The Great Internet Migratory Box Of Electronics Junk

Technojunk

Member

Het lijkt mij niet meer leuk als ik er weet wat er in zit, nu blijft het een suprise
Maar aan de andere kant, als iedereen er 10 ledjes instopt.. Alhoewel, dit verwacht ik niet van de mensen die nu ingeschreven staan.

Intussen ben ik ingeschreven.
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Schrijf mij ook maar in, ik heb genoeg rommel

Ik ben zelf veel in Delft en in Haarlem, er zaten geloof ik al meer mensen in Delft, dat scheelt zo nu en dan weer wat met verzenden. Stevige dozen heb ik altijd wel liggen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 13 augustus 2009 23:03:37 (65%)]

pientertje

Golden Member

zijn twee uitgangstrafo's genoeg waard? Heb er lekker zeven verder is al mijn shit wel bruikbaar.
You lost the game!
Technojunk

Member

En wie start de box? de eerste?
Ene, nadat de doos bij iedereen is geweest gaat ie naar mij?
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
pientertje

Golden Member

You lost the game!
Het lijkt mij wel een goed idee dat de box weer terugkomt bij de starter. Anders stopt die er allemaal leuk spul in, betaald verzendkosten, en ziet er niks meer van terug.

Ik vind Pientertje's envelop idee ook wel pienter De drempel om een "box" (envelop) te starten is dan lager, omdat de verzendkosten lager zijn. Nadeel is natuurlijk dat er geen piepschuimquantumresonantieaangedreven ruimteschip in past... Nouja, die had ik toch niet. Misschien toch maar eens nadenken of ik geen envelop start...
homepage / Ubuntu / If a cluttered sign is the mind of... Let me order my desk first.../ Luister je GR af!
Op 5 juli 2009 03:03:26 schreef alrik:
PM2527 werkbank multimeter

Beste Alrik,

Ik zag dat je nog een PM2527 werkbank multimeter hebt en mijn vraag is, is deze nog in goede werkende staat en waartegen zou je deze willen ruilen. Zelf heb ik nog een goed werkende PM2526 werkbank multimeter en ook nog een PM2527 maar deze is defect want in het weerstandsbereik geeft hij bij de hogere weerstandwaardes geen goede waardes. Zodoende zou ik jou meter goed kunnen gebruiken om mijn meter ook te kunne n hetstellen maar wellicht weet je wat er bij deze meters defect kan raken in zo'n geval.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 4 september 2009 18:11:13 (18%)]

code:
K   K  IIIII   CCC   K   K
K  K     I    C   C  K  K
K K      I    C      K K
KK       I    C      KK
K K      I    C      K K
K  K     I    C   C  K  K
K   K  IIIII   CCC   K   K

Het idee van een vooraf bepaald rondje doen, om de starter ook wat speelgoed aan te bieden, lijkt mij een mooi plan! Daarna kan de doos gewoon andere mensen af op volgorde van inschrijving. Enige nadeel is dat de starter van de doos 2 keer verzendkosten betaalt.
Het lijkt me een goed plan om het gewicht onder de 10kg te houden, en de maten onder de 100 x 50 x 50 cm, op die manier kost het 6,75 om te verzenden via de TNT.
Ik ben bereid te kijken of ik genoeg zooi heb om een doos te starten, en ook een bijpassende, stevige, herbruikbare doos te regelen.
"Error: To many errors" aldus ModelSim.
Eigenlijk vindt ik een in Delft gestationeerde doos ook wel een goed idee, zit daar inmiddels namelijk zelf ook. Nouja, ik studeer er.

Een doos die ergens staat scheelt weer verzendkosten, wat volgens mij toch het grootste probleem is bij dit initiatief...

Ander verzendkostensparend idee: Doos doorgeven. Dus zender en ontvanger spreken ergens af (station Delft bijvoorbeeld), en de doos wisselt aldaar van eigenaar.

EDITJE:
Daarbij verder gewoon de regels van TGIMBOEJ volgend, dus online zetten wat je eruit haalt, en een logboek op de Wiki (en een goeie naam voor de doos. The Delft Box? Beetje standaard)

[Bericht gewijzigd door Lucky luke op 30 november 2009 20:58:35 (19%)]

homepage / Ubuntu / If a cluttered sign is the mind of... Let me order my desk first.../ Luister je GR af!
Station Delft goed plan nog 2 huizen afbreken en ik kan het station zo in de gaten houden.
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
We moeten dan even inventariseren hoeveel geïnteresseerden er zijn in Delft.

Delftenaren die ik tot nu toe langs heb zien komen:
Tommyboy (ik dus)
THW Mark
maartenbakker
Lucky Luke
pa3gws

Zijn er nog meer geïnteresseerde Delftenaren?

