digitaal, analoog, protocol analyser, bomen, bos?

Na een tijdje afgeleid te zijn van meet apparatuur deel 2 en de kwijl terug in het doosje gestopt te hebben kom ook ik met een vraag ;)

Ik ben een netwerk man die 8 uur per dag tcp/ip praat en graag opnieuw start met de vroegere hobby om schakelingetjes te bouwen.
Arduino is op dit moment mijn instap. Home automation heeft altijd mijn interesse gehad (totdat ik las dat opentherm niet "open" was) ;D

Ik heb onlangs iets te snel een scoopje gekocht, namelijk
een philips PM 3320A. De scoop werkt goed.
Hij staat nu op marktplaats op zoek naar een nieuw baasje.

Nu kom ik er achter, dat ik eigenlijk meer geïnteresseerd ben in het controleren en analyseren van 1tjes en 0en. Maar toch wil ik ook een sinus kunnen zien om b.v. een (op/af/wisselende) spanning in een schakeling te volgen.

Met analyseren denk ik dat het handig is als ik een stroom bitjes continue over het scherm kan laten scrollen (met history) en kan opslaan (exporteren naar een spreadsheet lijkt me handig).
Nadeel is dat je vaak aan 1 besturingssysteem vast zit (windows) maar met vmware lijkt me dat ook te overbruggen. Ik gebruik zelf osx en linux.

ZeroPlus Logic analyser, lijkt me geweldig, maar het nadeel:
Protocollen kosten weer extra en hij kan niet ingezet worden als scope.

Ook een NI USB-6008 lijkt me bruikbaar:
http://sine.ni.com/nips/cds/view/p/lang/en/nid/14604
Maar ik heb geen idee wat ik met 12-Bit, 10 kS/s kan doen.

Ik heb geen flauw benul wat ik aan Mhz nodig heb voor een scoopje voor mijn doeleinde.

Is er iets dat in de buurt komt wat zowel een scope functie en 1tjes en 0'n kan laten zien (en opslaan) rond de 300,- ?
Ik was van plan de Philips scoop te verkopen en iets anders te kopen.
Wil ik teveel voor het bedrag of moet ik het anders aanpakken?

De post zal boekdelen spreken ;) graag lees ik jullie ervaring hierin.

Als je analoog en digitaal wilt bekijken moet je naar een MSO (Mixed Signal Oscilloscoop) gaan zoeken. Ik heb laatst een MSO-19 gekocht $249 + taxen http://www.linkinstruments.com/mso19.htm. Een analoge ingang 8 bit 200MSPS, FFT, 8 bit bidirectioneel in/uit, trigger op protocollen, trigger uit!

Nutson,

dit ziet er in mijn ogen geweldig uit.
Er zit een goede uitleg voor leken op hun site hoe de high-speed sampling werkt. Ik ga me er in verdiepen. Bedankt!