handleiding voor philips PM5134

Hallo,

Voor mijn werk, ben ik op zoek naar de handleiding van een philips pm5314 functie generator. Is er iemand die mij daarvan aan een PDF file kan helpen?

Alvast bedankt, groeten, Theo

Waarschijnlijk PM5134 en geen PM5314...!

die pm5134 heb ik zelf ook en ook geen manual erbij , wel de pm5133 manual die voor hetzelfde apparaat is maar dan tot 2MHz ipv de 10MHz die de pm5134 is

waar rook was, werkt nu iets niet meer
GJ_

Moderator

@testman, die manual wil ik wel. Ik heb een 5132, da's ook bijna dezelfde: alleen niet digitaal maar met draaischijf.

@TS slimme slogans had Philips nooit
http://www.uploadarchief.net/files/download/better.jpg
afgebroken boeg van Goss' Team Philips met "let's make things better" erop

Ik heb de handleiding (instruction manual met schemas) van de PM5134 maar het is 13,8MB zwaar.
Ik denk dat het een beetje te veel is om per mail te sturen.
Ik zou misschien in 3 delen met kosteloze Xtremsplit kunnen splitten en 3 verschillende mails sturen ?
http://xtremsplit.fr/
Maar ongelukkig, is deze site alleen in het frans beschikbaar.
Edit: PM5134 is een uitstekend goede functie generator, ik heb er een.
Gewoonlijke problemen met deze toestel: erg problemen van slechte contacten, voeding + en - 20V defect, overhitting en defect van vermogen eindversterker.

[Bericht gewijzigd door Emilien op woensdag 26 mei 2010 11:08:46 (24%)

Multipart RAR, dat heeft iedereen toch wel? (en anders even winRAR downloaden op rarlabs.com)

En dan kun je die gelijk in eserviceinfo.com zetten, ben je ook van het mail-probleem af en in de toekomst heeft een ander er ook wat aan.

@GJ: woeha, dat moeten ze gevoeld hebben daar bij Philips... ;)

[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 26 mei 2010 11:07:06 (12%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Winrar is niet kosteloos, en men kan alleen de "split" optie gebruiken als men Winrar koopt.
Ik wil geen probleem van Copyright hebben, daarom vind ik oplossing van in eserviceinfo.com te zetten niet aanvaardbaar.
Waarom zijn Philips meetaparatuur manuals niet op Internet te vinden? In mijne mening, omdat ze zijn copyright.
Edit: Email adress van TS is niet openbaar...

maartenbakker

Golden Member

De split-optie van winrar werkt ook op de probeerversie. Het enige verschil tussen de volledige en probeerversie van winrar, is dat deze laatste na 30 dagen een melding geeft dat hij graag gekocht wil worden. De functionaliteit is gewoon aanwezig.

Overigens nog een tip voor het uploaden van (in delen van 3MB opgesplitste) schema's en servicemanuals: www.eserviceinfo.com (daar is het rar-formaat ook de norm, en het werkt inderdaad prima).

Over de wenselijkheid van het gebruik van een gesloten formaat als rar, kan je debatteren, maar dat geldt vast ook voor xtremsplit. Indien je liever open formaten en open-source software gebruikt, is 7-zip een optie.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb Winrar op mijne computer en split-optie is niet beschikbaar: Als men deze optie probeert te gebruiken, zegt dat alleen bij gekochte versie werkt.
Ik gebruik ook 7zip, die lukt zelfs beschadigde of onvolledige archieven te onzippen, maar wist niet dat deze 7zip een split-optie heeft.
Is U er zeker van?
EDIT: In elke geval, is het onmogelijk de handleiding aan de TS te sturen want zijn E-mailadres niet openbaar is.

heb de manual van de pm5133 op eservice gezet met winzip , ik heb er een proversie van >:) . http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=56384 het manual is totaal 33 mb groot . tevens staat er op de flukesite nog manuals omdat er pm reeksen zijn die al aan fluke werden toegekend maar eigenlijk nog door philips zijn gemaakt .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@Emilien: stuur die PDF anders even naar mijn email-adres (zie profiel) er kan gewoon 13,8MB in.

If you want to succeed, double your failure rate.

@emilien als je die pm5134 manual hebt wil ik ook wel een pdfje ervan , of als je hem niet kunt splitsen dat wil ik ook wel doen . ik heb ook een mailadres in m'n profiel wat zat aankan .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Emilien heeft 'm mij gemaild.
Hij staat voorlopig even hier als 13,8MB PDF, als iemand tijd heeft kan hij hem wellicht even multi-part-rarren en op eserviceinfo.com zetten.

edit: hij blijft nog even voor de CO'ers staan op bovenstaande stek, dat is wat makkelijker dan dat vele geklik bij eserviceinfo.com, maar uiteindelijk haal ik 'm weg en is hij alleen bij onderstaande link te krijgen.

/e oftewel: zie eserviceinfo

[Bericht gewijzigd door Jochem op vrijdag 28 mei 2010 08:01:13 (16%)

If you want to succeed, double your failure rate.

hij is net gepost op eservice http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=56404 dan kunnen meer mensen hun meetapp repareren .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de manual. Nu kan ik weer aan de slag.
Overigens, ik heb 10 jaar bij Philips gewerkt, en daar ben ik trots op. Het was een mooie tijd, maar helaas, het is niet meer wat het was. Lijkt de laatste jaren meer op een handelsonderneming dan een bedrijf wat met techniek bezig is.

maartenbakker

Golden Member

Klopt, dat was mij ook al opgevallen... En dan vaak niet eens de beste spullen die ze verhandelen :( Als ik vragen mag, waar bij Philips heb je gewerkt?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."