Voeding van frequentieregelaar afschakelen (AC1 of AC3)?

Freq.drive verwacht een 1K potmeter. Ik heb een 10K met omvormer kunnen begaan.

Waarom kan de secundaire automaat van de 24V voeding vervallen? Is de voeding kortsluitvast?
Dit is meer om de kortsluitstroom te begrenzen die evt. optreedt.

Gr. benthouse
GJ_

Moderator

Die 10K potmeter zal waarschijnlijk (proberen?) ook wel werken. Meestal worden 2,5 of 5K potmeters gebruikt maar bij gebrek aan beter heb ik ook wel eens een 10K gebruikt.
Wel een sjieke omvormer, maar een heel stuk duurder dan een potmeter. Potmeter zelf kost minder dan 5 euro, een knop rond de 30 euro.

Die automaat na de voeding zal nooit uitvallen. Voor die in de gaten heeft dat er iets loos is is de voeding al uitgeschakeld.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op 8 februari 2010 21:32:51 (18%)]

Heb bij mijn collega's overal gevraagd voor een 1K potmeter.
Deze Phoenix omvormer werd bij een magazijnopruiming weggegooid, toen zag ik mijn kans om deze mee te mogen nemen voor niets.

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een regeling zonder de omvormer.
Ben nu op zoek naar een Moeller R1K inbouw potmeter (IP66) (kostprijs netto rond de € 25,00).

https://search.hagemeyer.nl/pdf/productsheet.php?artikelnummer=7615240

Als ik die kan begaan dan plaats ik die erin i.p.v. de Phoenix omvormer.
Dus als iemand mij hieraan kan helpen voor weinig.... (of ruilen tegen die omvormer???)

Gr. benthouse

[Bericht gewijzigd door benthouse op 10 februari 2010 19:54:17 (17%)]

Op 8 februari 2010 21:31:36 schreef GJ_:

Die automaat na de voeding zal nooit uitvallen. Voor die in de gaten heeft dat er iets loos is is de voeding al uitgeschakeld.

Het is overgins wel een automaat van het type F (Fast).
Baat het niet schaadt het niet....

Gr. benthouse
GJ_

Moderator

Die Phoenix omvormer is op zich een uitstekend apparaatje. Als je drive ook echt op 4..20mA kan (dus gebrokendraaddetectie) kun je het altijd verantwoorden als extra veiligheid

Die automaat kan idd nooit kwaad. Phoenix heeft schakelende voedingen die bij een sluiting in het veld nog even een klap na geven voor het afschakelen automaten. En Murr heeft er losse modules voor.
Op 9 februari 2010 07:45:40 schreef GJ_:
Die Phoenix omvormer is op zich een uitstekend apparaatje. Als je drive ook echt op 4..20mA kan (dus gebrokendraaddetectie) kun je het altijd verantwoorden als extra veiligheid

GJ, Inderdaad, niet aan gedacht.
Misschien toch maar zo laten....

Bedankt voor de input.

benthouse
Tekening ziet er goed uit Cas (niks op aan te merken).
Heb je verder al nagedacht over de parameter instelling van de F.O.?
Dan bedoel ik met name op aanlooptijd, uitlooptijd, koppelbegrenzing, schakelfrequentie enz. Ik denk namelijk ook dat je deze regeling best wel wat elastisch (net zoals de bestaande motor)kan maken.
GJ_

Moderator

Acceleratie en deceleratie is al over nagedacht, ook ivm noodstop (zie topic, dus: wat "ziet er goed uit"?).
Koppelbegrenzing is weing zinvol.
Schakelfrequentie zal waarschijnlijk domweg net hoog genoeg gezet worden dat de motor onhoorbaar is (voor de ouders).