting, met andere woorden de speakers trekken een te veel aan vermogen waardoor de voeding van de versterker dit niet meer kan leveren en de golfvorm van het signaal wordt afgeplat. Dit is puur DC vermogen en daar kan de spreekspoel van de speaker niet tegen.
De duurdere Hi End versterkers hebben een terug koppeling die zo staat ingesteld dat het signaal iets geknepen wordt bij dreigende overbelasting, zodat de volledige sinus wordt doorgelaten zonder gevaar voor clipping.

Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Zucht

CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC
CLIPPEN IS GEEN DC

Lees dit Power amplifier clipping

[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op 2 juli 2009 08:44:12 (12%)]

Elektronica: Fuzzcraft.com | Concertfoto's: Fuzzphoto.eu
http://sound.westhost.com/tweeters.htm

Een pure blokgolf bevat GEEN DC-component!.

Een blokgolf kun je prima aanbieden aan een speaker! Sterker nog, er zijn effecten die gebaseerd zijn op de blokgolf

Het maakt de speaker helemaal niets uit wat je aanbied, als het maar niet teveel energie heeft om de spreekspoel door te branden.

Dat een blokgolf meer ernergie bevat dan een sinus is natuurlijk zo.