pins uitschakelen op COMport d.m.v. VB6

Goedemiddag,

Ik vrag mij af hoe ik bepaalde pins op een com port kan afsluiten via vb6. Dit wil ik graag omdat ik bijvoorbeeld op TxD een led heb, die ik in VB6 uit wil kunnen schakelen, en om weer aan wil kunnen zetten. Nu zijn er 3 leds verbonden, ieder op een eigen pin.

Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken? Software en hardware is er al. Nu de code nog

Alvast bedankt voor de hulp.

[edit]
Ik heb voor 2 ledjes al een optie gevonden, namelijk:
MSComm1.DTREnable = True

en

MSComm1.RTSEnable = True

Alleen ik krijg de TxD niet uit.

[Bericht gewijzigd door JeroenI op 7 februari 2010 18:06:44 (17%)]

Yeah! Ik heb m'n basisboek elektronica binnen :D
*klein kickje na 24 uur*
Jeroen,
Je handshake lijnen 'DTR' 'RTS' etc kan je wel manueel omschakelen, maar je TXD lijn hangt aan je UART buffer.
Dus afhankelijk van welke data je in je UART buffer schrijft, dus wil versturen op je seriele poort, gaat je UART de TXD uitgang togglen volgens de ingestelde snelheid (Baudrate), om zo de data te versturen.
Zo snel de data verstuurd is, gaat de TXD lijn terug naar zijn 'idle' state.
Het is volgens mij onmogelijk om die continue hoog of laag te houden.
Je kan proberen om continue '0xFF' of '0x00' te versturen via je software, maar dan heb nog altijd je startbit, en je delay tussen je bytes.
Kun je niet beter je parallele poort gebruiken als die voor handen hebt?
Heeft zijn mast eindelijk up!:p
Op 9 februari 2010 08:00:40 schreef CachingMoose:
Jeroen,
Je handshake lijnen 'DTR' 'RTS' etc kan je wel manueel omschakelen, maar je TXD lijn hangt aan je UART buffer.
Dus afhankelijk van welke data je in je UART buffer schrijft, dus wil versturen op je seriele poort, gaat je UART de TXD uitgang togglen volgens de ingestelde snelheid (Baudrate), om zo de data te versturen.
Zo snel de data verstuurd is, gaat de TXD lijn terug naar zijn 'idle' state.
Het is volgens mij onmogelijk om die continue hoog of laag te houden.
Je kan proberen om continue '0xFF' of '0x00' te versturen via je software, maar dan heb nog altijd je startbit, en je delay tussen je bytes.

Ik heb helaas geen paralelle poort tot mijn beschikking. Hoe krijg ik die 0xFF/0x00 continue verzonden? Ik weet dat er een timertje tussen moet dan maar ik weet niet precies de code.

Alvast bedankt.
Seriële poorten hebben de mogelijkheid om een 'break' te sturen. Een break houdt de TX lijn hoog onafhankelijk van de baudrate. Ik heb hier geen VB6, maar zoek eens naar de Break property van je comport.
42