. 250MHz is trouwens gewoon √ (145 × 435), vandaar.Ik vond nog deze.
Dit topic is gesloten
. 250MHz is trouwens gewoon √ (145 × 435), vandaar.Golden Member
Golden Member
[Bericht gewijzigd door fred101 op 23 februari 2010 23:31:56 (20%)]
Golden Member
Golden Member
De elco heeft een heel hoge ESR maar voor ik ging testen had hij nog steeds 4,5V over de pootjes. Echt heel raar.Op 23 februari 2010 23:27:10 schreef fred101:Singly-terminated betekent: het ontwerp is voor een 50 ohm belasting (dus uitgang wel terminated in Zk), maar een spanningsbron aan de ingang (dus ingang niet terminated).
Ik ben er nog niet achter wat dat singely ended nu precies is. Ik heb een diplexer berekend mbv die pdf en toen in simetrix geprobeerd maar dat zat nog niet in de buurt. Ik zal wel ergens fout rekenen.
Hoe kan een elco nu een meetbare DC spanning hebben, dus lading hebben, maar deze niet af staat terwijl er wel een verbinding moet zijn omdat er een meetbare DC lekstroom is als ik er spanning op zet.Het diëlectricum zelf kan ook langzaam lading weer loslaten. Dat was bij Leidsche Flessen al zo: je ontlaadde ze, en na een tijdje kreeg je toch weer een mep.
Moderator
Golden Member
Golden Member
Golden Member
[Bericht gewijzigd door pientertje op 28 februari 2010 16:32:26 (14%)]
Golden Member
Golden Member
Golden Member
Moderator
Op 28 februari 2010 16:30:06 schreef pientertje:
Die komt altijd van pas. Ik moet er inderdaad nog een bedieningskastje voor maken, dan hoef ik de computer er niet bij te hebben. Ik heb besloten nog geen zender te maken, want wat heb ik daar aan zonder ontvanger. Ik ga een superhetje maken voor 40meter met de DDS als Lo.
Golden Member

[Bericht gewijzigd door Pietdepiet op 1 maart 2010 21:50:13 (30%)]
Dit topic is gesloten