Daarna kunnen we er eventueel een OV-doos van maken
En wederom een kick, ik heb zin om die doos rond te gaan sturen, zodat ik ook leuke dingetjes eruit kan plukken

Hebben de bovenstaande Delftenaren nog steeds interesse, en zijn er andere CO-ers die interesse hebben? Zo ja, schrijf je dan in op de wiki
ik sta al/nog op de wiki. Heb wel interesse, leuk elektronicaspul is nooit weg. Of ik nog wat terug voor erin heb weet ik niet, ik heb wel leuk spul maar het meeste kan ik ook zelf een bestemming voor bedenken. Als ik er iets anders leuks voor terugkrijg stop ik 't er natuurlijk wel in, zou een beetje matig zijn anders... En mocht ik niet genoeg leuk spul hebben zal ik wat dingen die erin zitten aan me voorbij moeten laten gaan.

[spoiler. selecteer de tekst hieronder om toch te lezen]
stevig koelblok, dikke trafo, stappenmotoren uit printers, rode lasertjes, desnoods een 1W led
[/spoiler]
en evt wat standaardspul als 547/557, 1n4007 en 100nf, dat komt altijd wel van pas en heb ik toch zat van... De rest (andere elektronici die die doos krijgen) alleen ook, dus dat weet ik niet. Zijn zulke dingen welkom?
Ik lees net dit threadje en verbaas me over de houding van sommigen. Wanneer het moet gaan om "voor wat hoort wat" komt die doos er nooit. In het begin moet de doos gewoon gevuld worden en dat betekent dat er een redelijke kans is dat de beginners van deze inschrijflijst geen waardevolle spullen zullen vinden in de doos. Men heeft namelijk verschillende interesses.
Evenzogoed vind ik het zeer jammer om te lezen dat men er een "Delftse doos-project" van probeert te maken. De lijst met deelnemers wordt dan wel erg beknopt.
Ik denk dat je beter kunt starten met de instelling : ik stop erin waar ik niets meer mee doe en wat misschien handig kan zijn voor een ander. Als je er later wat aan over houdt, dan is het mooi meegenomen.

Ik heb hier bijvoorbeeld al een tijdje een boel componenten liggen waar ik misschien ooit nog eens wat mee zou willen doen, maar door tijdgebrek waarschijnlijk niet meer aan toe kom. De spullen die ik daardoor in de doos wil / kan stoppen :

(daar waar mogelijk, met een link naar een datasheet)

- MAX2606 (4x)
- MAX7032 (19x)
- CC2400 (4x)
- MAX2820 (2x)
- AT90S1200-4SI (10x)
- AT90S8515 (19x)
- 1206 weerstanden (range 0 - 4K7 in medicijndoosje)
- 1206 weerstanden (range 5K6 - 1 M in medicijndoosje)
- 1206 kerko's (range 10 pf - 330 nF in medicijndoosje)
* incl 4 Mhz, 3.686 MHz Xtal en 8 Mhz oscilatoren in SMD)
- MC68HC705C8CP (27x)
- 80C32 UFBB (36x)
- HY29F8008BG-70 (17x)
- M93S66-WMN6T (50x)
- 27C256-10 (4x)
- 27C256-12 (19x)
- M27C512-10F1 (13x)
- TDA6404TS/C1 (100x)
- RPM851A (20x)
- CM8888 (50x)
- LM2940CT-5.0 (40x)
- L7812CV (50x)
- L7905 CV (115x)
- TDA8741 (22x)
- SAA7152 WP (234x)
- TDA2595 (6x)
- Pentium IV met opdruk : 2A GHz/512/400/1.5V / SL5ZT (1x)
- SDRAM strips (2x 32 MB, 6x 64 MB)
- iets met opdruk "RFM R02001 BX5X1" (45x)
- 3M3 koolfilmweerstanden (doosje)
- 3M9 koolfilmweerstanden (doosje)
- 4M7 koolfilmweerstanden (doosje)
- 10M koolfilmweerstanden (doosje)
- 1M5 koolfilmweerstanden (doosje)
- 1M8 koolfilmweerstanden (doosje)
- 2M7 koolfilmweerstanden (doosje)
- 1M2 koolfilmweerstanden (doosje)
- 100, 150, 470 weerstanden (in zakjes)
- 1nF kerko's (in doosje)
- 4n7 kerko's (in doosje)

Wat ik ervoor terug verlang ? Niets. Nu ja, ik stel 5 voorwaarden :

1) Dat je niet de hele doos leegplunderd. Dus dat je niet meer dan 5 a 10 stuks van een bepaald component er uit haalt, zodat er ook voor de volgende nog wat overblijft.

2) Dat je niet enkel spullen eruit plukt om ze door te verkopen, om bij teleurstelling de verzendkosten toch nog te drukken.

