joystick aansturen met RC

Hallo,

Ik heb een rupsvoertuigje gebouwd, met behulp van 2 rolstoelmotoren.
De joystikbesturing heb ik gewoon aangestuurd met 2 servo's

Dit vind ik eigenlijk een beetjke link, (der zal maar een servootje kapot gaan, blijftie gewoon rijden)
Er zit namelijk een grasmaaier op!!

ik heb de joystik er afgehaald. ik heb 6 draadjes op:
-rood zwart +- 5v
-groen wit +0-3V stik anderekantop -0-3v
-bruin paars idem maar dan andere as

Nou heb ik al gelezen dat je dit ook elektronisch, dus met 2 kanalen van je rcontvanger kan aansturen.

Ik kom daar zelf niet uit. pwm signaal moet dus omgevormt worden.(was ik al achter, goed he)

wie helpt me eens uit de droom.

groet,

Pieter
Wil je proportioneel kunnen sturen, of is het gewoon vooruit-achteruit, links-rechts?

In het laatste geval kun je in een microcontroller de lengte van een ingangspuls meten (< 1.5 msec = links, > = rechts).

Als je proportioneel wilt gaan, dan zul je de lengte van de puls om moeten zetten naar een weerstandswaarde welke de joystick simuleert.
Al kun je natuurlijk ook rechtstreeks de motordrivers aan gaan sturen...
$90
ja het moet wel regelbaar zijn, vol links of rechts is niet echt lekker sturen. dus ik wil wel voor de moeilijke oplossing gaan..

ik heb nog een voorbeeld van de joystick gevonden ,het werkt niet met 2 potmeters maar met inductie. zijn 4 spoeltjes waar 1 spoeltje overheenbeweegt.daaronder zit een klein printje die het vertaalt naar 0-3V -of+ vooruit achteruit links of rechts.

ja er zitten ook regelaars in maar dat is allemaal wel klein en ingewikkeld,durf ik niet zo goed aan te rotsooien, sloop ik et weer.

piet