3764A digital transmission analyzer

ik heb van school een oude analizer meegekregen omdat wij naar een nieuw gebouw gaan en mijn docent hem weg wou gooien.
ik vraag me nu af of iemand enig idee heeft wat ik ermee kan.

gr, Bob
hoi

Allereerst ziet het er indrukwekkend uit zeg, mooi kado.

De HP 3764A is een apparaat om n * 64Kbit/s lijnen te testen volgens G.821 specificatie. Het zou echter ook op ethernet netwerken gebruikt kunnen worden.

"G.821 is always an Out of Service Measurement (OOSM) and the test equipment generates a signal containing a known pattern, PRBS or user defined, that can be analysed at the far-end by another tester. The far-end can be looped if attenuation or other physical parameters are not a limiting factor."

In principe heb je dus niet veel aan één apparaat.

Je zou het dus kunnen verkopen, bewaren of slopen. Ik denk dat er heel veel mooie onderdelen inzitten, hoewel niet allemaal bruikbaar.

Ik zie net dat je um al in de verkoop heb gezet: http://www.circuitsonline.net/aanbod/5205/meten/3764a-transm...lyzer.html
ja, ik kan er verder zelf niks bijzonders mee en mischien zijn er mensen op zoek naar dit apparaat.
hoi
Jochem

Golden Member

Zeer indrukwekkend. Zet 'm op een plank, altijd aan laten.
If the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?
dat ziet er iets uit om te meten aan dat 'It Dtill Does Nothing' telefoon ding (ist sowass den notwendig ?)

niemand is daar in geinteresseerd. en aan slopen. op de displays na en de voeding is alles zowat custom bij hp ...
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... 7,714,746 / 7,355,303 / 7,098,557 / 6,762,632
fred101

Golden Member

Thuis je netwerk testen als er een keer storing is. Maar ik zou hem op de plank zetten tussen de meetapparatuur, ziet er erg indrukwekkend uit
Mijn Homepage: http://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=48 Opper-tafelzitter in de Orde Der Snijbonen en koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla
Ik zie prijzen van 4895 dollar tot 150 euro.....

Wat je school er mee moest is een raadsel. Maar hij ziet er mooi uit.

[Bericht gewijzigd door Sponcebert op 10 februari 2010 15:20:38 (13%)]

Heb daar in mijn KPN tijd wel mee gewerkt voor het meten aan huurlijnen, voor prive en ook op school heb je er weinig aan.

Free, noemen ze zoiets in de US geen boatanchor ofzo ...
Echte hobbyisten gebruiken ARM of FPGA ook voor een knipperledje ...
hij stond op school op een kast.
hoi
juist. Dat is ene boatanchor. Obsolete , niemand gebruikt dat omdat de toepassing waar hij voor ontworpen is achterhaald is. Door zijn gewicht kan je dat ding prima gebruiken als boatanchor...
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... 7,714,746 / 7,355,303 / 7,098,557 / 6,762,632
Henry S.

Moderator

Op 10 februari 2010 15:20:07 schreef Sponcebert:
Wat je school er mee moest is een raadsel. Maar hij ziet er mooi uit.

Vast gekregen, zo had m'n MTS in de 80's al een joekel van een schotelantenne op het dak staan. kadootje van de PTT.
Wie wat bewaart moet later veel weggooien. Word lid van de Benelux DX Club, Een ATX-voeding gebruiken?
Ik heb hier nog een 17 inch crt boatanchor.

De school was vast blij met zo'n duur meetaparaat met veel knopjes !

[Bericht gewijzigd door Sponcebert op 10 februari 2010 19:50:48 (48%)]

Ik denk dat een bedrijf als KPN / Tele2 / Belgacom geinteresseerd zou kunnen zijn.

Mijn advies: op de duitse eBay plaatsen. Daar kan het ding best nog enkele 100den euro's opbrengen, en als je geluk hebt nog meer. Veel providers uit het oostblok halen hun apparatuur daar vandaan.
KPN niet in ieder geval, dat ding had met name nut bij het meten aan 2Mb verbindingen over analoge apparatuur (PDH). In de huidige glas netwerken van weinig toegevoegde waarde.

Voor de liefhebbers die meer willen weten: http://www.dcs.gla.ac.uk/~lewis/SDH.pdf
Echte hobbyisten gebruiken ARM of FPGA ook voor een knipperledje ...
al wat wij hadden als paradepaardje was een oude marconi spectrumanalyser (met lampen) met van die pianotoetsen. als je de ene indrukte kon je de andere samen met de veer gaan zoeken aan de andere kant van de klas.. en ze waren er nog trots op ook om als hogeschool dergelijk toestel te hebben... zucht...
fred101

Golden Member

Gezien jou leeftijd moet dat deze zijn 150 kilo, 1 meter hoog op een 40 kilo wegende trolly

[Bericht gewijzigd door fred101 op 11 februari 2010 07:13:19 (19%)]

Mijn Homepage: http://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=48 Opper-tafelzitter in de Orde Der Snijbonen en koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla