Magnum TV gaat niet meer aan?

wel op de soket pen 8 meten en niet op de IC , en wat bedoelt gij met andere printplaat?
maakt de weerstand R729 ook eens los en vergelijkt de spanning eens
AG
die meet net zoals R723 ook 45-50V als ik R729 los maak (als je op weerstand meet)

op de socktet
op pen 8 meet ik voor rood 10V
en op pen 6 meet ik voor groen 145V

met andere printplaat bedoel ik dat ik dezelfde onderdelen heb van een 2de kappotte magnum TV

dus heb de volledige BB printplaat verwisselt om te kijken als er verandering in zou komen maar er gebeurde niks zelfde fout
dan is het rode kanon foetsie , of daar moet een slechte verbinding zijn naar de rode pin kortsluiting.als gij toch een zelfde toestel hebt
kunt gij daar de beeldbuis niet voor nemen en dan zien wat resultaat dit geeft ,dan hebt gij toch al ene tv die in orde is?

[Bericht gewijzigd door Rapperder op 9 februari 2010 16:10:43 (44%)]

AG
tja beeldbuis heb ik niet wel de printplaten

is het de pin 8 die slecht contact heeft of de draden die naar een apart printplaat boven op de bb buis zitten gaan?

op deze printplaat zie ik 3 regelbare R's, diodes, ectt

op deze printplaat komen draden van X503 en X501 binnen?

mss is er hier iets mee?
dat ga ik eens nader bezien , dat kan wel zijn dat die regelaars voor de instelling van de kleuren is , in ieder geval beginnen vanaf rood
Is dat geen print van een ander toestel , Laat eens zien waar dat op het schema is?
AG
dat is het juist ik vind het niet op de schema

wat ik wel weet is dat X503 en X501 ernaar toe gaan

maar deze printplaat zit gwn aangesloten op de wikkelingen van de beeldbuis.

hier heb je een foto

http://i46.tinypic.com/2dietqt.jpg
Ja maar dat is de print van de afbuiging dat heeft daar niets mede te maken , maakt eens een foto van het printvoetje met die weerstanden en andere erop.
Duidelijke foto's gefeliciteerd
AG
printvoetje?

bedoel je de printplaat van de bb-buis of welke bedoel je juist?

en ik had iets gelezen van regeneren van je signalen?

dus als er kleur weg valt dat je terug kunt regeneren stel als er een kortsluiting of dergelijk in de bb-buis kan oplossen? klopt dit?

[Bericht gewijzigd door AG op 9 februari 2010 18:28:08 (55%)]

De printplaat van de BB zelf ( die met +- 14 pin )
en ja men kan een beeldbuis terug regeneren ik had daar vroeger een BB tester voor , als dat voetje op de BB had aangesloten dan moest ik een paar keer gedurende een paar seconden op een drukknop blijven drukken als ik het mij nog goed herinner ene maal lukt en de andere niet
AG
bedankt voor de moeite rapperder

maar na zoveel pogingen denk ik dat ik het toch moet opgeven

want het zal een inwendige kortsluiting van rood zijn in de beeldbuis dus enigste oplossing zal zeker regenereren zijn

en tja dat kan ik niet omdat ik de juiste toestellen op dergelijke niet heb

wil alvast iedereen bedanken voor de moeite

grtz
AG
Als je 50V op de rode kathode hebt staan, en er zit nog steeds geen rood in je beeld, dan is echt de buis stuk.
Beeld zou met 50V juist erg rood moeten zijn.
Voer eens signaal in met een universele signaalgever op connector X701 >2=R >4=G >6=Blauw.Als je strepen ziet op de desbetreffende kleur dan licht het niet aan de kleur eindtrappen,maar aan de ingang, teminste als het Zwart/Wit beeld goed is. Touwens ik was ook toevallig met zo'n chassis bezig ,ook C631 verlopen,nog maar 500u,De 145V liep tot 200V op onbelast,TV werkte wel met een gloeilamp op de 145V.Tevens was de lijntravo verbrand,deze gaan nog al eens defekt,er zijn 2verschillende types nl 13625059 en 13625010 B de vervangers van classic zijn FBT41346 en FBT414223.Dit zijn ELRO travo's Echter wel van goede kwaliteit.dus meestal geen geometrie meer opnieuw afstellen.Tv was van Grundig,maar met Beco chassis.Trouwens bij MT logik TV's is de koelling voor de T505 niet toereikend met de betaande koelplaat,wort dus zeer heet,oplosiing door extra koelprofiel op het bestaande profiel schroeven.dit is ook beter voor de levensduur voor de andere onderdelen.
AG
ik heb 2 punten vb Rood en groen losgemaakt dmv de weerstanden los te solderen (R723 en R729) zoals rapperder voorstelde en beide IC gaven 45 a 50V uit dus IC zijn goed ofniet?

