Beste mede Co-ers,

Ik heb sinds kort een defecte Acer AL2671W in mijn bezit gekregen, dit is een tv/monitor.

Bij het inschakelen van het scherm wordt eerst keurig het Acer logo weergegeven en lijken er nog geen problemen te bestaan, echter na het inschakelen werkt geen enkele knop op het bedieningspaneel, ook is het scherm alleen maar zichtbaar aan de rechterkant en werkt de audio niet altijd (ongeveer de helft van het oppervlak lijkt maar te werken), bij het opnieuw in het uitschakelen geeft het scherm soms volledig beeld, maar komt er geen geluid uit.

Het knoppenpaneel werkt in geen van deze gevallen. Het scherm is al enkele jaren oud en de klachten kwamen opeens opzetten en zijn daarna alleen maar erger geworden.

Ik heb het scherm al opengeschroefd, maar bij een eerste inspectie zie ik geen optische defecten(Bolstaande elco's, lekkende elco's, losgebroken printcontactjes etc). Het vreemde is dus dat de knoppen nooit werken, en het scherm de ene keer wel normaal beeld en geluid geeft en de andere keer niet.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit type scherm en weet of dit bekende problemen zijn? Google heeft mij tot dusver niet verder kunnen helpen :(.

Het betreft het volgende scherm:
http://redloser.com/images/Acer-AL2671w-01-600.jpg

Alvast bedankt voor jullie input! :)

p.s.

Bij het inschakelen van het scherm wordt het Acer logo altijd geheel weergegeven (dit logo is het gehele scherm groot, daarna pas beginnen de problemen).

ik denk toch rimpel op voedingslijnen,dus vervangen van condensatoren.

gr, weetal

Maar wat zou dan kunnen verklaren dat de problemen pas ontstaan nadat het Acer logo is getoont? als het aan de voedingslijn zou liggen, zou dan niet het logo ook al problemen moeten vertonen? Of zou dit komen omdat het scherm daarna pas geinitialiseerd wordt voor de rest van de functies?

Zou het corrupte data in eeprom kunnen zijn?

Op 8 november 2009 16:18:03 schreef siebo:
Zou het corrupte data in eeprom kunnen zijn?

Heb ik ook overwogen, maar als de data erin corrupt is. Waarom werkt het scherm dan de ene keer wel en de andere keer niet correct? Je zou verwachten dat het probleem dan permanent is, en niet dat er al wisseld wel en geen goede audio/video is.

Heb zonet een kleine progressie geboekt, heb het probleem kunnen localiseren op een kleinere sturingprint onder typenummer: DA0VV3AB2C9
Dit lijkt de controllerprint te zijn van de audio en deels ook video,

aanwezig op de print:
TA2024 (Stereo 15W Audio Amplifier)
NJM2700(SRS WOW Audio Processor)
----------------
onbekend IC:
1165
JRC
A5009C
----------------

Deze print zit overvol met elco's, ik ga eerst beginnen met de grote jongens te vervangen en duimen op verbetering, mochten er nog mensen zijn met andere suggesties, laat maar horen! :).

Even een subtiele kick,

Ik heb de tv inmiddels weer 100% werkend, voor de mensen die ook ooit dit probleem kunnen krijgen, de volgende oplossingen hebben mij geholpen:

Op de printplaat waar de audio chips aanwezig zijn, alle C's van 1000uf 16v vervangen, dit zijn de grootste C's op de print en zorgen ervoor dat de audio niet de ene keer wegvalt en de ander keer weer werkt.(print waar de speakerkabels op vastgaan.)

Voor het defecte toetsenpaneel aan de voorkant van de tv, Vervang op de hoofdprint(onder de aluminium plaat) de 2 100uf 16v C's op locatie C380, Hierna zal de aansturing weer correct zijn (ze zitten naast de spanningsregulatoren).