0-60V/15A voeding

Henry S.

Moderator

Op 16 maart 2010 17:42:22 schreef Marcoss:
Ik heb ook nog een ideetje

als ik nou een trafo van 230~ naar 110~ volt in serie zet met de trafo, dan krijg ik Ong 25V sec met toch 13A,

Weet je wat dat gaat kosten?

Ik kan dit schema volgensmij wel gebruiken vor tot 30 volt en 15A
http://www.uploadarchief.net/files/download/labvoe3.gif
Onderste gedeelte n.v.t.

nee, echt niet, bij de eerste beste kortsluiting vliegen de torren je om de oren.

Probeer eerst maar een voeding van een paar ampère met regelbare stroombegrenzing, op het grotere werk heb je nog geen kijk.
Wie wat bewaart moet later veel weggooien. Word lid van de Benelux DX Club, Een ATX-voeding gebruiken?
ik heb alle trafo´s zo liggen (gratis)

ok
Never says never again,, nooit doen
ik kan je het "Power Supply Cookbook" aanbevelen, daar staat een beetje vanalles in, van beginnende met zener tem geschakelde.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 17 maart 2010 15:56:40 (38%)]

Hier nog een brokje informatie, tegen dat je die allemaal hebt doorgelezen...

- - big bang - -
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Henry S.

Moderator

Posts verwijderd wegens copyrights.
Wie wat bewaart moet later veel weggooien. Word lid van de Benelux DX Club, Een ATX-voeding gebruiken?
Ok ik ga effe iets rustiger van start

ik zat te denken dan die van elektuur

met mijn 4,2~A trafo kan het wel lukken, Die 2n3005 kan ik toch vervangen door de TIP142 of misch. de BDY58.

@bigbang: bedankt voor die site, wel leuk en handig

mvg marco
Never says never again,, nooit doen
Graag gedaan. Er staat ook nog een goede link tussen van ON Semiconductor: Linear en switching voltage regulator handbook voor als je je nu of later eens wil verdiepen in die zaken. Tis eigenlijk ook een soort kookboek, van 188pags.

- - big bang - -
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten