storing op boxen

Beste leden

ik heb thuis een probleem
als ik op mij kamer muziek afspeel via mijn geluidset.
en als ik dan op zolder het ligt aan doe dan stopt de muziek op mijn kamer voor een aantal sec. en dan gaat deze weer verder weet iemand wat dit kan wezen?

(P.S. ik weet niet of dit het goeie topic hier voor is.)

Met vriendelijke groet,

Patrick biesemaat
Wat voor een geluidset is het?
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
een surround system van logitech ik weet zo niet welk type

patrick
Henry S.

Moderator

Dat schiet op... en waar komt de muziek vandaan?

De volgende keer http://www.circuitsonline.net/forum/faq#startposts even lezen?
Wie wat bewaart moet later veel weggooien. Word lid van de Benelux DX Club, Een ATX-voeding gebruiken?
Hallo,

Het klinkt alsof je geluidsset in orde is. Het lijkt mij dat die lamp wat je gebruikt op zolder, niet helemaal lekker is. Wat is het voor een soort, TL, gloeilamp, halogeen, dimbaar etc. Zit er een smoorspoel in.? Zoniet, dan dim je tijdens het aanzetten even het lichtnet mee.!

Mvg Stefan

PS: post even gegevens over de geluidsset en lamp en of de 2 apparaten op dezelfde groep zitten.
Electronics run on smoke.! If you let the smoke out, it stops working.!
beste Stefanh001

ik heb op zolder een TL lamp hangen met inderdaad een smoorspoel er
en het viel me op als ik een windwaier die in de lamp zit aan doen
heb ik het zelfde in allebij zit een spoel
en de TL lamp en de windwaaier zitten biede op de zelfde groep

het geluid systeem is logitech Z-5500 Digital 5.1 Speaker System

is dit te verhelpen?
en hoe is dit mogelijk?

patrick
Wat is de geluidsbron?
Is dat een computer, MP3 speler of iets dergelijks?
het is een vaste computer die op dezelfde groep zit als de boxen en als de TL lamp
Het is vreemd dat de muziek voor een aantal seconden stopt.
Meestal laten tl buizen of andere inductieve belastingen zich horen door een harde tik of zo.
Het lijkt er in dit geval een beetje op dat de voeding van de Logitech set even plat gaat.
Zit daar een geschakelde voeding in soms?
Die zou wel eens heel even in de stress kunnen schieten van een spannings piek of dip.
bedankt voor je snelle reactie!

dat weet ik zo niet het zou kunnen maar als de voeding van mij logtech set onderuit gaat dan moeten ook de lampjes enz. uitgaan of hoefd dit niet?

patrick
Of ze helemaal uit zouden moeten gaan is maar de vraag als je de tl of ventilator inschakeld zie je dan iets aan die ledjes op de set?
nee totaal niks blijft allemaal normaal alleen gluid gaat weg en komt na paar sec. weer egt heel raar.

patrick
Ik weet niet of de Logitech set beveiligd is ik denk het wel.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er een harde tik over het signaal komt en de versterker even in de beveiliging schiet.
Anders zou ik het ook even niet meer weten.
Wat gebeurd er als je bijvoorbeeld even een MP3 speler aansluit?
dat met die beveiliging zou nog wel is kunnen kloppen
het set is nammelijk tegen de gekste dingen beveligd.

en met mp3 doet hij hetzelfde.

maar bedankt voor al je informatie.

wat mij betreft kan er een slotje op.

met vriendelijke groet,

patrick
De eerdere Z-5500 series van voor PID 635 (uit m'n hoofd) staan bekend om hun problemen met "ploppen" zodra iemand het licht aandoet of de wasmachine draaid of een koelkast slaat aan.

Als je set binnen garantie valt, dan kun je dit aanmelden bij Logitech, doorgaans krijg je dan een nieuwe set toegestuurd.

Dat heel even de muziek wegvalt, kan komen doordat het circuit in de beveiliging slaat doordat de "plop" ineens een te grote stroom trekt?!
een suggestie...