Delta Elektronika EK 030-10

Ik ben ik het bezit van een dergelijke voeding, werkt ook voor 95% maar om die laatste 5% ook in orde te maken zoek ik de schema's.
Wie o wie kan mij hier aan helpen. Om de fabrikant er nu mee lastig te vallen. (Hij is inmiddels al wat jaren uit het assortiment hi)
Ik geloof dat ze daar bij Delta helemaal niet moeilijk over doen, en je met alle plezier willen helpen. Een tijdje geleden heeft iemand van Delta (geloof ik) zelfs hier een account aangemaakt om dat te melden in een topic met een soortgelijke vraag.

Hoe is het ding stuk gegaan? Bij mijn weten is er nog steeds maar 1 betrouwbare manier om een Delta om zeep te helpen; van 3 hoog op de parkeerplaats...
Tsja hoe kapot gegaan weet ik niet. (gekocht op de elektronikabeurs in Rosmalen) Eigenlijk technisch werkt hij prima. Regelt keurig van 0-30 Volt, 0-10 Amp. De problemen zitten in de aansturing van de meters. De volmeter staat continue op maximaal..in de hoek. De Amperemeter wijst tot 9 Amp keurig aan, daarna loopt de stroom wel op maar de meter niet.... Nu kan ik die Volt meter natuurlijk via een weerstandje direkt op de uitgang zetten maar eigenlijk wil ik hem gewoon in orginele fabrieksstaat houden. Dat is m'n uitgangspunt in ieder geval. Overigens repareerde ik al eerder wat -nog oudere- Delta voedinkjes. Vrijwel altijd problemen met kapotte elco's versleten meerslagen potmeters ect. Bere goeie voedingen, dat zeker!
wrs zit de voltmeter vast door lange stilstand . haal deze uitelkaar en hij komt weer los . anders test even of er bij 30v uit ong 150mv opstaat , als dat zo is is de aansturing goed , ook een kanshebber op het probleem is de meter afregel potmeter die vuil is .
onder spanning werken kan meer betekenen ...
Nee die oplossingen had ik allemaal zelf al bedacht, maar de sturing van de meter komt uit het regelcircuit en is waarschijnlijk zo gemaakt om, ook als de overvoltage protector inschakeld de spanning af te kunnen lezen. de meter zelf staat zonder spanning erop keurig op 0 (Null). Er zit een regelprint in met een aantal TL084 en wat standaard componenten (redelijk veel overigens) daar moet ik het zoeken. Maar zonder documentatie is het erg lastig. Anders gewoon maar even Delta Elektronika mailen voor wat PDF'jes.
Henry S.

Moderator

Op 14 maart 2010 22:25:56 schreef PeterJal:
Anders gewoon maar even Delta Elektronika mailen voor wat PDF'jes.

Dat gaat prima, doen ze niet moeilijk over.
Wie wat bewaart moet later veel weggooien. Word lid van de Benelux DX Club, Een ATX-voeding gebruiken?
Nee, daar doen we inderdaad niet moeilijk over. Stuur maar even een mailtje naar support@delta-elektronika.nl en je krijgt per omgaande de manual als ingescande pdf.

Leuke voeding die EK030-10. Het is, met zijn thyristor voorregeling, eigelijk de voorloper van de huidige schakelvoeding ES030-10.

Alvast succes met de reparatie

Support
Delta Elektronika
fred101

Golden Member

Als ik dit zo lees,krijg ik er steeds meer spijt van dat ik een half jaar geleden een Delta niet heb gekocht. Hij was heel goedkoop maar het merk zei mij toen niets. Stom he Vooral omdat ik daarna een best dure nieuwe 5A/40V voltcraft heb gekocht. Ach we maken allemaal fouten.

On topic: bij oude HP's vaak zoiets gehad en dan zat de meter vast door vuil. Een keer open maken en reinigen was dan genoeg. Die oude HP's hebben schilferende wijzerplaten. Maar dat had je meen ik al geprobeerd.
Mijn Homepage: http://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=48 Opper-tafelzitter in de Orde Der Snijbonen en koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla
johansson99

Golden Member

Op 15 maart 2010 09:12:04 schreef fred101:
Als ik dit zo lees,krijg ik er steeds meer spijt van dat ik een half jaar geleden een Delta niet heb gekocht.

Zelfde fout gemaakt 2 jaren geleden. Ik kende Delta toen ook niet.
DOA, NLA,... Ain't war hell?
Maar pas wel op: er bestaat ook een Delta Electronics in honky-ponky land, die acculaders e.d. maken (en misschien ook wel gewone voedingen, dat weet ik niet). De kwaliteit en betrouwbaarheid is ook extreem, maar dan aan de andere kant van het spectrum.
Delta electronics uit Honky-Ponkyland is opzich ook een hele bekende. Ze zijn een van de grootste OEM's (naast Fortron enzo) voor schakelende voedingen. Kijk maar eens onderop de voeding van je laptop. Ook voedingen en inverters voor LCD en eigenlijk alle mogelijke apparatuur. De kwaliteit is meestal niet bovengemiddeld (ook niet altijd slecht), en hangt ook af van wat het mag kosten.

Ze maken bij mijn weten geen laboratoriumvoedingen, dus als je daar Delta op ziet staan heb je vast wel de echte te pakken
een echte delta is te herkennen aan het gewicht en het 5mm dikke front , en op alles van +4amp uit al poolklemmen van 63amp , die na 45 jaar nog te koop zijn ( hirschmann )
onder spanning werken kan meer betekenen ...
Zo! Dank zij de enorme snelle reactie van de support groep van Delta Elektronika is de fout inmiddels gelokaliseerd en een defekte VN10KM (BS170) gelokaliseerd. Super bedankt allemaal voor het meedenken en Peter ontzettend bedankt voor je hulp! Super (je reparatie idee klopte 100%)