want heb de IC met een andere vervangen door de gehele printplaat te vervangen en nog steeds zelfde fout (geen rood)

dus stelde rapperder voor om de pennen op de beeldbuis zelf te meten terwijl de weerstanden los zitten (dus er komt geen signaal van rood en groen binnen) en merkte dat pen 6 groen 145V gaf terwijl pen 8 rood maar 10V gaf

dus blijkt dat beeldbuis het rode kathode kapot is als ik het niet verkeerd begreep?

en vermits ik gene regenerator heb om het probleem op te lossen kan ik eigenlijk niet veel meer doen ofwel?

want het regenereren dient om de kortsluiting in beeldbuis op te lossen door kortstondig een spanning er op te zetten en dmv van tikjes op de hals te doen dat fout weg te werken. alle als ik het niet verkeerd begreep uit andere topics

of moet er nog iets anders uitgevonden worden dat ik het kan oplossen

en voor sommige onder jullie nee nieuwe of 2de hands beeldbuis is geen optie want wil niet teveel of zelfs geen geld insteken voor een oud toestel als ik weet dat deze niet lang meegaat (paar jaartjes)

dus nieuwe methodes zijn altijd welkom

grtz
AG
Op 9 februari 2010 08:07:57 schreef Evarist:
Die 50V op het rode kanon is verdacht, zeer verdacht. Controleer even de buisvoet en of je geen pinnetje van de beeldbuis verplooid hebt, anders is de beeldbuis om zeep.

Als de spanning 45V is,stuurt de schakeling de beeldbuis maximaal uit. Dan moet je volle rood krijgen. Als dat niet is, is de beeldbuis kapot. QED.
Wie in een vorig leven slecht heeft geleefd, komt terug als techneut
AG
@evarist

vind het wel raar dat er geen compenenten kapot zijn maar wel de beeldbuis..

is dit bij alle tv's zo? beeldbuis meestal kapot?
Zie een elco C631 was degelijk stuk heb het vervangen en Tv werkt terug
Op 11 februari 2010 15:58:52 schreef AG:
@evarist

vind het wel raar dat er geen compenenten kapot zijn maar wel de beeldbuis..

is dit bij alle tv's zo? beeldbuis meestal kapot?
De beeldbuis gaat eigenlijk niet vaak stuk, behalve als het een Philips ESF of ERF buis is. Daar is de uitval behoorlijk hoog. Het vreemde is dat je in dit geval zou denken dat de buis al stuk moet zijn geweest voordat het andere mankement optrad, of dat het kanon door transport in het ongerede is geraakt. In dat laatste geval zou je eens kunnen proberen het toestel op zijn kop te zetten, warm te laten draaien en dan met spelend toestel stevig met het handvat van een schroevendraaier op de nek te tikken.
Hallo AG, ik lees wel dat je overal meet , maar heb je ook in t service menu gekeken of de R-drive waarden goed staan?
Heb je de tv al kapot aangeboden gekregen of weet je dat ie werkte voorheen?
Om de beeldbuis te testen zou je door de weestanden aan de rgb ingangen los te solderen en vervolgens met een draadje van de Green naar de Red (pen 8) en kijken of ie beeld geeft.
Als dat zo is, zit het vooor de beeldbuis en is deze niet kapot.
Wat Maarten al aangaf.. beeldbuizen gaan niet vaak stuk.
Probeer de wissel truc en trek dan je conclusie.