3) Dat er toch een (voorraad)lijst wordt bijgehouden van wat er in de doos zit. De reden : Stel je hebt de doos doorgestuurd. Later kom jij of iemand anders erachter dat je toch nog een bepaald componentje zou willen hebben. Dan kun je degene mailen, die de doos in bezit heeft, met het verzoek om tegen porto-kosten een paar onderdeeltjes alsnog door te sturen.
Moet er alleen nog een soort procedure ontwikkeld worden, wanneer meerdere mensen hetzelfde component willen hebben, terwijl er niet genoeg van zijn.

4) Geen "Delftse doos"-project. De doos is beschikbaar voor alle CO'ers die meedoen aan dit project (heel Nederland en Belgie).

5) Ik stel het alleen beschikbaar voor deze "doos-doorschuif-actie".

Dus, zeg maar, kan het project starten, of zullen we nog even wachten ?
Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Het is zeker niet mijn intentie een Delftsche doos te starten, maar wel om de doos eerst langs wat mensen in Delft te laten gaan, om verzendkosten te sparen. Het is een beetje nutteloos (en voor de milieufreaks: milieuonvriendelijk) om de doos van Delft naar Groningen te versturen, en vervolgens weer van Groningen naar Delft.
rew
Als ie bij vertrek uit Delft bij mij op de zaak komt, dan gaat ie daar zomaar op de post.....

Ik doe mee..
four NANDS do make a NOR
Op 12 december 2009 00:22:29 schreef Tommyboy:
Het is een beetje nutteloos (en voor de milieufreaks: milieuonvriendelijk) om de doos van Delft naar Groningen te versturen, en vervolgens weer van Groningen naar Delft.

Dat is ronduit kul. Waarom ? Dan suggereer je dat de doos eenmaal in Delft geweest, niet meer naar Delft verstuurd kan worden, in een (veel) later stadium.

Of, als je nu echt af wil van die hoge portokosten, kunnen we hier in deze thread posten wat we allemaal beschikbaar willen / kunnen stellen, tegen portokosten evt. aangevuld met een kleine vergoeding. Of misschien met een soort "virtuele credits" zodat je ook bij anderen kunt ruilen. Zeg maar : de CO-EURO.
Dan kan eenieder die "lid" is van dit project elkander een berichtje sturen en persoonlijk de dingen toesturen. Ik zie een dergelijk iets namelijk wel zitten. Ik baal er altijd weer van dat ik soms gedwongen wordt om vanuit het gat waar ik woon, naar Groningen te moeten afreizen om vervolgens daar de hoofdprijs voor een componentje te moeten betalen. Voor mij is dit in de loop vantijd een reden geworden om spullen bulk in te kopen.
Tuurlijk, ik kan me voorstellen dat er enkele lieden meer "bestellen" dan zelf iets beschikbaar (kunnen) stellen. Daarom zeg ik niet voor niets dat je beter de houding kunt hebben : Wat gebruik ik waarschijnlijk niet meer en wil ik beschikbaar stellen. als je er iets voor terugkrijgt dan is het mooi meegenomen.

Mochten we toch richting "dozen-doorschuifproject" gaan, is het misschien handig om hier op CO een thread te starten, waarbij telkens een lijst wordt geupdate (via uploadarchief ?) met de beschikbare componenten in de doos. Vervolgens kan er op nickname misschien ook nog vermeld worden wie de doos in zijn / haar bezit heeft.
Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Ik doe liever hier mee aan een topic dan dat ik alweer ergens speciaal een account aanmaak, ik begin wat accountmoe te worden eigenlijk. Mocht die wiki de enige optie zijn dan doe ik het wel, daar het project me opzich leuk lijkt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 12 december 2009 03:38:27 (16%)]

Ander Porto- en milieuvriendelijk idee:
Doos komt uit "ErgensStad", gaat daar eerst alle "ErgensStedelingen" af, wordt dat naar "ErgensAnders" gestuurd (of per trein bezorgd), gaat alle "ErgensAndersStedelingen" af, etc. Wat niet uitsluit dat 'ie later weer in "ErgensStad" komt.

Indrukwekende lijst Oxurane, daar heb je echt werk in gestoken, al die linkjes maken e.d!

Regels kan ik me ook in vinden. Die vooraadlijst doet een beetje af aan het verassingseffect, maar je bepaald natuurlijk zelf of je er op kijkt of niet. Als je kijkt kun je gelijk kijken "wil ik hier wat van hebben, en heb ik wel iets gelijkwaardigs om terug te doen?". En als ik bij de nieuwere dozen op de tracking list kijk hebben die ook een vooraadlijst... Dus kan prima.

wbt voor wat hoort wat:
Ach, er zit de voorwaarde aan dat de ontvanger documenteert wat 'ie met de spullen die 'ie uit de doos haalt doet. Dus kan ik toch zien of m'n <elektronica - onderdeel> een goeie bestemming heeft getroffen. Das ook leuk.

Oxurane, wat mij betreft start je 'm.